Tabel naar andere tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis de Vries

Dennis de Vries

06/05/2008 14:51:00
Quote Anchor link
Hey hoi,

Ik heb een 'probleempje' waar ik nu al even mee bezig ben en er niet uit kom:

Ik ben bezig met een optie waarbij je andere gebruikers kan aanvallen, en als de tijd voorbij is, zie je een 'battlereport'. Als je iemand aanvalt slaat hij de verdediger en jezelf e.d. op in de tabel 'aanvallen'. Nu wil ik bij het battlereport dingen van de verdediger neerzetten maar ik weet dus niet hoe dat moet.
De naam alleen kan ik opvragen omdat dat in aanvallen staat, maar nu wil ik dat ie de naam van de verdediger uit de tabel aanvallen haalt en dan verdere gegevens, bijvoorbeeld 'achternaam' uit de tabel users leest.

Dit heb ik voor de tabel aanvallen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
$sqlout
="SELECT * FROM aanvallen WHERE aanvaller = '".$_SESSION['login']."' AND aangekomen != 1";  
$query_naam = mysql_query($sqlout) or die(mysql_error());
$query_row=mysql_fetch_array($query_naam);

$Verdediger=$query_row['verdediger'];
?>


Hoe fix ik het nu dat ik bijv: Verdediger->login krijg?
Dat ie dus Verdediger uit aanvallen haalt, en login uit users?

Thanks in advance!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis de Vries
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 21:53:49
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/05/2008 15:04:00
Quote Anchor link
Quote:
De naam alleen kan ik opvragen omdat dat in aanvallen staat
Ga normaliseren, dan blijft vanzelf dat je in die tabel waarin je alle aanvallen registreert helemaal geen namen komen te staan. Daar komen hooguit twee id's van gebruikers die tegen elkaar vechten in voor met bijvoorbeeld een datumtijdstempel en een type aanval oid in voor.

Vervolgens kun je via die id's en een JOIN op de users tabel wel de nodige gegevens uit die andere tabel halen, maar zorg eerst maar eens dat je datamodel op orde is.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

06/05/2008 15:16:00
Quote Anchor link
En doe wat aan foutafhandeling, helpt ook al weer met debuggen.
 
Dennis de Vries

Dennis de Vries

06/05/2008 20:00:00
Quote Anchor link
Het is al gelukt met een simpele while loop, toch bedankt!
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/05/2008 20:11:00
Quote Anchor link
Dennis de Vries schreef op 06.05.2008 20:00:
Het is al gelukt met een simpele while loop, toch bedankt!
Dat dit je nu gelukt is, wil nog niet zeggen dat je niet moet gaan normaliseren! Hoogstwaarschijnlijk zit je nu in een stadium waar dat nog redelijk te doen is...

Dit voortkomt dat je later tegen grotere problemen aanloopt waar je waarschijnlijk niet met zo'n eenvoudig lapmiddel weg komt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.