Tips nodig!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »
Ard Timmerman

Ard Timmerman

19/07/2011 17:22:12
Quote Anchor link
Hallo allemaal! Ik ben 2 jaar geleden een beetje begonnen met PHP&MYSQL te leren en te gebruiken. Vanaf toen ben ik bezig geweest om een werkurenadministratie-systeem te maken voor mn vaders bedrijf.

Dit werkt allemaal prima, alleen omdat ik met zulke beperkte kennis begonnen ben heb ik niet echt rekening gehouden met veiligheid (nooit over nagedacht). Dit lijkt me wel belangrijk omdat deze site gewoon online staat. Ook zijn er megaveel stukken scripts die 1000x 'dubbel' staan in de website en als er iets aangepast moet worden ben ik er gauw een uur mee bezig, ook is de kans groot dat ik als ik wat moet bewerken iets over het hoofd zie.

Daarom hebben we besloten om alles opnieuw te gaan bouwen, een nieuwe lay-out, dit keer mysql-injection proof scripts en zoveel mogelijk aan elkaar gekoppeld. Zo dynamisch & veilig & gebruiksvriendelijk mogelijk.

Omdat ik nog niet erg veel weet over beveiliging van websites/scripts de vraag aan jullie:
Waar moet/kan ik allemaal rekening mee houden?

Bedankt!
Gewijzigd op 19/07/2011 17:22:49 door Ard Timmerman

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 14:19:38

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/07/2011 17:23:27
Quote Anchor link
Quote:
Ook zijn er megaveel stukken scripts die 1000x 'dubbel' staan in de website en als er iets aangepast moet worden ben ik er gauw een uur mee bezig, ook is de kans groot dat ik iets over het hoofd zie.

Verdiep je eens in functions, of als het even kan in Classes en OOP.

Ook een goed genormaliseerde database-structuur is van belang.
Gewijzigd op 19/07/2011 17:24:48 door - Ariën -

Php knipper

php knipper

19/07/2011 18:09:37
Quote Anchor link
Quote:
Ook zijn er megaveel stukken scripts die 1000x 'dubbel' staan in de website en als er iets aangepast moet worden ben ik er gauw een uur mee bezig, ook is de kans groot dat ik iets over het hoofd zie.

als je weet dat de functie op veel pagina's moet komen te staan gebruik je een include
je moet dan maar 1 bestand aanpassen

Ard Timmerman

Ard Timmerman

19/07/2011 19:07:18
Quote Anchor link
Bedankt Aar & php knipper! Ik zal naar Classes & OOP kijken. Of ik dat snap! En phpknipper, weet je ook of je stukjes uit bestanden kan includen? of is dat eigk het principe van Classes & OOP ?

The Force

The Force

19/07/2011 20:21:52
Quote Anchor link
Je moet goed weten op welke manieren de website gehackt kan worden. Hoe sessies gekaapt kunnen worden, de nadelen van shared hosting, SQL injectie, CSRF/XSRF aanvallen, XSS aanvallen.

Lees onderstaand sowieso door:
http://www.sk89q.com/2009/08/definitive-php-security-checklist/
http://www.phpfreaks.com/tutorial/php-security
http://phpsec.org/projects/guide/4.html
http://www.jemjabella.co.uk/2006/php-security-checklist/

Dan raad ik je aan om je te verdiepen in een framework als CodeIgniter. Dat is een van de makkelijkste frameworks om jezelf aan te leren en het neemt een groot aantal veiligheidsrisico's weg. Je hebt dan meteen een goede XSS filter, je input wordt automatisch geescaped (tegen SQL injectie) en session hijacking wordt grotendeels al tegen gegaan. Je code wordt ook vele malen onderhoudbaarder (als je je aan de richtlijnen houdt).

Php knipper

php knipper

19/07/2011 20:41:25
Quote Anchor link
Ard Timmerman op 19/07/2011 19:07:18:
Bedankt Aar & php knipper! Ik zal naar Classes & OOP kijken. Of ik dat snap! En phpknipper, weet je ook of je stukjes uit bestanden kan includen? of is dat eigk het principe van Classes & OOP ?

Sorry, ik ben het ook maar aan het leren. Ik help enkel als ik zeker ben dat je er iets mee bent en dat het juist is. dus over delen uit een bestant te halen ga ik mijn mond houden. ;)

The Force

The Force

19/07/2011 21:20:58
Quote Anchor link
Ard Timmerman op 19/07/2011 19:07:18:

Nee dat kan niet. Met een include laad je alle code van het bestand waar je naar verwijst in op de plek waar je die include zet. Je zult je echt eens moeten verdiepen in OO inderdaad.

Bart V B

Bart V B

19/07/2011 22:16:06
Quote Anchor link
@Ard Timmerman
Is het niet gewoon handiger als je een framework gaat bestuderen?
Voordeel is dat je je zelf afdwingt om met classes en functions te werken.
Een function maken is op zich even doorhebben. Een class bouwen ook.
Echt OO schrijven is een ander verhaal, maar je maakt het jezelf denk ik met een bestaand framework al een stuk overzichtelijker.

Je zou eens kunnen kijken naar Zend Framework, is al een behoorlijke kluif.

Codeigniter is al wat simpeler van opzet en is ook veel hulp over te vinden.
Op nettuts plus staan hele goede video tutorials. google maar eens op "codeigniter from scratch"

The Force

The Force

19/07/2011 22:26:24
Quote Anchor link
Sla Zend Framework maar over als je nog geen verstand hebt van OO. Daar ga je het echt lastig mee hebben. Bovendien kan je met een framework als CodeIgniter (of Symphony) veel sneller websites bouwen.

Begin niet meteen met frameworks maar leer eerst de basis van OO. Anders ben je enkel bezig met knip/plak werk en snap je niet hoe het echt werkt.

Ard Timmerman

Ard Timmerman

19/07/2011 23:52:28
Quote Anchor link
Zal ik er een boekje over kopen? Of weten jullie goede websites hiervoor? (heb al beetje zitten kijken maar ik snap er nog geen hout van!)

Bart V B

Bart V B

20/07/2011 08:05:14
Quote Anchor link
Een boek kopen is niet nodig.
Kijk eens naar deze video tutorials:
http://net.tutsplus.com/articles/news/codeigniter-from-scratch-day-1/

http://learn-codeigniter.com/

http://www.phpnoobs.nl/tutorials/categorie/codeigniter/

EDIT de laatste 2 links zijn al gebaseerd op de nieuwste versie van Codeigniter.
De eerste is al ietsje ouder, maar als je daar extends CI_Controller en extends CI_Model gebruikt dan werken deze ook. :)
Gewijzigd op 20/07/2011 08:15:44 door Bart V B

Ard Timmerman

Ard Timmerman

20/07/2011 10:47:27
Quote Anchor link
Super mensen! Bedankt! Ik ben aan de studie nu ^^

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.