Subversion en versie nummer in document

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

S -

S -

22/07/2012 20:40:54
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een project van php en xml bestanden. Ik zou graag automatisch de comments aanpassen bovenaan de pagina zoals dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
/**
* @package  
* @author  
* @copyright
* @license
* @version
*/


?>


Ik ben pas begonnen met subversion, maar ik heb geen idee of dit mogelijk is of wat je ervoor nodig hebt. Subversion maakt nu nieuwe versies, dat werkt wel. Maar hoe krijg ik automatisch een nieuwe versie nummer in het document?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:01:08
 
Wouter J

Wouter J

22/07/2012 20:49:00
Quote Anchor link
Offtopic:
Ik raad je aan te stoppen met subversion en te beginnen met GIT. Is veel beter


Om je vraag te beantwoorden, misschien dat je hier wat aan hebt: http://stackoverflow.com/questions/111436/how-can-i-get-the-svn-revision-number-in-php
 
- Raoul -

- Raoul -

22/07/2012 20:53:35
Quote Anchor link
Wouter, waarom is GIT beter dan Subversion?
 
Wouter J

Wouter J

22/07/2012 21:01:21
Quote Anchor link
Omdat GIT...
- een distributed version control system is en niet zoals Subversion een version control system. Hierdoor heeft iedereen een volledige copy van de repo in bezit
- vele malen sneller is
- minder geheugen/rommel inneemt, je hebt maar 1 .git directory en geen 100.
- je veel beter met branches kunt werken (het doel van een version control system naar mijn mening)
 
S -

S -

22/07/2012 21:53:30
Quote Anchor link
Ik gebruik dreamweaver, alleen subversion wordt ondersteund volgens mij. Ik heb geprobeerd wat ik kon vinden op die pagina. Maar het werkt niet. Toch bedankt.
 
Wouter J

Wouter J

22/07/2012 22:00:48
Quote Anchor link
Achja, je kan ook wat zonder altijd naar dreamweaver te grijpen. Soms, of eigenlijk vaak, heb je ook nog andere dingen nodig.

En wat lukt er precies niet? Want aan 'werkt niet' hebben we niet zoveel.
 
Reshad F

Reshad F

22/07/2012 22:41:57
Quote Anchor link
Steven Weijdt op 22/07/2012 21:53:30:
Ik gebruik dreamweaver, alleen subversion wordt ondersteund volgens mij. Ik heb geprobeerd wat ik kon vinden op die pagina. Maar het werkt niet. Toch bedankt.


dit is toch dikke onzin dat snap je hoop ik zelf toch ook wel? GIT kan je overal mee gebruiken. misschien niet heel makkelijk wanneer je editor het niet zelf doet maar alsnog is het wel te combineren.

tevens is duur niet altijd goed. (dreamweaver) probeer netbeans is of gewoon iets simpels als notepad++ of SublimeText2
(deze ondersteunen allen GIT ( al ben ik het van notepad++ niet zeker ))
Gewijzigd op 22/07/2012 22:42:51 door Reshad F
 
Eddy E

Eddy E

23/07/2012 08:59:32
Quote Anchor link
SublimeText2 heeft weer geen FTP in zich, wat Notepad++ wel heeft.
Jammer, want die Sublime ziet er goed uit.

Is er nou niet 1 goede texteditor met FTP die ook syntaxen goed doet (dus aangeeft hoe je bijvoorbeeld substr() moet gebruiken)?

phpDesinger2012 doet dit wel, maar die is niet (legaal) gratis. En loopt bij mij vaak vast....
 
Reshad F

Reshad F

23/07/2012 10:16:40
Quote Anchor link
Eddy, dat is het mooie van SublimeText2 dat je ook FTP kan gebruiken. dit moet je wel downloaden alvorens te kunnen gebruiken inderdaad.

Sublime package FTP
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

23/07/2012 10:47:10
Quote Anchor link
@Eddy dat is juist het mooie aan Sublime Text 2...
Afgezien van de FTP Opties die je hebt..

Is er ook autocomplete - color/syntax highlighting en auto align en nog veel en veel meer...
En het is niet PHP gebonden je kan er bijna elke taal in ontwikkelen die je wilt (c+, ruby on rails, java, aspx, C#, enze....)

Daarnaast is Sublime Text 2 de lichtste en 'snelste' IDE waar ik tot nu toe mee gewerkt en gezien heb en met meer (gratis) optionele opties dan je nodig zult hebben..
 
Wouter J

Wouter J

23/07/2012 10:57:43
Quote Anchor link
Sublime Text 2 vind ik wat te uitgebreid en voor iets minder, iets lichter en iets sneller heb je een gratis editor: InType. Ik weet wel wat ik kies...
 
Reshad F

Reshad F

23/07/2012 11:05:23
Quote Anchor link
@Marco +1 !!
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

23/07/2012 11:52:22
Quote Anchor link
@Wouter J,
Ja Gratis is altijd leuk en makkelijk natuurlijk..
Maar je zegt wel leuk dat het Te uitgebreid is, Maar als je hem enkel installeert zitten er alleen de basis dingen in die nodig zijn.. niks meer en niks minder...
Je kan er zelf voor kiezen of je de extra plug-in's installeert of niet die keus is aan jou..
En ook m.b.t deze topic.. (mocht je het willen) Complete GIT intergratie/functionaliteit rechtstreeks vanuit Sublime..

En aangezien InType wat meer voor de grafische kant kiest (begint beetje te lijken op sommige aspecten van Dreamweaver/PHPEdit) zal Sublime een stuk sneller zijn..
En ook gratis te gebruiken mocht je dat willen..

Maar aangezien het allemaal natuurlijk een persoonlijke / individuele mening en voorkeuren zijn is het voor ieder zijn of haar keus wat hij/zei kiest.

Desalniettemin probeer het eens voor jezelf en kijk eens wat je ervan vind...
proberen kan nooit kwaat
 
Wouter J

Wouter J

23/07/2012 12:39:01
Quote Anchor link
Quote:
Desalniettemin probeer het eens voor jezelf en kijk eens wat je ervan vind...
proberen kan nooit kwaat

Ik heb het geprobeerd en ben toen terug gesprongen naam Vim en InType.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.