Templates en paths

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco

Marco

31/12/2008 12:53:00
Quote Anchor link
Voor mijn project gebruik ik een eenvoudig template systeem; in een folder genaamd 'templates' staan folders met de namen van aanwezige templates. In die folders staan dan een index.php, een file met gegevens over de template en verdere template specifieke files, zoals images en stylesheets. Dit kan er bijvoorbeeld zo uitzien:

-templates
--TemplateA
---images
---stylesheets
---index.php
--TemplateB
---images
---stylesheets
---index.php

Vanuit de index.php file die in de webroot staat, wordt dan een include gedaan naar de index.php in de juiste template folder. Dit werkt allemaal goed, maar ik heb nu een probleem bij het linken in de index van de template.

Als er bijvoorbeeld een image genaamd 'header.png' in de 'images' map staat van TemplateA, dan kan ik daar naartoe verwijzen door in de index het volgende te zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
./images/header.png

Maar nadat de include vanuit de webroot is gedaan, verandert die structure, ik moet dan de volgende code gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
./templates/TemplateA/images/header.png

Dit is best vervelend bij het maken van templates en is zoiezo niet erg subtiel.

Dus hoe krijg ik het voor elkaar om de structure goed te houden? Moet ik dan op een andere manier naar de template verwijzen?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 00:49:55
 
/home/joost

/home/joost

31/12/2008 12:58:00
Quote Anchor link
http://www.domain.ext/tamplates/TemplateA/images/header.png

Dit zou de oplossing moeten zijn..

mvg Joost.
 
Marco

Marco

31/12/2008 13:02:00
Quote Anchor link
Ik wil het juist voor elkaar krijgen dat ik in de index.php van een template paths kan gebruiken als './images/header.png'.
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

31/12/2008 13:15:00
Quote Anchor link
altijd zo aanroepen (dus zonder punt ervoor):
/templates/TemplateA/images/header.png
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
 
Marco

Marco

31/12/2008 14:19:00
Quote Anchor link
Ok, maar nou moet ik nog steeds het hele path typen. Wat ik graag wil is dingen als de stylesheet vanuit de template map aanroepen, met bijvoorbeeld '/stylesheets/styles.css'. Bij systemen als Joomla wordt dit ook toegepast.
 
Eddy E

Eddy E

31/12/2008 18:56:00
Quote Anchor link
Google eens op base href.
Dat is gewoon HTML en heeft niets/zeer weinig met css te maken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.