Text based game temp template

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan K

Johan K

11/03/2008 15:39:00
Quote Anchor link
Ik ben al een tijdje bezig om m'n spel te maken en er zit al aardig wat voortgang in.
Hoewel de game nog niet voor het publiek zichtbaar is, zou ik wel willen vragen wat jullie van de template vinden.

Een goede designer ben ik niet, ik heb er gewoon de creativiteit en de tijd niet voor.
Ik heb zo hier en daar even gespiekt hoe hun dingen hebben gedaan, en het daaruit zelf iets proberen te maken.
Ik vind zelf dat er een aardig resultaat eruit is gekomen, al dat de template niets heeft te maken met het toekomstige spel.

Ik weet dat er bijna geen verschil zit tussen de weergave van IE 7.0 en FF, maar van andere browsers weet ik dat niet.

Mensen kunnen registreren, of gewoon inloggen op:
username: phphulp
password: phphulp

Mocht het zo zijn dat iemand inlogt terwijl iemand anders bezig is, word de ingelogte gebruiker uitgelogd.

De account phphulp heeft administrator rechten, alleen wil ik wel vragen of jullie zo vriendelijk zijn om de headlines die er nu staat niet te wijzigen of te verwijderen.
Maak er desnoods eentje aan als je er mee wilt spelen.

De referers menu is een menuutje dat aangeeft hoeveel mensen er van een website op mijne terecht zijn gekomen.
Hoe meer mensen er bijvoorbeeld van deze website zijn gekomen naar die van mij, hoe hoger deze domain komt te staan in het lijstje.
Dit is niet spam proof, en ik moet er nog een keertje aan werken.
Dus willen jullie ook zo vriendelijk zijn om dit niet te spammen?



Wat ik eigenlijk wilde laten zien is hoofdzakelijk de layout en de news sectie van de website.
Elk commentaar ( behalve van pgFrank Afbeelding ) is welkom.

Dit is de URL: http://85.144.142.88/
Dit draait op mijn trage servertje, geen verbinding == server offline.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan K
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:09:30
 
Frank -

Frank -

11/03/2008 15:46:00
Quote Anchor link
Johan Krüse schreef op 11.03.2008 15:39:
Elk commentaar ( behalve van pgFrank Afbeelding ) is welkom.
hahahahahahahahaha!

Spuug lelijk en het zal wel weer van het crimiclownniveau zijn. Zitten we echt op te wachten, het internet kan niet genoeg worden vervuild.

(Goed zo?)
 
Johan K

Johan K

11/03/2008 15:51:00
Quote Anchor link
Kom op, een beetje humor zo hier en daar kan toch geen kwaad?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/03/2008 15:56:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik heb zo hier en daar even gespiekt hoe hun dingen hebben gedaan, en het daaruit zelf iets proberen te maken.

Quote:
... nothing on this website will ever be from any other website.

Dan moet ik toch zeggen dat de layout me wel heeeel erg bekend voorkomt. Niet alleen het uiterlijk vertoont veel overeenkomsten, maar laat ik nou ook precies dezelfde HTML structuur in mijn website gebruiken...

Dit is allemaal niet erg, ik ben ook geen designer ben en heb gewoon een gratis template gebruikt. Maar wat me wel stoort is het feit dat je dan te laks bent om de originele bron te vermelden. Het werk van anderen gebruiken is niet erg, maar doe dat dan wel respectvol!
 
- wes  -

- wes -

11/03/2008 16:17:00
Quote Anchor link
Dan doe ik het wel voor Frank

We zitten hier NIET op te wachten. Lelijk, traag ,slechte code, slechte structuur, slechte database opmaak en stomme naam

lekkerpuh!
 
Johan K

Johan K

11/03/2008 16:35:00
Quote Anchor link
Quote:
... nothing on this website will ever be from any other website.

Das een beetje een oude quote, index.php heb ik gekopieerd en elke andere pagina ervan gemaakt.
Aangezien ik de UBB class van Hipska gebruik is dat al helaal niet meer goed.
Wat ik er eigenlijk mee bedoelde is dat het spel, alle ideeën daarvan origineel gaan worden.
Dus niet dat ik een idee ga gebruiken van een ander spel, etc etc.


Voordat je mensen gaat beschuldigen van stelen, kijk maar even op de hoofdpagina..

Quote:
.. anyone who is on the credit list ..

"credit list" = List where all credits are given.
Deze lijst moet ik nog maken, en elke website die mij ideeën hebben gegeven om de layout te maken gaan hier tussen staan.

Hoewel ik niets direct heb gekopieerd om de template te maken heb ik af en toe wel moeten kijken hoe dingen waren gemaakt.
Misschien lijken de twee bron codes wel op elkaar, maar dat dan gewoon puur toeval.
Ik heb ideeën gekregen van meer dan 8 pagina's, en om die allemaal neer te zetten onderaan de pagina lijkt me erg overbodig.

De credit list gaat dynamisch worden, stel dat je op news.php bevind en je drukt onderaan de pagina op credits, zullen de credits weergeven worden van de mensen die op die pagina iets te maken hebben met de broncode.

Ik hou alles netjes bij qua credits.
Jouw website komt er ook tussen te staan aangezien ik bij jouw website 2 dingetjes heb bespied in de broncode.

Edit: typo.

Edit:

Ik weet niet wie er zo kinderachtig is geweest om de nieuws te verwijderen, Groei op!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan K
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/03/2008 16:50:00
Quote Anchor link
Quote:
Misschien lijken de twee bron codes wel op elkaar, maar dat dan gewoon puur toeval.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat het puur toeval is dat die HTML structuur nagenoeg identiek is. Het enige dat je, voor zover ik zo snel zie, gedaan hebt is het wijzigen van de namen van CSS klasses van je HTML elementen.

Maar goed, dat je aan het kopieren en plakken bent geweest maakt mij echt helemaal niets uit. Wees dan alleen wel een vent en kom daar gewoon voor uit. En wat mij betreft nog veel belangrijker: voldoe aan de licentievoorwaarden die er in de originele bron gesteld worden.

Just my 2 cents...

ps. Dan hebben we het overigens nog niet gehad over de relatie tussen de layout en het onderwerp van je website. Die ontbreekt namelijk volkomen en deze layout is dan ook totaal niet geschikt voor een online spel...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Daan Onbekend

Daan Onbekend

11/03/2008 16:53:00
Quote Anchor link
Kijk hier eens:

http://www.freewebtemplates.com/

Misschien zit daar wat beters tussen, er zitten hele mooie bij.

en in het registratie emailtje zit een fout:

hank you for the interest in this game and registering with us.
In order to complete your registration you must activate your account first.
Please follow this link to activate your account and finish your registration.
Maar this link komt uit op een lokaal IP
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Daan Onbekend
 
Jacco Engel

Jacco Engel

11/03/2008 16:55:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik weet niet wie er zo kinderachtig is geweest om de nieuws te verwijderen, Groei op!


Jij moet blijkbaar ook nog opgroeien anders had je wel tegen feedback en een geintje gekunt want als je systeem zo makkelijk het news laat verwijderen kun je het ook makkelijk weer toevoegen.....

En natuurlijk heb je een backup van je data gemaakt voordat je de link naar de site hier poste.
 
Johan K

Johan K

11/03/2008 17:33:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 11.03.2008 16:50:
Quote:
Misschien lijken de twee bron codes wel op elkaar, maar dat dan gewoon puur toeval.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat het puur toeval is dat die HTML structuur nagenoeg identiek is. Het enige dat je, voor zover ik zo snel zie, gedaan hebt is het wijzigen van de namen van CSS klasses van je HTML elementen.

Maar goed, dat je aan het kopieren en plakken bent geweest maakt mij echt helemaal niets uit. Wees dan alleen wel een vent en kom daar gewoon voor uit. En wat mij betreft nog veel belangrijker: voldoe aan de licentievoorwaarden die er in de originele bron gesteld worden.

Just my 2 cents...

ps. Dan hebben we het overigens nog niet gehad over de relatie tussen de layout en het onderwerp van je website. Die ontbreekt namelijk volkomen en deze layout is dan ook totaal niet geschikt voor een online spel...

Ik heb even jouw broncode vergeleken met die van mij, maar het enige wat goed overeenkomt is de header en de sub-menus ( box in jouw website ).
Daarna is het echt wel verschillend.
Als ik iets had gekopieerd of geplakt had ik dat wel gezegd, maar ik heb dat niet gedaan.
En iets wat ik niet heb gedaan ga ik ook niet toegeven, hoe graag jij dat ook wilt.

Als ik een sub menu list maak, dan zie ik 4 html elementen: div, h1, ul, li.
Hoe ik de sub menu, ul en li heb geinplementeerd in mijn website, is heel anders als die van jouw.
De h1 ziet er hetzelfde uit, en daar ga ik dan maar zo even verandering in brengen als het jouw zo erg iriteerd.
Hoe ik de icoontjes voor de li heb gedaan dat is 1 van de 2 dingen die ik heb moeten spieken want ik kon het niet goed krijgen in IE en FF.

Wat ik al zei qua credits,
Dit draait op mijn servertje, thuis amper online.
Zolang ik nog geen permanente webhost en domain naam heb, is het niet mijn eerste prioriteit om de credits list te maken.

En daarbij komt ook nog eens dat dit geen "permanente layout" is.
Kijk eens naar de titel, "Text based game temp template".
Ik zei al dat deze layout niets met het spel te maken had, en ik de template zelf niet maken.
Maar later wil ik wel dat er een custom template wordt gemaakt, en daar ga ik dan ook voor betalen.
Dat is wel allemaal voor de toekomst.



Daan Middendorp schreef op 11.03.2008 16:53:
Kijk hier eens:

http://www.freewebtemplates.com/

Misschien zit daar wat beters tussen, er zitten hele mooie bij.

en in het registratie emailtje zit een fout:

hank you for the interest in this game and registering with us.
In order to complete your registration you must activate your account first.
Please follow this link to activate your account and finish your registration.
Maar this link komt uit op een lokaal IP


Ik zei al dat deze layout niets met het spel te maken had, en ik de template zelf niet maken.
Maar later wil ik wel dat er een custom template wordt gemaakt, en daar ga ik dan ook voor betalen.
Dat is wel allemaal voor de toekomst.

En je hebt gelijk met de registratie bug, ga het even repareren.
Ik had daar zelf geen last van, ik had verwacht dat hij dan bij mij localhost of 127.0.0.1 weergeeft.
En bij mensen buiten mijn netwerk gewoon het externe ip aangaf.



Jacco schreef op 11.03.2008 16:55:
Quote:
Ik weet niet wie er zo kinderachtig is geweest om de nieuws te verwijderen, Groei op!


Jij moet blijkbaar ook nog opgroeien anders had je wel tegen feedback en een geintje gekunt want als je systeem zo makkelijk het news laat verwijderen kun je het ook makkelijk weer toevoegen.....

En natuurlijk heb je een backup van je data gemaakt voordat je de link naar de site hier poste.


Quote:
De account phphulp heeft administrator rechten, alleen wil ik wel vragen of jullie zo vriendelijk zijn om de headlines die er nu staat niet te wijzigen of te verwijderen.
Maak er desnoods eentje aan als je er mee wilt spelen.


Zegt dit al genoeg?
Een grapje is leuk voor iedereen, dat betekent ook dat het voor mij ook leuk is.
Ik vind het absoluut niet grappig, en ik vraag me af wie dat nog meer vindt.

Ja ik heb een backup gemaakt, maar de datum waarom het nu gebeurd is is nu dus wel ver****t.
Dank je wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan K
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/03/2008 18:05:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik heb even jouw broncode vergeleken met die van mij, maar het enige wat goed overeenkomt is de header en de sub-menus
Ik weet niet wat jij als overeenkomst ziet, maar ik heb de structuur even naast elkaar gezet:

Afbeelding

(Links: Galaxy Conflict, Rechts: phphulp.jorendewit.nl)

Vrijwel identiek zoals je ziet en ik denk dat als ik de CSS induik, dat er nog wel meer identieke dingen zullen opduiken. Dat verder de main content verschilt lijkt me niet meer dan logisch, die verschilt zelfs voor de meeste pagina's op mijn site.

Maar goed, dat de layout er hetzelfde uit ziet is voor mij zoals ik eerder al zei absoluut geen probleem, laat dat duidelijk zijn. Het enige waar ik mij in dit soort situaties aan stoor is het niet vermelden van de bron (styleshout.com in dit geval aangezien mijn layout daar ook op gebasseerd is) en het claimen dat men zoiets voor het grootste gedeelte zelf gemaakt heeft.

Quote:
Ja ik heb een backup gemaakt, maar de datum waarom het nu gebeurd is is nu dus wel ver****t.
Welke datum bedoel je? Ik neem aan dat die gewoon in je database staat, dus die kun je toch gewoon handmatig weer aanpassen als dat nodig is?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Frank -

Frank -

11/03/2008 21:41:00
Quote Anchor link
Hmmm, de html-code lijkt inderdaad als 2 druppels water op elkaar, maar is het is dan ook wel heel erg standaard werk. Ik denk dat als ik even ga zoeken, dat ik hier ook wel een aantal sites tegenkom met een soortgelijke opzet (en styleshout.com kende ik niet!). Een wrapper met daarin een container en wat boxjes, dat valt wel in de categorie '13 in een dozijn'. Niet iets om je druk over te maken.

Dat bezoekers de data verknallen, dat had ik je vooraf al wel kunnen vertellen en dat wist je zelf ook wel. Om daar nu over te gaan zeuren...

Good luck!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.