Subdomein als gebruikersnaam zoals hyves.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart van Asselt

Bart van Asselt

01/02/2010 10:58:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben voor mijn stage bij een bedrijf met een profielensite bezig. De vraag van hun is of de profielen aangeroepen kunnen worden zoals hyves. gebruikersnaam.domein.nl

Ik zou geen idee hebben hoe ik dit voor elkaar krijg. Iemand die dat weet en of het ook makkelijk kan zonder heel veel werk anders houd het namelijk al op.

Alvast bedankt,

Bart
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 11:45:23
 
Justin S

Justin S

01/02/2010 11:01:00
Quote Anchor link
Binnen je server moet je de mogelijkheid hebben subdomeinnamen aan te maken. Dan kan je dit wellicht via een API o.i.d. regelen. Ik denk namelijk niet dat je dit zomaar vanuit PHP kan zonder dat de server jou moet herkennen als gerechtigde gebruiker.
 
- Jim  -

- Jim -

01/02/2010 11:02:00
Quote Anchor link
Zoek eens in de manual op 'virtual' daar kan je met php 'dynamisch' virtuele hosts aanmaken.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

01/02/2010 11:05:00
Quote Anchor link
Je kan het ook met .htaccess doen. Kijk eens in deze topic. Zijn verder ook veel discussies over geweest her en der op internet.
 
Bart van Asselt

Bart van Asselt

01/02/2010 11:17:00
Quote Anchor link
Waar moet ik die htaccess neerzetten? in de httpdocs? Als ik dat doe werkt het namelijk niet. Zal ook eens gaan navragen bij de host.
 
Johan Dam

Johan Dam

01/02/2010 11:24:00
Quote Anchor link
.htacces hoort in de root (ik meen mij te herinnerne dat je hem ook in een map kan zetten maar dan werkt het alleen op die map en submappen (tenzij daar ookweer een .htacces zit))
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.