Systeem op papier uitwerken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

P-ter AA

P-ter AA

03/08/2010 20:28:17
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een groot PHP systeem alleen ik loop vast bij het ontwerpen.. Ik moet er elke keer over nadenken hoe ik iets ga maken, en vervolgens weet ik niet hoe ik het moet opschrijven.

Nou is mijn vraag dus; Hoe kan ik een uitgebreid systeem makkelijk op papier zetten zodat het duidelijk is en ik niet elkekeer opnieuw moet gaan denken?

S.v.p. serieuze reacties.

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 01:18:50
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

03/08/2010 20:33:16
Quote Anchor link
(ik neem hier als voorbeeld contact maken met een database)

niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
if(!mysql_connect($db['host'], $db['user'], $db['pass']))
{
trigger_error('Error while connecting: '.mysql_error());}
elseif(!mysql_select_db($db['dbname']))
{
trigger_error('Error selecting database: '.mysql_error());}
else
{$sql = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI,ONLY_FULL_GROUP_BY'";
if(!mysql_query($sql))
{
trigger_error('MySQL in ANSI is NOT possible'); }
}

?>


Maar gewoon:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?
if(!mysql_connect($db['host'], $db['user'], $db['pass']))
{
  // Als het contact maken met de database niet goed gaat
    trigger_error('Error while connecting: '.mysql_error());
}

elseif(!mysql_select_db($db['dbname']))
{
  // Als de database selecteren niet helemaal goed gaat
    trigger_error('Error selecting database: '.mysql_error());
}

else
{     // hier loopt het goed
    $sql = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI,ONLY_FULL_GROUP_BY'";
    if(!mysql_query($sql))
    {
   // Maar hier gaat het dan weer fout.
        trigger_error('MySQL in ANSI is NOT possible');
    }
}

?>


Overzichtelijk = duidelijk = niet opnieuw nadenken.

Suc6 :)
Gewijzigd op 03/08/2010 20:33:54 door Dalando De Zuil
 
P-ter AA

P-ter AA

03/08/2010 20:36:42
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie.. Maar ik was misschien iets onduidelijk, ik bedoel het bedenken vóór het scripten.

Dus voordat je begint bedenk je meestal hoe je iets gaat maken, alleen hoe kun je het gene dat je bedacht hebt makkelijk uitwerken zodat je de dag daarna weer kan beginnen zonder dat je weer moeilijk moet gaan denken.

Tog bedankt!
 
Niels Janssen

Niels Janssen

03/08/2010 20:36:53
Quote Anchor link
@Dalando: Ik denk niet dat dat is wat hij bedoeld.

Wat bij het ontwerpen van applicaties veelal gebruikt word is UML, dat staat voor Unified Modeling Language (http://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Modeling_Language). Daarmee kun je je applicatie in kaart brengen op een overzichtelijke en duidelijke manier. Het heeft alleen wel een stevige leercurve en je moet er maar zin in hebben. Maar ik denk wel dat het zal helpen om je een duidelijk overzicht te geven van wat je nou eigenlijk gaat maken.
 
B a s
Beheerder

B a s

03/08/2010 20:46:33
Quote Anchor link
Nog een andere manier is een map maken (site diagram) van het systeem wat je wilt gaan maken met hierbij een functioneel ontwerp. Dit kost even wat moeite maar dan heb je al nagedacht over iedere functionaliteit met daarbij benamingen van je formulier velden.

De tweede stap is dan om je database tabellen al aan te maken. Zo heb je alles klaar liggen om in principe met verstand op nul te gaan coderen. Als je het even niet meer weet kun je terugvallen op je functionele ontwerp.

Het is te vergelijken met het sleutelen aan een auto. Je gaat eerst kijken wat er moet gebeuren, koopt onderdelen en je zorgt voor het juiste gereedschap voordat je aan de gang gaat.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.