Symfony map structuur hulp nodig

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

06/04/2014 17:13:26
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb al meerdere keren gezien dat de map structuur van het Symfony framework eigenlijk het beste, veiligste en meest logisch is.
Ik heb die structuur ook voor een groot gedeelte overgenomen. Ik heb wel wat dingen weggelaten omdat ik die toch nooit gebruik.
Ik heb al wat mappen gemaakt, maar kwam toen met een vraag. Mijn map structuur die ik nu heb is als volgt:

[map van alles, de hele site]
apps/
backend/
frontend/
cache/
config/
library/
model/ (???)
log/
plugins/
web/
css/
images/
js/
uploads/

Hier komen mijn vragen.

De web folder is eigenlijk de enigste map die van buitenaf te bereiken is voor bezoekers, maar moet je daar dus ook de index.php doen? Dus het index.php bestand waar je alles laat beginnen met een bootstrap, je router etc.

En waar moet je de controllers doen die de router aanroept?
Gewijzigd op 06/04/2014 17:13:51 door Mark Hogeveen
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:26:30
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

06/04/2014 17:25:17
Quote Anchor link
Nee, ik denk van niet.
Ik zou index.php in je root map zetten.
In de web map zou je bv. een map met templates kunnen zetten. Zoiets?

Toevoeging op 06/04/2014 17:27:18:

Btw, waarom niet gewoon symfony gebruiken als je toch het zelfde maakt? :')
 
Wouter J

Wouter J

06/04/2014 17:31:35
Quote Anchor link
>> De web folder is eigenlijk de enigste map die van buitenaf te bereiken is voor bezoekers, maar moet je daar dus ook de index.php doen? Dus het index.php bestand waar je alles laat beginnen met een bootstrap, je router etc.

Als het de enigste map is die te bereiken is voor de bezoeker dan moet je het ook daar in doen ja. En dat is ook wel het beste :)

>> En waar moet je de controllers doen die de router aanroept?

Met deze vraag ben ik wel een beetje gaan schrikken. Je gaat zelf een framework schrijven zonder dat je weet wat het eigenlijk doet en hoe het hoort. Het is een beetje alsof je een raket gaat bouwen. Je weet wel een beetje hoe de raket eruit ziet, die heb je namelijk al vaak genoeg op TV gezien, alleen wat het precies doet, hoe het werkt, etc. weet je niet. Maar toch, je wilt graag een eigen raket bouwen dus ga je door. Denk je dan dat je de raket ooit het heelal in krijgt? Ik denk het niet, hetzelfde geldt voor je framework. Ga eerst wat ervaring opdoen met professionele frameworks en beslis dan na een half jaartje of je liever door wilt gaan met dat framework, of dat je toch nog steeds heel graag je eigen wilt bouwen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/04/2014 00:16:24
Quote Anchor link
Harry hogeveen op 06/04/2014 17:13:26:
De web folder is eigenlijk de enigste map die van buitenaf te bereiken is voor bezoekers, maar moet je daar dus ook de index.php doen? Dus het index.php bestand waar je alles laat beginnen met een bootstrap, je router etc.


Ja, alleen alles in de web folder zou van buitenaf te bereiken moeten zijn.
Hierin vind je vooral:
- de frontcontroller (die hoeft niet persé index.php te heten. Bij symfony heet deze app_dev.php of app.php.)
- een .htaccess die er voor zorgt dat alle aanvragen van niet bestaande bestanden doorgesluisd worden naar de frontcontroller.
- bestanden die te downloaden zijn zoals css, javascript en afbeeldingen.

Je frontcontroller doet zelf bitter weinig. De autoloader en de kernel worden ingeladen en er worden methods van de kernel aangeroepen waarmee een response gegenereerd wordt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.