tijd en datum in UPDATE query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maarten Slenter

Maarten Slenter

25/03/2007 11:10:00
Quote Anchor link
in mijn spel krijg je iedere 10 minuten je grondstoffen erbij (in de trant dat de vrachtwagens aankomen).

maar als je langer offline bent geweest, zijn er natuurlijk meer langs gekomen. het probleem is dan, dat als jij na 25 min weer online komt, er dus 2 ladingen langs zijn gekomen, maar het duurt nogmaar 5 min tot de volgende update.

dus nu wil ik weten, hoe kan ik met mysql in een UPDATE query, zeggen dat mysql de datetime van 5 min geleden moet pakken?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 11:53:21
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

25/03/2007 13:01:00
Quote Anchor link
kan iemand me miss helpen?
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

25/03/2007 13:11:00
 
Frank -

Frank -

25/03/2007 13:51:00
Quote Anchor link
Zie hoofdstuk 12.5 van de MySQL-handleiding hoe je met datums en tijden kunt rekenen.

Ps. Negeer diegene die wat over cron-jobs gaat roepen, die heb je namelijk helemaal niet nodig. Besteed daar dus geen tijd aan.
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

25/03/2007 17:38:00
Quote Anchor link
@terence: sorry, ik zal volgende keer erop letten.

@frank: ik had die ook net gevonden, maar die werkt alleen maar met select.

ik heb die query's geprobeerd in een UPDATE query, maar het werkte schijnbaar niet.
 
Marco

Marco

25/03/2007 19:32:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$stamp = time();
$Time = strftime("%H:%M:%S", $stamp)."<br>\n";


$sql = "UPDATE spel SET Tijd='$Tijd', Datum='$Datum' WHERE ID='$ID'";
$result = $mydb->doQuery($sql) or die("fout bij uitvoeren query");


hoop dat je hier iets mee bent
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

25/03/2007 19:40:00
Quote Anchor link
uhm, het spijt me dat ik het niet begrijp

maar kun je er miss ff commentaar bij zetten, ik ben nog niet echt zo goed met mysql...
 
Frank -

Frank -

26/03/2007 01:47:00
Quote Anchor link
Quote:
@frank: ik had die ook net gevonden, maar die werkt alleen maar met select.

ik heb die query's geprobeerd in een UPDATE query, maar het werkte schijnbaar niet.
1) Het is onzin dat rekenen met datums en/of tijden alleen in SELECT-queries zou kunnen.

2) 'schijnbaar' ? Dan heb je blijkbaar niet goed getest, een query gaat fout (syntax is niet goed), levert geen resultaten op (er zijn geen resultaten) of levert een aantal resultaten op. Dat is toch vrij eenvoudig te testen.

Tip: Begin eenvoudig! En vergeet dus even wat het einddoel is, je moet eerste leren omgaan met deze functies. Het einddoel komt daarna nog wel een keertje.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.