Suggesties gezocht voor opstarten webbrowser game (geen ervaring)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Stef van de Ven

Stef van de Ven

27/05/2009 23:48:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar hoe je een webbrowser-game maakt,
ik weet dat dit, gezien mijn ervaring, heel lang gaat duren, maar ik ben positief en ik wil ergens mee beginnen.

Ik heb een uitgebreide kennis van HTML en CSS, dus designen wordt een niet zo groot probleem, het gebruik maken van PHP het opzetten van databases, en het beheren van een server, gaat wel een probleem worden.

Voor een server is mij het programma XAMPP aangeraden, je computer wordt dan een server, maar ik vind het niet fijn om een eigen server te hebben en ik ben eigenlijk meer op zoek naar een host die mij een database functie kan aanbieden. daarbij komt mijn eerste vraag kijken; heeft iemand suggesties voor een goede (gratis) hosting site met PHPMYADMIN? Ik weet dat Google een goede optie is om naar zulke hosting sites te zoeken, maar hier krijg ik zoveel hits, dat ik echt niet weet wat ik moet kiezen.

Ik heb ook geen ervaring met PHPMYADMIN maar ik zou graag willen leren hiermee om te gaan, heeft iemand een goede link voor mij waarin staat uitgelegd hoe je databases moet maken?

Heeft iemand verder nog suggesties waar ik zou moeten kijken voor meer informatie, welke boeken handig zouden kunnen zijn, wat ik allemaal moet leren, wat ik allemaal moet gebruiken, enzovoort.

alvast hartelijk bedankt!
Stef van de Ven

---
Ik weet dat het lang gaat duren om zoiets zoals dit te leren, ik verwacht echt niet dat een game binnen een maand klaar is, ik wil beginnen met kleine dingen zoals een inlogscriptje enzovoort.

Graag helpende reacties :)
---
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:45:40
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/05/2009 01:29:00
Quote Anchor link
Hi,

Bij deze wil ik je graag helpen.

Zelf heb ik diverse Online textbased games gemaakt en ook vrijgegeven.

Laatste Game die ik heb gemaakt is Hooligangsworld.com en die zal niet vrijgegeven worden.

De tips die ik je kan geven is.

Server:

Huur een server of zorg voor een goeie hosting, Zelf bied ik ook hosting aan met ondersteuning voor games... Bij hosting servers raad ik aan om Linux te gebruiken en direct admin.

Spel:

De manier van spelen is belangerijk. Power heeft geen nut.. trekt niet dus de tip is om met rank systeems te gaan werken.

Als je eenmaal aan de game begint moet je zorgen dat je overal logs van maakt. Zodat je later alles nog een keer na kan zoeken.

Crons:

De crons kun je het beste via cronjobs doen. Werk het beste en het snelst. Zorg wel dat je per cron maar 1 connectie uitvoert.

PHP:

Heb je nog geen verstand van PHP dan raad ik je aan eerst een bestaande source te gebruiken.

Zoals Drugsworld (Mijn eerst gebouwde spel. Omgebouwt uit een bestaand script. later vrijgegeven)

Kun je het wel dan raad ik je aan om te zorgen dat je netjes script.

Ga bijvoorbeeld niet onnodige dingen uit de database ophalen zoals:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
$q
=mysql_query("SELECT * FROM users WHERE donate > 0");
$ar=mysql_fetch_assoc($q);

print "{$ar['username']}<br />{$ar['userid']}";
?>


Deze fout maakte ik vroeger namelijk zelf vaak ook. want nu haal je dus alles op en bij 100 users online gaat je site ongelovelig sloom worden..

Gebruik dus gewoon:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
$q
=mysql_query("SELECT username, userid FROM users WHERE donate > 0");
$ar=mysql_fetch_assoc($q);

print "{$ar['username']}<br />{$ar['userid']}";
?>


Maar ik denk dat je mijn punt wel snapt.

Gameplay:

Wat je kan doen is ideeën van andere sites gebruiken om een goed lopend spel te bouwen.

Maar zorg wel dat je spel ook daadwerkelijk bij die categorie blijft.. dat je bijvoorbeeld niet een boederij op een maffiaspel hebt.

En gooi ook je eigen ideeën erin. En ga daarmee spelen om het mooier te maken.

Hoop dat ik je met deze informatie een klein beetje kon helpen.

Mocht je belang hebben bij hosting + domein kun je me altijd een bericht sturen.

Mvg,

Tim Kampherbeek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim Kampherbeek
 
Afra ca

Afra ca

28/05/2009 08:47:00
Quote Anchor link
Klik1
Klik2

Probeer alles even goed door te lezen. Je kan in phpmyadmin heel gemakkelijk databases maken, maar het is van veel groter belang dat je goed begrijpt hoe je de databases ontwerpt.

Normalisatie!

EDIT:

Je zal tijdens het ontwikkelingen tegen fouten aanlopen, en hier weer op het forum terechtkomen, dat is heel prima, geen probleem, maar let op, deze dingen zul je altijd horen en kun je dus voorkomen! :

*echo met single quotes, zodat je dubbele quotes niet hoeft te escapen
*haal variabelen altijd buiten quotes! dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo 'Hallo, ik ben een '.$variabele.'. Hoe gaat het?';
?>


* ga nooit onnodig veel variabelen kopieren. Post variabelen kan je prima in queries gebruiken bijvoorbeeld, MAAR:

* Als je post variabelen gaat gebruiken, pas op voor SQL injection. Gebruik mysql_real_escape_string() op je post variabelen in je query om het te voorkomen. Let wel op de idiote magic quotes, als ze aanstaan heb je kans dat je dubbel gaat escapen....

* Zet altijd dit boven je script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
    ini_set ('display_errors', 1);
    error_reporting (E_ALL);
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Afra ca
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

28/05/2009 09:01:00
Quote Anchor link
@Tim: Typo bij registratie van je domeinnaam, handig...
 
Stef van de Ven

Stef van de Ven

28/05/2009 10:18:00
Quote Anchor link
Al bedankt voor het aanbieden van jullie hulp, ik ga eerst even de links doorlezen en kijken of ik daar iets wijzer van wordt.

Ik kom zo snel mogelijk terug met nog meer vragen, denk ik...

Groetjes,
Stef
 

28/05/2009 10:47:00
Quote Anchor link
WillemJan Z schreef op 28.05.2009 09:01:
@Tim: Typo bij registratie van je domeinnaam, handig...

Is het wel van hem?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.