Switch gebruiken in pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tammetje

Tammetje

09/12/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Hoi hoi,

Ik heb 1 pagina opgemaakt en wel (dus html en css toestanden). Ik werk met div's. Maar hoe gebruik ik switch dan om de juiste tekst te laden in een div? Hoe moet ik dit mij voorstellen? Is het dan niet nodig de pagina te herladen en is ie dan niet weer de variabelen kwijt?

Of is dit helemaal niet mogelijk?

Groetjes!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:36:25
 
Tammetje

Tammetje

09/12/2008 22:47:00
Quote Anchor link
Oh ja, en als ik een menu opgemaakt met <ul><li> en css wil includen met php, hoe zorg ik dan dat class="selected" (wat je normaal dus in de pagina zou zetten) op het juiste item van kracht blijft?

Ik hoop dat jullie beetje begrijpen wat ik bedoel :D
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

09/12/2008 22:52:00
Quote Anchor link
Je moet ergens aangeven welke pagina je wilt zien. Dat gaat waarschijnlijk via de URL -> $_GET. Was je al zo ver of nog niet?
 
Tammetje

Tammetje

10/12/2008 09:53:00
Quote Anchor link
Ja maar Jezpur, als ik in PHP bestandjes alleen tekst zet wat ie moet inladen op het moment dat ik dat wil heeft dat toch geen zin. Lijkt mij?

Ik heb een default pagina, deze met opmaak etc. dus compleet. Ik wil dus met PHP tekst inladen afhankelijk van op welke knop mensen hebben gedrukt. Maar ik geloof dat ik dan toch meerdere pagina's met opmaak moet hebben dan.

Maar als iemand suggesties heeft om 1 specifieke div te herladen? Of werkt iedereen met tabellen? Ofziets :D

Groetjes!
 
Tammetje

Tammetje

10/12/2008 09:55:00
Quote Anchor link
Oh ja sorry, wat jij bedoelt gaat over de class="selected" wat je normaal gesproken in de <li> zou zetten :) sorry.

Uhmm, kun je beetje laten zien wat de syntax is? Ben nog niet zo bekend met PHP. Heb eerder met Java gewerkt op school.

Groetjes en alvast bedankt!
 
Winston Smith

Winston Smith

10/12/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Heb er lang geleden eens een tutorial over geschreven. Met een switch herlaad je overigens wel de hele pagina.

Edit:
Wil je specifiek één div laden op het moment dat je het nodig hebt, heb je een aantal opties.

Optie 1) Alles inladen bij de eerste download. Voordeel is dat je dat simpel met javascript kan oplossen. Nadeel is dat je ook dingen download die je waarschijnlijk niet nodig hebt. Dat leidt ook tot een lange laadtijd bij het openen van de pagina, en juist op dat moment haken veel mensen af.

Optie 2) Met AJAX de div inladen. Hiermee download je wel pas op het moment dat je nodig hebt, maar is wel iets trager dan optie 1.

Optie 3) Een frame of iframe gebruiken. Voor mij geen optie, is best wel verouderd en zo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
 
Tammetje

Tammetje

10/12/2008 19:28:00
Quote Anchor link
Dat ben ik idd met je een Kasper, ik gebruik liever geen frames, iframes en tabellen meer. Tabellen kan af en toe nog wel maar zo min mogelijk.
Ik probeer alles altijd wel xhtml gevalideerd te krijgen, dat is mijn maatstaaf zeg maar.

Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tammetje
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.