Timediff

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »
Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 14:39:00
Quote Anchor link
Ik wil het verschil uitrekenen tussen een vastgestelde begintijd en de huidige tijd. Ik heb al geprobeerd een query te maken, maar dat zit nog niet helemaal goed. iemand weet hoe dit goed moet?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$sql
= "SELECT TIMEDIFF('".$row2['begintijd']."','NOW()') AS verschil";
$query = mysql_query($sql);
$tijd = mysql_fetch_object($query);

$tijdBrokken = explode(":",$tijd->verschil);


echo'<TD ALIGN="right" STYLE="padding-right: 9px">'.$tijdBrokken[0].'</TD></TR>';    

    }

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 23:53:47
 
Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 14:49:00
Quote Anchor link
Nog even wat info: Deze query staat in een whilelus, die gewoon werkt. De warnings zijn alsvolgt:

Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/ralphjenl/domains/ralphje.nl/public_html/home/2-gebroeders/POH/verzamelen.php on line 80

De variabelnamen kloppen gewoon allemaal.
 
Gerben G

Gerben G

28/08/2006 14:52:00
Quote Anchor link
echo je query is en voer hem in in phpmyadmin
 
Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 14:59:00
Quote Anchor link
Hoe bedoel je dat?
 
Gerben G

Gerben G

28/08/2006 15:03:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

echo $sql;

?>

en de output invoeren in phpmyadmin
 
Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 15:07:00
Quote Anchor link
Ja duhu, maar waar voer ik wat in? Er zit een fout in mijn script, wie weet verbeteringen?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/08/2006 15:08:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    $sql
= "
        SELECT TIMEDIFF("
.$row2['begintijd'].", CURTIME()) AS verschil";
    $query = mysql_query($sql) or trigger_error (mysql_error ());
    $tijd = mysql_fetch_object($query);

    $tijdBrokken = explode(":",$tijd->verschil);


    echo'<TD ALIGN="right" STYLE="padding-right: 9px">'.$tijdBrokken[0].'</TD></TR>';    
?>

Edit:

paar enkele quotes uit de query verwijderd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 15:14:00
Quote Anchor link
Notice: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '('2006-08-28 13:59:22', CURTIME()) AS verschil' at line 1 in /home/ralphjenl/domains/ralphje.nl/public_html/home/2-gebroeders/POH/verzamelen.php on line 80

Maar ik heb nog geen idee wat fout is nu.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/08/2006 15:17:00
Quote Anchor link
zie mijn edit van de vorige post
 
Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 15:42:00
Quote Anchor link
Ik heb nu deze error gewoon weer:

Notice: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(2006-08-28 13:59:22, CURTIME()) AS verschil' at line 1 in /home/ralphjenl/domains/ralphje.nl/public_html/home/2-gebroeders/POH/verzamelen.php on line 80

Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/ralphjenl/domains/ralphje.nl/public_html/home/2-gebroeders/POH/verzamelen.php on line 81
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/08/2006 15:45:00
Quote Anchor link
Het kan zijn dat TIMEDIFF twee gelijke argumenten verwacht. Dus of allebei TIME, of allebei DATETIME.

Wat je uit zou kunnen proberen is even met de hand letterlijk '13:59:22' invullen in je query, dan weet je het snel genoeg.

Edit:

Deze doet het lokaal prima:

SELECT TIMEDIFF( CURTIME( ) , '12:00:00' ) AS verschil
FROM phphulp
LIMIT 0 , 30
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 16:00:00
Quote Anchor link
Nee Jan het werkt zo ook niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
 $sql
= "
        SELECT TIMEDIFF( CURTIME() , '15:45:00' ) AS verschil"
;
    $query = mysql_query($sql) or trigger_error (mysql_error ());
    $tijd = mysql_fetch_object($query);

    $tijdBrokken = explode(":",$tijd->verschil);

?>


Dit is de code die ik nu heb. Ik zal de rest van de code even plaatsen zodat er beter overzicht is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php

$sql2
= "SELECT * FROM spelproductie WHERE naam = '".$naam."'";
$res2 = mysql_query($sql2);
$get2 = mysql_num_rows($res2);

if($get2 >= 1)
{

echo'
<TABLE WIDTH="520" BORDER="1" BORDERCOLOR="#AAAAAA" cellspacing="0">
<TR STYLE="padding-left: 9px">
<TD><B>Productie</B></TD>
<TD><B>Status</B></TD>
<TD><B>Duur</B></TD>
</TR>'
;

while($row2 = mysql_fetch_array($res2))
    {


echo'        
<TR>
<TD STYLE="padding-left: 9px">'
.$row2['productievorm'].'
</TD>
<TD ALIGN="right" STYLE="padding-right: 9px">'
.$row2['productiestatus'].'
</TD>'
;


echo'<TD ALIGN="right" STYLE="padding-right: 9px">'.$row2['eerstvolgendehandeling'].'</TD>';

  $sql = "
        SELECT TIMEDIFF( CURTIME() , '15:45:00' ) AS verschil"
;
    $query = mysql_query($sql) or trigger_error (mysql_error ());
    $tijd = mysql_fetch_object($query);

    $tijdBrokken = explode(":",$tijd->verschil);




echo'<TD ALIGN="right" STYLE="padding-right: 9px">'.$tijdBrokken[0].'</TD></TR>';    

    }

echo'</TABLE>';    

?>



Maar als ik dit heb ben ik er nog niet. Ik heb 2 waarden. De datum waarop een productie is aangemaakt, en hoelang hij duurt. Ik moet dan weergeven hoelang het nog duurt voordat de productie klaar is. Anders gewoon 00:00:00.

En later moet ik kijken als hij klaar is dan moeten er weer bewerkingen worden uitgevoerd in de database. Dus dan weet je even wat ik wil.

Weet je misschien een andere oplossing die beter werkt?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/08/2006 16:20:00
Quote Anchor link
Ik moet nu even op pad, maar kijk straks misschien nog wel even. Je moet in ieder geval ook rekening houden met de wisseling van etmalen.

Als je begintijd bijvoorbeeld half twaalf 's avonds is op 20 mei en je eindtijd is twee uur 's nachts op 21 mei moet er evengoed 150 minuten uit rollen, neem ik aan.
 
Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 16:28:00
Quote Anchor link
Ja en dat is dus het probleem...de volgende dag ok. De volgende maand kan ook nog....Maarjah een volgend jaar...en je hebt natuurlijk schrikkeljaar....die eenkeer in de 100 jaar weer niet voorkomt. En omdat mijn script ook in 2100 moet werken :P hehe.

Maar volgens mij kan dat toch met deze functie?
 
Kees de braak

Kees de braak

29/08/2006 17:04:00
Quote Anchor link
Wie weet hoe ik dit kan aanpakken? BUMB
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/08/2006 17:15:00
Quote Anchor link
Als je TIMEDIFF twee DATETIME's voert, doet hij het prima:

SELECT timediff( '2008-01-01 00:01:00', '2007-12-31 23:59:00' ) AS verschil

geeft keurig 00:02:00
 
Kees de braak

Kees de braak

03/09/2006 16:23:00
Quote Anchor link
Hmmm, ik ben er achter waarom het niet wilde, mijn mysql versie is te laag, je hebt minimaal versie 4.1 nodig om de functie timediff() te gebruiken. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat die versie omhoog gaat. Ik zit namenlijk bij iemand anders op zijn webspace.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

03/09/2006 16:26:00
Quote Anchor link
Als je niet de beschikking hebt over TIMEDIFF, zul je het verschil met een PHP functie uit moeten rekenen.

Als je de twee tijden in dit formaat zet:
yyyy-mm-dd hh:mm:ss
dan kun je er een UNIX timestamp van maken met strtotime. Dat levert twee getallen op die je van elkaar af kunt trekken om het verschil in seconden te krijgen.
 
Kees de braak

Kees de braak

03/09/2006 16:30:00
Quote Anchor link
Maar ik heb in de database een hh:mm:ss en een volle datum, kan ik dan ook gewoon met twee tijden dat uitrekenen, inplaats van date-date?

En exploden op een spatie kan dat?

En het min verschil kijk je dat of niet?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.