Template brief koppelen aan databaserecords

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

George van Baasbank

George van Baasbank

17/05/2012 15:07:51
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Als uiteindelijk gevolg van een bezoek aan mijn website moet door een administratie een brief worden uitgeprint. In deze brief worden een aantal variabelen uit een database opgenomen.

Nu wil ik die administratieve kracht zelf de templatebrief laten opmaken waarin zij/hij de variabelen opneemt. Is zo'n dergelijke functie in PHP beschikbaar? of heeft iemand een suggestie of dit bijv. met Word kan worden opgelost?


George van Baasbank
Gewijzigd op 17/05/2012 15:08:11 door George van Baasbank
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 05:48:09
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

17/05/2012 21:58:50
Quote Anchor link
Ik begrijp je vraag niet.
Je wilt gegevens ophalen uit een database, maar de administratieve kracht moet die variabelen opnemen? Moet die brief online gemaakt worden of moeten de variabelen beschkbaar komen? Waar zoek je een functie voor? Word gaat op internet niet (standaard) werken.

Online: Je kunt kijken naar een editor als ckeditor, dat is een tekstverwerker die, qua icoontjes, lijkt op Word. Al lijkt het me niet geschikt om een brief op te stellen (het is geen tekstverwerker) en zal het niet lukken om daar direct variabelen in op te nemen.
Je kunt ook kijken naar bv fpdf; daarmee kun je een brief voordefinieren. Output zal wel pdf zijn.
 
Fons Seesink

Fons Seesink

17/05/2012 22:06:10
Quote Anchor link
ik neem aan dat de template(s) van te voren aangemaakt zijn en hier de parameters al in vast staan die worden ingevuld door de database waarden.
Anders maak je het jezelf wel enorm complex.

Je kan, aan de hand van de data in de database wel een serie parameters beschikbaar maken in een brief, maar dan moet deze worden opgeslagen alvoor je deze tegen de database kan gaan aanhouden om in te vullen.

Misschien de workflow die je in gedachte hebt iets duidelijker beschrijven, dan zijn we vast in staat je verder op weg te helpen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.