Text output

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »
Peter Kroonenburg

Peter Kroonenburg

04/02/2021 15:31:06
Quote Anchor link
In een sql table heb ik een text veld. In het tekstveld staat een document. Het tekstveld is gevuld met de opmaak <h1> <strong> etc.
Ik wil het veld tonen zonder dat de opmaak <h1> etc wordt getoond.
Dit is me in het verleden wel gelukt maar ik kan niet meer vinden hoe ik dat heb gedaan.
Kan iemand me weer op weg helpen. Alvast bedankt.
Gr, Peter
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 09:03:51
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/02/2021 15:35:43
Quote Anchor link
Ken je deze al? strip_tags()
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/02/2021 15:36:45
Quote Anchor link
Ik denk dat je strip_tags bedoelt.
Gewijzigd op 04/02/2021 15:37:09 door - Ariën -
 
Peter Kroonenburg

Peter Kroonenburg

04/02/2021 15:51:24
Quote Anchor link
Die ken ik maar helaas werkt de output niet.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?PHP strip_tags($row_rs_pages['pagina_inhoud']);?>


resultaat:<p>Welkom op mijn pagina.</p>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/02/2021 16:31:42
Quote Anchor link
Dan doe je iets verkeerds. Want het werkt zo prima:

https://3v4l.org/Qi6kH
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/02/2021 17:05:47
Quote Anchor link
Peter Kroonenburg op 04/02/2021 15:51:24:
Die ken ik maar helaas werkt de output niet.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?PHP strip_tags($row_rs_pages['pagina_inhoud']);?>


resultaat:<p>Welkom op mijn pagina.</p>

Je moet het wel tonen (echo) uiteraard:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo strip_tags($row_rs_pages['pagina_inhoud']); ?>
 
Peter Kroonenburg

Peter Kroonenburg

04/02/2021 17:25:16
Quote Anchor link
Ik heb de fout gevonden, de oplossing nog niet.
De tekst in het veld van de tabel komt uit ckeditor.
Het scherm in ckeditor toont: -> Welkom op mijn pagina.
Source in ckeditor toont: -> <p>Welkom op mijn pagina.</p>

In het veld is echter opgeslagen: -> &lt;p&gt;Welkom op mijn pagina.&lt;/p&gt;


Dus daar zit de oorzaak!!

Nu er nog achter zien te komen waarom ckeditor op deze manier de tekst zo heeft weggeschreven in de tabel!!

Toevoeging op 04/02/2021 17:41:42:


De oorzaak nu ook gevonden.
Bij het opslaan stond:
$pagina_inhoud = stripslashes( $_POST['editor1'] ) ;

en deze onderstaande regel die de fout veroorzaakte.
//$pagina_inhoud=htmlspecialchars($pagina_inhoud);

Toevoeging op 04/02/2021 17:43:51:

Met dank voor de ondersteuning. Zonder had ik nog lang moeten zoeken!
Goed weekend en blijf gezond!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/02/2021 18:44:06
Quote Anchor link
Waarom haal je de tekst bij het invoegen door htmlspecialchars(). Het lijkt mij beter om dat bij de output om te zetten.
 
Peter Kroonenburg

Peter Kroonenburg

04/02/2021 18:50:34
Quote Anchor link
Daar heb je gelijk in. Ik heb die regel ook al verwijderd.!
 
Ivo P

Ivo P

04/02/2021 19:21:29
Quote Anchor link
waarom gebruik je stripslashes() ?

Ik weet waar die functie voor dient. Maar ik ben dan ook redelijk oud...

De reden om die functie toe te passen had te doen met een magic-quotes setting die toch al zeker een jaar of 7 uit de standaard setting van PHP verwijderd is.

Quote:
An example use of stripslashes() is when the PHP directive magic_quotes_gpc is on (it was on by default before PHP 5.4), and you aren't inserting this data into a place (such as a database) that requires escaping. For example, if you're simply outputting data straight from an HTML form.


Zonder die magisch verschijnende \ in je invoer, sloop je hooguit de invoer.
Bijvoorbeeld als er in je tekst verwezen wordt naar C:\Windows en die \ er weer uitgegooid wordt door stripslashes()
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.