tel aantal gecheckte checkboxes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels Peeren

Niels Peeren

14/03/2013 14:05:02
Quote Anchor link
ik wil dus dat mensen een aantal vrienden kunnen selecteren met een minimum van 2 en een maximum van 10. dit wil ik dus ook graag live kunnen aangeven dat de mensen zien hoeveel ze al geselecteerd hebben. aangezien dat als je een grote vrienden lijst hebt en je moet scrollen en zo het wel zo makkelijk is om een aantal te weten hoeveel je er al hebt en hoeveel je er nog kunt selecteren.

ook is dit handig voor mij zodat ik met deze variabele kan werken voor de check of hij / zij er minder dan 10 heeft en meer dan 2.

ik heb momenteel dit uitgeprobeerd maar als ik erop klik gebeurt er niks. hij telt niet op :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<script>
    (function () {
        var totalEl = document.getElementById('total'),
            total = 0,
            checkboxes = document.form1['check[]'],
            handleClick = function () {
                total += parseInt(this['data-weight'], 10) * (this.checked ? 1 : -1);
                totalEl.innerHTML = total;
            },
            i, l
        ;
        for (i = 0, l = checkboxes.length; i < l; ++i) {
            checkboxes[i].onclick = handleClick;
        }
    }());
</script>

Code (php)
1
<div>Total: <span id="total">0</span></div>

Code (php)
1
<input type="checkbox" name="check[]" value="12" data-weight="1234" />

PHP hulp

PHP hulp

26/09/2022 01:44:13

Tim S

Tim S

14/03/2013 15:34:31
Quote Anchor link
Je kan ook even een alert neerzetten en kijken of dat wel lukt, verder zijn er op internet veel voorbeelden te vinden. Kijk bijvoorbeeld hier naar:
http://stackoverflow.com/questions/11838667/javascript-count-checked-checkbox

Toevoeging op 14/03/2013 15:55:46:

Verder kan je in je input een onchange functie uitvoeren. Je javascript zou ik in een functie met naam stoppen bijvoor beeld count()

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.