Submenu werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouter J

Wouter J

28/08/2012 16:45:43
Quote Anchor link
Een submenu, als je het techniekje eenmaal door hebt is het bloedsimpel. Ten minste, dat dacht ik altijd. Ik ben nu bezig met een Joomla! website (vandaar die vele classes) en op een één of andere vage reden wordt mijn submenu de hele pagina breed als ik hem open klap.

Even een gestript voorbeeldje gemaakt: http://cssdesk.com/8MTJS

Weet iemand toevallig waar het aan ligt? Ik heb het menu al 3x opnieuw gestijld, maar dat mocht niet baten. Ook het uitpluizen met de Chrome Dev. tools en het vanaf de grond aan opbouwen van HTML werkte niet.

Offtopic:
Door de relatieve haast met dit probleem ga ik dit waarschijnlijk ook op css-tricks posten, wees niet beledigd als je daar zo'n zelfde topic voorbij ziet stromen. Ik hou jullie daarover wel up to date

PHP hulp

PHP hulp

17/08/2018 01:52:39

Erwin H

Erwin H

28/08/2012 16:57:05
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
nav li ul{ position: absolute }

meegeven en je bent al een heel stuk verder.

John Berg

John Berg

28/08/2012 16:59:30
Quote Anchor link
Lastig om dat zo 1-2-3 te zien, maar ik het stukje css dat

.menu ul li:hover styled (dat is dropdown) niet vinden.

ik heb daar staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
ul.menu li:hover ul {
  display: block;
  position: absolute;
  z-index: 10;
}

Toevoeging op 28/08/2012 17:00:43:

@erwin: haha .. 2 zielen .. 1 gedachte

Wouter J

Wouter J

28/08/2012 17:12:18
Quote Anchor link
Bedankt Erwin en John! Ik ben zeker nog een beetje in de vakantie stemming, want zo'n oplossing had ik ook wel moeten kunnen bedenken... In elk geval bedankt voor de snelle reacties, het is nu opgelost door de sub ul absoluut te positioneren.
Nog even wat padding dingen oplossen en het is precies zoals ik wil!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.