Tekst uit site lezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daan C

Daan C

03/05/2012 11:42:47
Quote Anchor link
Door middel van PHP wil ik vanuit:

http://mom.biblion.nl/olifant/olifant.dll?doctype=AI&bibliotheek=gent&style=0&isbn=9021582775

Het volgende inlezen:
Quote:
In deze biografie over een van 's werelds meest succesvolle auteurs van dit tijdperk, Dan Brown, schrijver van onder meer de mega bestseller 'De Da Vinci code' schetst de schrijfster een beeld van de man. Over zijn twijfels, het hoofdthema in zijn werk: 'codes en geheime genootschappen', zijn ideeën voor een nieuw boek, zijn werkwijze en zijn levensloop. De biografie is luchtig geschreven, wat het geheel leesbaar maakt, maar het ontbreekt aan diepgang zodat wat achterblijft een beperkt beeld is van de schrijver zelf. Met enkele pagina's noten. Aardige biografie voor wie van de boeken van Brown houdt en geïnteresseerd is in Brown zelf en/of het schrijversvak. Kleine druk. - Drs. C. Brouwers

Indien de link

http://mom.biblion.nl/olifant/olifant.dll?doctype=AI&bibliotheek=gent&style=0&isbn=meteenfouteisbnis

Quote:
Geen informatie beschikbaar

Iemand die mij opweg kan helpen?
Bron van de pagina inlezen en wat dan?

Thx!

PHP hulp

PHP hulp

19/01/2020 10:42:31

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

03/05/2012 11:49:52
Quote Anchor link
Kan je niet de mensen van Biblion vragen of er een API is die je kan gebruiken?
Wat je doet lijkt me niet direct legaal, vanwege auteursrecht.

Daan C

Daan C

03/05/2012 19:42:34
Quote Anchor link
- Aar - op 03/05/2012 11:49:52:
Kan je niet de mensen van Biblion vragen of er een API is die je kan gebruiken?
Wat je doet lijkt me niet direct legaal, vanwege auteursrecht.

Denk ik niet echt... De tekst komt letterlijk van de achterkaft van deze boeken ;)
Het is daarbij als uitbreiding op de bib site van mijn school

Jeroen VD

Jeroen VD

03/05/2012 19:44:51
Quote Anchor link
oftewel auteursrecht. dat heeft ook iemand geschreven, en hoort dus bij het boek, met alle auteursrecht. gewoon biblion contacteren, en leg je er bij neer wanneer het niet kan.

Daan C

Daan C

03/05/2012 20:00:33
Quote Anchor link
Jeroen vd op 03/05/2012 19:44:51:
oftewel auteursrecht. dat heeft ook iemand geschreven, en hoort dus bij het boek, met alle auteursrecht. gewoon biblion contacteren, en leg je er bij neer wanneer het niet kan.

Zal ik doen, maar tis toch niet zo moeilijk om die tekst gewoon uit de bron te halen? Of heb ik het zo verkeerd op?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

03/05/2012 20:06:37
Quote Anchor link
Nee hoor, maar het mag niet zomaar.

Pim -

Pim -

03/05/2012 20:09:33
Quote Anchor link
Gebruik PHP DOM of SimpleXML en laad daarin de HTML. Je kan dan door de html bladeren en de inhoud uitlezen. Kijk op de php.net documentatie voor mee informatie.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.