Template engine

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeffrey Arts

Jeffrey Arts

08/10/2013 15:25:33
Quote Anchor link
Hallo,

Ik gebruik op dit moment Smarty omdat de syntax al reeds bij mij bekend was en ik dus de weg vrij goed kan vinden hiermee. Nu heb ik echter al sinds dag 1 'second-thoughts' over deze keuze. Smarty staat immers niet bekend om zijn snelheid dus ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een alternatief. RainTPL vind ik te beperkt, Twig is eigenlijk hetzelfde qua mogelijkheden en snelheden als Smarty dus daar zie ik ook niet zoveel voor om daar naar over te stappen.

Nu kwam ik (via de vacature site van Hyves nota-bene) Mustache tegen. Het mooie van deze template engine vind ik dat het cross-language is. Er zijn voor verschillende scripttalen libraries/classes te vinden die het mogelijk maken om met deze template structuur om te gaan.

Echter kan ik vrij weinig informatie vinden over de prestaties van deze template engine, of een uitgebreidere handleiding om bijvoorbeeld meer te weten te komen over wat 'Helpers' zijn en/of hoe ze werken.

Is er hier iemand met ervaring van/over Mustache, of misschien andere template engines met goede prestaties.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 08:50:44
 
Wouter J

Wouter J

08/10/2013 15:59:07
Quote Anchor link
Quote:
Twig is eigenlijk hetzelfde qua mogelijkheden en snelheden als Smarty dus daar zie ik ook niet zoveel voor om daar naar over te stappen.

Twig is 10x sneller. Doormiddel van zijn goede cache technieken is dit de snelste template engine van PHP.
 
Jeffrey Arts

Jeffrey Arts

08/10/2013 16:12:13
Quote Anchor link
Voor zover bij mij bekend zijn ze toch echt praktisch hetzelfde. Zie ook http://phpcomparison.net. Hier hebben ze de drie genoemde engines vergeleken en hoewel twig inderdaad sneller is. Is 10% snller realistischer dan 10x
 
Wouter J

Wouter J

08/10/2013 16:24:42
Quote Anchor link
Het mooie van die benchmark sites is dat deze alles maar 1 keer testen. Dat betekend dat er elke keer opnieuw een cache moet worden aangemaakt. Wat Twig heel sterk doet is alles eerst compilen, dat betekend omzetten naar geoptimaliseerde PHP code en die PHP code wordt vervolgens opgeslagen en uitgevoerd. De volgende keer dat je precies dezelfde template aanroept slaat hij de compile stap over, waardoor hij alleen maar de geoptimaliseerde PHP code uitvoert. Dat heeft als resultaat dat het verschil tussen een template met alleen PHP en een Twig template minimaal en vrijwel verwaarloosbaar wordt.
 
- Raoul -

- Raoul -

08/10/2013 17:00:37
Quote Anchor link
Twig is geniaal! Twig heeft niks te maken met Smarty.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.