Taal laden uit DB of file?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gerard Nijboer

Gerard Nijboer

29/03/2011 00:56:16
Quote Anchor link
Hey,

Deze vraag is onbetwist al vaker gesteld, maar ik krijg uit diverse bronnen niet bepaald een duidelijke conclusie:
Als ik mijn website in meerdere talen wil aanbieden, kan ik mijn strings dan het beste opslaan in een database of in een tekstbestand?

Hartelijk dank voor jullie meedenken!

Gerard Nijboer
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:09:20
 
Johan Dam

Johan Dam

29/03/2011 10:43:54
Quote Anchor link
Hangt ervan af hoeveel tekst je hebt, heb je maar een paar regels, zet het dan in een bestandje als 'teksten_EN.php' en 'teksten_NL.php' bijvoorbeeld.

Heb je best wel veel tekst, zet het dan in de database en haal de teksten er per pagina x uit. (Ga niet voor iedere regel een nieuwe query uitvoeren, en ga ook niet je hele website in 1 query uitvoeren, 1 query per pagina zou ik doen)
 
Veur Heur

Veur Heur

29/03/2011 14:57:13
Quote Anchor link
Ik zou het in een database zetten, om eventueel later er nog eens een beheersysteempje aan te kunnen hangen. Vanuit de database kun je het cachen in bijv. een sessie wat op zijn beurt weer verkeer met de database scheelt.
 
Gerard Nijboer

Gerard Nijboer

29/03/2011 15:26:56
Quote Anchor link
@Opolo, de teksten cachen in je sessie? Is dat wel een goed idee?

Ik denk inderdaad dat het een goed idee is om steeds delen van je language op te halen.
Ik gebruik OOPHP, dus moet niet zo heel lastig zijn.

Bedankt voor het meedenken!
 
Pim -

Pim -

29/03/2011 16:14:43
Quote Anchor link
Cachen in een sessie? Waarom zou je dat in godsnaam doen?
 
Gerard Nijboer

Gerard Nijboer

29/03/2011 16:45:32
Quote Anchor link
Stel ik gebruik OOPHP, en zet al mijn vertalingen in een MySQL table, en draai dan een query die delen van de table in één keer ophaalt, wie heeft er een goed idee om dat te structureren?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.