Tekst naar spraak

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maurice van der Elst

Maurice van der Elst

05/03/2011 21:56:50
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb een beetje een rare vraag, Maar is het mogelijk om dmv php tekst naar spraak te maken met je eigen stem?
mvg,
Maurice
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:43:10
 
Niels K

Niels K

05/03/2011 22:00:57
Quote Anchor link
Wat google translate doet?

Tja, kan op verschillende manieren.

Heel simpel gezien dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

$array
= array(
    array(
        'woord'     => 'test',
        'spraaklink'    => 'linknaarspraakbestand'
    )

);


?>


Kan natuurlijk ook met een database. Daarna gewoon het bestand af laten spelen. Of bedoel je dat niet?

Je kan ook zinnen in spreken natuurlijk. Want één van de grootste problemen wordt natuurlijk de klemtoon.
Gewijzigd op 05/03/2011 22:02:02 door Niels K
 
Maurice van der Elst

Maurice van der Elst

05/03/2011 22:02:27
Quote Anchor link
ik neem niet aan dat google ieder woord uit het worden boek voorleest en het TOCH zo vloeiend laat klinken..
 
Niels K

Niels K

05/03/2011 22:03:18
Quote Anchor link
Tja, dat weet ik niet. Daarom had ik het ook over zinnen ;)

Onderstaande zegt google.

Quote:
Wat is een statistische machinevertaling?

De meeste moderne, commerciële systemen voor machinevertalingen die vandaag de dag worden gebruikt, zijn ontwikkeld op basis van regels. Dergelijke systemen zijn zeer bewerkelijk omdat een lexicon en een grammatica moeten worden gedefinieerd.

Ons systeem heeft een andere benadering: wij voeren de computer miljarden woorden aan tekst, zowel eentalige teksten in de doeltaal als uitgelijnde teksten die door mensen zijn vertaald. Vervolgens passen we statistische leertechnieken toe om een vertaalmodel te maken. De evaluatie van dit onderzoek heeft zeer goede resultaten opgeleverd
Gewijzigd op 05/03/2011 22:04:32 door Niels K
 
Maurice van der Elst

Maurice van der Elst

05/03/2011 22:07:03
Quote Anchor link
jaren werk dus? :P neem ik aan....
 
Niels K

Niels K

05/03/2011 22:17:32
Quote Anchor link
Ik weet het niet, zou best kunnen .:)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.