terugkeren naar de zoekresultaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mathias

mathias

17/08/2007 16:35:00
Quote Anchor link
Ik heb dus een database met een zoekfunctie, nu werkt die zoekfunctie goed maar nu moeten er een paar dingen gebeuren daarmee.

mijn gegevens als ik ze zoek komen ze in zoeken.php terrecht waar ook mijn search form instaat dus ik laat het terugkomen met PHP_self en heb met de string: if(isset($_POST[invoeren])) { gewerkt.

Nu is er geen probleem met die zoekfunctie maar op het einde van die tabel moet er iets met die gegevens gebeuren en daarvoor gebruik ik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
if(isset($upid)) {
        $mysql_id=mysql_connect("$dbhost","$dbuser","$dbpass");
    $username=$_SESSION["username"];
        $sql="UPDATE structuur SET uitgeschreven=NOW() , uitgeschreven_door='$username'  WHERE id='$upid'";
        $res=mysql_db_query("$db","$sql",$mysql_id);
    echo '<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=zoek.php">';
    mysql_close($mysql_id);

Zoals jullie zien refresht de pagina zich gewoon maar dan krijg ik gewoon dus terug mijn zoekform en niet de resultaten. Dus mijn vraag is hoe kan ik zorgen dat ik terug op de pagina kom met de zoekresultaten die ik ervoor had ingegeven
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 15:04:48
 
Dutchcamel

dutchcamel

17/08/2007 19:20:00
Quote Anchor link
Je formulier naar een pagina laten gaan die de zoekgegevens opslaat in een sessie en vervolgens met een header(''Location: zoeken.php') teruggaat naar de zoekpagina.

Op de zoekpagina zelf controleer je of de sessie bestaat en als dat zo is haal je met behulp van de sessievariabelen de zoekresultaten op.

Dan bestaat de sessie ook nog nadat je op een zoekresultaat geklikt hebt en weer teruggaat. Krijg je dus netjes je zoekresultaten weer te zien.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door dutchcamel
 
Mathias

mathias

17/08/2007 20:18:00
Quote Anchor link
Wel mijn loginscript werkt al met een sessie kan ik dan 2 sessie's nemen ? en hoe kan ik dit verwezelijken ?

voorbeelden ??
 
- SanThe -

- SanThe -

17/08/2007 20:27:00
Quote Anchor link
Kan allemaal in één sessie.

Edit: Typo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
 
Jelmer -

Jelmer -

17/08/2007 20:43:00
Quote Anchor link
Maar hoe kom je dan terug naar het formulier? Want als je die pagina opvraagt met je sessie, krijg je resultaten voorgeschoteld.

Is het niet gewoon handiger om GET in plaats van POST te gebruiken voor dit soort dingen? Werkt de terug-knop gewoon en heb je geen problemen met herladen, de URL is immers gewoon veranderd. Bijkomend voordeel is dat je de pagina kan bookmarken en de link via MSN of een forum aan iemand anders kan geven.

Maar een nog beter antwoord is de oorzaak van het probleem oplossen: Waarom die refresh? Is die echt noodzakelijk? Kan die niet anders?
 
Dutchcamel

dutchcamel

17/08/2007 21:17:00
Quote Anchor link
Het formulier blijft er altijd boven staan natuurlijk. Dat lijkt me logisch, bij Google raak je dat ook niet ineens kwijt. Dat is sowieso veel gebruiksvriendelijker.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.