Swiftmailer error 530
Hoi,
Vandaag ben ik begonnen met het verkennen van swiftmailer.
Nu volg ik de handleiding van swiftmailer zelf alleen ik kom er niet goed uit.
Als je via SMTP wilt sturen moet je een Smtp transport aan maken.
$transport = Swift_SmtpTransport::newInstance('smtp.strato.com', 25)
->setUsername('[email protected]')
->setPassword('xxxx')
Strato is mijn server provider en bij hun moet je gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven. Dat heb ik dan gedaan van het mail adres waarmee ik de emails wil versturen alleen krijg ik dan een 530 error met het bericht fout geconfigureerd.
Ik heb het zelfde script via de Mailer transport getest en dan doet hij het gewoon normaal :\ Weet iemand de oplossing?
Vandaag ben ik begonnen met het verkennen van swiftmailer.
Nu volg ik de handleiding van swiftmailer zelf alleen ik kom er niet goed uit.
Als je via SMTP wilt sturen moet je een Smtp transport aan maken.
$transport = Swift_SmtpTransport::newInstance('smtp.strato.com', 25)
->setUsername('[email protected]')
->setPassword('xxxx')
Strato is mijn server provider en bij hun moet je gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven. Dat heb ik dan gedaan van het mail adres waarmee ik de emails wil versturen alleen krijg ik dan een 530 error met het bericht fout geconfigureerd.
Ik heb het zelfde script via de Mailer transport getest en dan doet hij het gewoon normaal :\ Weet iemand de oplossing?
Ik weet verder niks van swiftmailer, maar als de test werkt kan je het dan niet op die manier doen? Die error 530 betekent access denied oftewel toegang verboden.
Ook ik ben aan het proberen om meer te weten te komen over Swift Mailer. Uiteindelijk doel: verzenden van nieuwsbrief (ca. 400) en geautomatiseerde antwoorden op registratie.
Mail versturen via ingevoerde emailadressen achter To lukte wel. Ik heb echter een db met daarin de email adressen en het lukt me nog steeds niet om die te gebruiken. Allerlei manieren van de Decorator Plugin geprobeerd, maar ik kom er niet door.
Wat de acceptatie van je eigen mailadress in Transport betreft: ik heb zelf in php.ini bestanden alles aangepast. Zoek op SMTP in die bestanden en pas de gegevens bij [mail functiom] For Win32 only aan smtp_port en sendnail_from.
Succes en laat weten of er nu meer lukt.
Mail versturen via ingevoerde emailadressen achter To lukte wel. Ik heb echter een db met daarin de email adressen en het lukt me nog steeds niet om die te gebruiken. Allerlei manieren van de Decorator Plugin geprobeerd, maar ik kom er niet door.
Wat de acceptatie van je eigen mailadress in Transport betreft: ik heb zelf in php.ini bestanden alles aangepast. Zoek op SMTP in die bestanden en pas de gegevens bij [mail functiom] For Win32 only aan smtp_port en sendnail_from.
Succes en laat weten of er nu meer lukt.
'Harry:
ingevoerde emailadressen achter To lukte wel
Gebruik nooit de To: maar de Bcc. Dit in verband met de privacy van de geadresseerden.
SanThe, fijn dat je meedenkt. Hierbij een stukje uit de handleiding van Swiftmailer 4+:
"Note: You should not use Bcc: recipients as a mechanism for sending bulk email with undisclosed recipients. You should perform a batchSend() instead."
Ik heb dit geprobeerd en het werkt uitstekend.
Waar ik mee zit is: Hoe krijg ik een reeks van bv. 100 adressen, met naam, vanuit een db in een array in SwiftM.?
Ik kan met een SELECT/FROM wel een lijst maken, maar tot nu toe krijg ik hem dus niet bruikbaar in een mailscript.
"Note: You should not use Bcc: recipients as a mechanism for sending bulk email with undisclosed recipients. You should perform a batchSend() instead."
Ik heb dit geprobeerd en het werkt uitstekend.
Waar ik mee zit is: Hoe krijg ik een reeks van bv. 100 adressen, met naam, vanuit een db in een array in SwiftM.?
Ik kan met een SELECT/FROM wel een lijst maken, maar tot nu toe krijg ik hem dus niet bruikbaar in een mailscript.
Moet je een array() hebben?
Deze reactie heb ik ook zojuist als nieuwe topic geplaatst.
Het onderstaande scriptje haalt de gegevens uit mijn database die ik wil gebruiken in Swift Mailer 4.x.
Het plaatst ook het “=>”teken en de komma’s.
VOORBEELD: [email protected]=> IJsbrand de IJsbeer, [email protected]=> Zille van Zwaardvis,
Swift Mailer wil de adressen + naam, voorzien van een “ ‘” voor –en achteraan, in een array aangeleverd krijgen volgens onderstaand voorbeeld.
$message->setTo(array(
'[email protected]' => 'Recipient Name One',
'[email protected]', //Note that this is not a key-value pair
'[email protected]' => 'Recipient Name Two' ));
Hoe krijg ik ze nu compleet in die array. Het handboek Swift Mailer gaat niet verder dan bovenstaand voorbeeld en ik heb zo’n 30-tal forums bezocht, maar kennelijk zit ik alleen met dit probleem.
Natuurlijk kan het met knippen en plakken, dat werkt wel!
Maar er moet toch een mogelijkheid zijn om dit via een script dit te realiseren.
Ik doe best wat met php, maar dit is even te ver voor mij.
Het onderstaande scriptje haalt de gegevens uit mijn database die ik wil gebruiken in Swift Mailer 4.x.
Het plaatst ook het “=>”teken en de komma’s.
VOORBEELD: [email protected]=> IJsbrand de IJsbeer, [email protected]=> Zille van Zwaardvis,
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
include('verbind.php');
$id = 1;
$sql = "SELECT * FROM gebruiker";
$res = mysql_query($sql);
if ($res && mysql_num_rows($res) >= 1)
{
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
echo'
'.$row['email'].'=>
'.$row['gebr_voornaam'].'
'.$row['gebr_tussenvoegsel'].'
'.$row['gebr_achternaam'].',';
}
} else {
echo 'Geen data gevonden';
}
?>
include('verbind.php');
$id = 1;
$sql = "SELECT * FROM gebruiker";
$res = mysql_query($sql);
if ($res && mysql_num_rows($res) >= 1)
{
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
echo'
'.$row['email'].'=>
'.$row['gebr_voornaam'].'
'.$row['gebr_tussenvoegsel'].'
'.$row['gebr_achternaam'].',';
}
} else {
echo 'Geen data gevonden';
}
?>
Swift Mailer wil de adressen + naam, voorzien van een “ ‘” voor –en achteraan, in een array aangeleverd krijgen volgens onderstaand voorbeeld.
$message->setTo(array(
'[email protected]' => 'Recipient Name One',
'[email protected]', //Note that this is not a key-value pair
'[email protected]' => 'Recipient Name Two' ));
Hoe krijg ik ze nu compleet in die array. Het handboek Swift Mailer gaat niet verder dan bovenstaand voorbeeld en ik heb zo’n 30-tal forums bezocht, maar kennelijk zit ik alleen met dit probleem.
Natuurlijk kan het met knippen en plakken, dat werkt wel!
Maar er moet toch een mogelijkheid zijn om dit via een script dit te realiseren.
Ik doe best wat met php, maar dit is even te ver voor mij.
@Harry Houtzager: Dit topic is van Guido. Je hebt zelf een topic geopend. Ga daar verder en laat dit topic weer aan Guido.
SanThe.
SanThe.