tijd uit rekenen in seconde

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert stevens

robert stevens

23/06/2006 20:35:00
Quote Anchor link
hallo
ik heb in mijn database een time date tabel of zo iets in ieder geval een rij waar de datum en de tijd word opgeslagen
ik zet de datum en de tijd in de database met de functie now
maar hoe kan ik nou bij het er uithalen of na het er uithalen tot op de seconden uitreken hoelang het gelden was dus in plaats van bijvoorbeeld 1 menut 60 seconden en 1 uur 3600 seconden hoe moet ik dat doen ?
groetjes en al vast bedankt
robert
 
PHP hulp

PHP hulp

22/05/2024 16:37:27
 
Onbekend onbekend

onbekend onbekend

23/06/2006 21:00:00
Quote Anchor link
Komma

Er bestaan twee soorten komma's (Schrijfwijzer): de grammaticale komma en de leeskomma. De eerste wordt gebruikt om de structuur van de zin te verduidelijken, de tweede om (bij hardop lezen) een leespauze aan te geven. De volgende zinnen uit Schrijfwijzer maken het verschil duidelijk tussen een grammaticale en een leeskomma.

1. Deze folder is bedoeld voor leerplichtige, allochtone meisjes.
2. Sociale indicaties, vooral mogelijke financiële problemen, zullen, aldus de voorzitter, aanleiding geven om af te wijken van het voorgestelde benoemingsbeleid.

De komma in zin 1 is grammaticaal noodzakelijk om duidelijk te maken dat het gaat om meisjes die zowel allochtoon als leerplichtig zijn (twee gelijkwaardige adjectieven). Weglaten van de komma zou tot gevolg hebben dat in deze zin alle allochtone meisjes ook leerplichtig zijn. In zin 2 zijn de komma voor en na aldus de voorzitter grammaticaal niet nodig, maar we horen bij hardop lezen wel een korte rust.

Wanneer een komma?

1. Tussen twee hoofdzinnen zonder voegwoord. (Bij lange zinnen die zelf ook een komma bevatten, is een puntkomma beter.)
2. Alleen tussen hoofdzinnen met nevenschikkend voegwoord (en, maar, want) als de zinnen lang zijn of als de eerste hoofdzin eindigt met een bijstelling. De schoolmeestersregel die zegt dat er voor en nooit een komma mag staan, is onjuist (Schrijfwijzer). Uit het volgende voorbeeld mag blijken waarom: Te koop: een jonge koe, geeft per dag veertien liter melk en een goed vaarskalf.
3. Een hoofdzin binnen een andere hoofdzin staat tussen komma's. Gedachtestreepjes zijn ook mogelijk.
4. Aan het einde van een bijvoeglijke bijzin.
5. Aan het begin van een uitbreidende bijvoeglijke bijzin.
6. Aan het begin van een beperkende bijvoeglijke bijzin die gescheiden is van het woord waar het bij hoort. Ik heb overal gezocht naar het onderdeel voor deze radio, dat nu al jaren kapot is.
7. Alleen aan het begin van een bijzin als die bijzin erg lang is.
8 .Tussen een bijzin en een hoofdzin.
9. Tussen twee persoonsvormen, tenzij de zin heel kort is.
10. Een bijzin in een bijzin staat tussen komma's.
11. Een beknopte bijzin staat tussen komma's.
12. Alleen tussen een beknopte bijzin en een hoofdzin als de bijzin erg lang is of als het werkwoord uit de bijzin naast de persoonsvorm van de hoofdzin komt te staan.
13. Een ondergeschikt zinsdeel staat tussen komma's. Kunt u, zo mogelijk nog vandaag, uw oordeel geven?
14. Tussen de delen van een opsomming, behalve tussen het voorlaatste en laatste deel (daar komt en te staan). Als de delen van een opsomming lang zijn of zelf weer komma's bevatten, is een puntkomma verstandiger.
15. Tussen gelijkwaardige bijvoeglijke naamwoorden. Voor het laatste bijvoeglijk naamwoord mag ook en staan in plaats van een komma.
16. Zinsdelen die als nevengeschikt kunnen worden opgevat, komen tussen komma's te staan. De conferentie in Genève was net op gang gekomen toen op een ander niveau, in een ander land, een tweede toenaderingspoging werd ondernomen.
17. Een bijstelling staat tussen komma's.
18. Een tussenwerpsel staat tussen komma's.
19. Een aangesproken persoon staat tussen komma's.
20. Na de aanhef van een brief.
21. Als decimaalteken.

Wanneer beter een punt zetten?

Een komma behoort in een zin rustpunten van ongeveer gelijke duur aan te duiden. Als een zin vele ongelijksoortige komma's bevat, is het beter de komma's die daarvoor in aanmerking komen, te vervangen door puntkomma's of punten.

Onduidelijk: De lezing was te langdradig, de voorbeelden, en ook de toelichting, waren moeilijk te volgen zonder productkennis, het slot was wel interessant.
Helder: De lezing was te langdradig. De voorbeelden, en ook de toelichting, waren moeilijk te volgen zonder productkennis. Het slot was wel interessant.

Punt

Een punt wordt gebruikt als markering van een zinseinde, in afkortingen en in cijferreeksen (Schrijfwijzer).

Wanneer een punt?

1. Geen punt na een opschrift, titel, kop of adressering.
2. Geen punt na een afkortingspunt.
3. Geen punt na een afsluitend aanhalingsteken van een citaat.
4. Punt na afgekorte woorden.
5. Bij woordgroepen een punt per afgekort woord. Gebruik dus bv. als afkorting van bijvoorbeeld, want bijvoorbeeld is één woord.
6. In bedragen van vijf cijfers of meer om de duizendtallen aan te duiden.
7. In tijdsaanduidingen tussen de uren en de minuten. (De dubbele punt wordt gebruikt als scheiding tussen de minuten en seconden.)
 
Frank -

Frank -

23/06/2006 21:09:00
Quote Anchor link
Quote:
Te koop: een jonge koe, geeft per dag veertien liter melk en een goed vaarskalf.

Bienze, wat moet die koe kosten?
 
Robert stevens

robert stevens

23/06/2006 21:13:00
Quote Anchor link
ontoppick graag

ik heb in mijn database een time date tabel of zo iets, in ieder geval een rij waar de datum en de tijd word opgeslagen.
ik zet de datum en de tijd in de database met de functie now.
maar hoe kan ik nou bij het er uithalen of na het er uithalen tot op de seconden uitreken hoelang het gelden was dus in plaats van bijvoorbeeld 1 menut 60 seconden en 1 uur 3600 seconden hoe moet ik dat doen ?
groetjes en al vast bedankt
robert
 
Frank -

Frank -

23/06/2006 21:19:00
Quote Anchor link
Zie de handleiding.
 
Robert stevens

robert stevens

23/06/2006 21:50:00
Quote Anchor link
die handlijding had ik al gezien maar mijn engels is niet zo goed
(ik heb dislexie vandaar mijn slechte spelling)
maar kan je me het dan effe wat beter uitleggen ik probeer het wel maar ik snap het niet echt goed
 
Frank -

Frank -

23/06/2006 21:57:00
Quote Anchor link
Wat snap je niet? Wat heb je al geprobeerd? Laat eens de queries zien waarmee je e.e.a. probeerd. etc. etc.

En wil je een beetje kunnen programmeren, dan zul je toch met het Engels aan de slag moeten. Dat is nu eenmaal de taal waarin de handleidingen worden geschreven. Oefening baat kunst. Dyslectie is geen excuus, koop je niets voor.
 
Robert stevens

robert stevens

23/06/2006 22:01:00
Quote Anchor link
wat ik niet snap ik zie wel in de tabel SECOND staan maar ik snap niet echt goed wat ik er me moet doen
en het programmeren op zich lukt wel
engels gaat een beetje
(ik heb nu pas 3 jaar engels)
maar dit stuk vind ik gewoon erg moeilijk gescherven om te gebruiken
 
Frank -

Frank -

23/06/2006 22:03:00
Quote Anchor link
robert:
wat ik niet snap ik zie wel in de tabel SECOND staan maar ik snap niet echt goed wat ik er me moet doen
en het programmeren op zich lukt wel
engels gaat een beetje
(ik heb nu pas 3 jaar engels)
maar dit stuk vind ik gewoon erg moeilijk gescherven om te gebruiken
Wat probeer je hier te vertellen? En wat is er mis met je keybord? Hier en daar een punt of komma verhoogt de leesbaarheid. Komt de dyslectie zeker ten goede!

En als jij niet weet wat je met de gegevens in de database wilt doen, dan weet niemand het.

En laat eens zien wat je al hebt geprobeerd. Of heb je nog helemaal niets geprobeerd?
 
Robert stevens

robert stevens

23/06/2006 22:06:00
Quote Anchor link
ik weet wel wat ik met de gegevens in de db wil doen maar ik snap niet goed wat ik met dat second wat in die tabel staat meot doen
o ja punten heb ik van het toetsen bord af gesloopt
 
Frank -

Frank -

23/06/2006 22:10:00
Quote Anchor link
Quote:
maar ik snap niet goed wat ik met dat second wat in die tabel staat meot doen
Voor de laatste keer: Wát snap je niet en wát heb je al geprobeerd?
 
Bo az

Bo az

23/06/2006 22:10:00
Quote Anchor link
Ik heb ook dyslectie, dan is het juist zo dat punten, komma's en alinea's de leesbaarheid verhogen.

En het engels van die pagina die Frank gaf, is erg basic, vooral veel voorbeelden etc.

Maar misschien heb je hier iets aan:
TIME_TO_SEC()
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
 
Robert stevens

robert stevens

23/06/2006 23:03:00
Quote Anchor link
frank
ik snap gewoon niet wat ik met dat second moet doen iets voor zetten ergens tussen zetten ? ik weet het echt niet
 
Frank -

Frank -

23/06/2006 23:11:00
Quote Anchor link
Ik heb het opgegeven hoor. Je hebt nog niet 1 keer laten zien dat je er zelf mee bezig bent. Ik krijg sterk de indruk dat je verwacht om een kant en klaar antwoord te krijgen. En daarvoor hoef je niet bij mij aan te kloppen.

Ga je eens verdiepen in de handleiding, hoofdstuk 12.5, en ga eens wat proberen. In het ergste geval gaat het fout en leer je hoe het niet moet. Er bestaat ook een kans dat je dingen leert die je nu nog niet nodig hebt, maar dat komt later wel van pas. Je bent toch niet bang om te leren? Of wel soms?

Maar voorlopig mag je het dus lekker zelf uitzoeken, ik heb nog geen letter code of sql van je gezien.
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

23/06/2006 23:30:00
Quote Anchor link
Bienze, een dikke veer voor je antwoord, FANTASTISCH!!! :D

Daarnaast, Robert, zijn er genoeg antwoorden gegeven, heb je überhaubt wel gezocht? Denk het niet...
 
Frank -

Frank -

24/06/2006 13:36:00
Quote Anchor link
Zie deze link, daar kun je het antwoord vinden.
 
Woopie100

Woopie100

24/06/2006 14:08:00
Quote Anchor link
lol
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.