Tips voor Designer's en Programmeurs.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris PHP

Chris PHP

08/05/2012 14:02:41
Quote Anchor link
Ik zie vaak makkelijke en simpele tips voorbij komen waar je veel baat bij hebt.
Echter heb ik de zoekfunctie hier gebruikt en kon ik geen tip topic gevonden krijgen. Het idee is om hier wat simpele tips en trucjes te plaatsen waar je als ontwerper en programmeur baat bij kunt hebben.

Hieronder de lijst met tips (deze wordt aangevult met tips van mensen die ze delen).

Ontwikkelings functie in Internet Explorer - Chris NVT
In Internet Exporer 8 en 9 zit de zogehete ontwikkelings functie, deze kan opgeroepen worden door op F12 te drukken. Ook kun je via 'beeld' dit dan 'losse' venster vast maken in je browser zodat je die ziet onder de pagina. Ook kun je de broncode uitpluizen en nog veel meer.

Zo kun je dus als je IE9 installeerd drie browsers in 1 simuleren om zo uitbundig te testen.

Firefox addons - Chris NVT
Er zijn een aantal handige addons voor firefox die je enorm kunnen helpen met het ontwikkelen en ontwerpen van websites. Een aantal die ik gebruik zijn:
- Firebug (Vergelijkbaar met IE ontwikkelingsmodus)
- Fonttype (Selecteer een tekst en zie welk fonttype het is)

W3 Validator - Chris NVT
De W3 validator kun je een pagina controleren of het overeenkomt met de W3 standaarden. Zoniet zal deze validator aangeven waar er afwijkingen zitten.

Chrome Developer Tools - Wouter J
In Chrome kun je de Chrome Developer Tools aanroepen, hier kan je echt heel veel mee. Het lijkt een beetje op FireBug, maar is veel uitgebreider. Meer informatie: http://paulirish.com/2011/a-re-introduction-to-the-chrome-developer-tools/
Andere handige Chrome Extensies:
- WhatFont?
- pendule
- Window Resizer

Betere zoekfunctie - Wouter J
Gebruik niet de geweldig slechte zoekmachine van dit forum, maar zoek via google op deze site. Typ daarvoor in bij google site:phphulp.nl jouw zoekterm

colorschemedesigner - Jeroen vd
mooi tooltje om kleuren met elkaar te vergelijken. welke kleuren zijn mooi complementair, of zien er mooi uit bij elkaar? Link


Als er nog leden zijn met meer tips, zal ik deze aan dit bericht toevoegen met je naam in het cursief erachter. Want wie de tip geeft hoort er ook de credit voor te krijgen.
Gewijzigd op 09/05/2012 07:45:29 door Chris PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 18:00:39
 
Wouter J

Wouter J

08/05/2012 14:11:53
Quote Anchor link
W3Validators zijn leuke tools voor beginners, maar 44% van de fouten die ze aangeven zijn onnodig en totaal niet nuttig.

Chrome Developer Tools
In Chrome kun je de Chrome Developer Tools aanroepen, hier kan je echt heel veel mee. Het lijkt een beetje op FireBug, maar is veel uitgebreider. Meer informatie: http://paulirish.com/2011/a-re-introduction-to-the-chrome-developer-tools/
Andere handige Chrome Extensies:
- WhatFont?
- pendule
- Window Resizer

Betere zoekfunctie
Gebruik niet de geweldig slechte zoekmachine van dit forum, maar zoek via google op deze site. Typ daarvoor in bij google site:phphulp.nl jouw zoekterm
 
Chris PHP

Chris PHP

08/05/2012 14:45:11
Quote Anchor link
Wouter, bedankt voor je input. De tips zijn toegevoegd aan de post.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

08/05/2012 15:41:29
Quote Anchor link
@chris, is het niet gewoon beter om de reacties te laten staan, en deze zelf niet meer toe te voegen?

colorschemedesigner
mooi tooltje om kleuren met elkaar te vergelijken. welke kleuren zijn mooi complementair, of zien er mooi uit bij elkaar?

Offtopic:

bestaat zo'n topic niet al? http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/verzamel-handige-links/83481/
 
Wouter J

Wouter J

08/05/2012 16:05:06
Quote Anchor link
@Jeroen, dit is 'tips' en die andere is 'links'. Het is allemaal leuk zo'n idee om tips te verzamelen en naar mijn mening is het ook zeer goed bedoelt van Chris.

Zij het niet zo dat er eigenlijk in elk topic tips worden gegeven. Moet je die dan allemaal hier plaatsen? Ik kan zo namelijk wel 100 tips opnoemen... (kijk alleen even naar de tips die ik geef bij sitechecks bijv.)
De tips die hier tot nu toe zijn geschreven horen meer thuis in het topic die jeroen niet gaf.
 
Chris PHP

Chris PHP

09/05/2012 07:39:17
Quote Anchor link
@ Jeroen, de reacties blijven ook staan. Het hele doel van dit topic is dat mensen straks niet door 10 pagina's (bij wijze van spreken) hoeven te bladeren om tips te vinden, maar deze gelijk allemaal in de eerste post zien staan.

@Wouter J, klopt er worden overal tips gegeven, echter heralen we standaard tips de gegeven worden aan 'nieuwe' leden die weinig tot geen ervaring hebben. Door een topic als dit te maken en hier relevantie 'handige' tips en weetjes in te zetten, kunnen we deze mensen wellicht eerst hier naartoe verwijzen.

Ik werk graag efficient, en telkens de zelfde tips en trucs blijven posten vind ik niet echt efficient ;). Bijvoorbeeld dat IE9 ook als IE8 en IE7 gebruikt kan worden heb ik al ruim 5 keer gepost in een week.

P.S. Wouter ik zag nu pas dat hij je 'links' niet mee had genomen met ctrl+c. Ik heb het nu aangepast :D
Gewijzigd op 09/05/2012 07:44:45 door Chris PHP
 
Wouter J

Wouter J

09/05/2012 07:53:49
Quote Anchor link
Quote:
@ Jeroen, de reacties blijven ook staan. Het hele doel van dit topic is dat mensen straks niet door 10 pagina's (bij wijze van spreken) hoeven te bladeren om tips te vinden, maar deze gelijk allemaal in de eerste post zien staan.

Dat gaat sowieso niet werken, over 7 dagen mag je je bericht niet meer aanpassen... Het lijkt me veel praktischer om het gewoon in de reacties te laten (zoals in het link topic gebeurd). Als we er nou niet telkens dit soort tekst tussen zetten, maar alleen tips dan is het misschien zelfs overzichtelijker.
 
Chris PHP

Chris PHP

09/05/2012 08:13:16
Quote Anchor link
@Wouter,

Mmmmm..... na 7 dagen niet weer wijzigen, lol dan houdt dat concept idd helemaal op haha. Dus dan laat ik mensen gewoon posten zonder dit in de OT te zetten. Want na 7 dagen gaat dat dus toch niet meer lukken.

Thnx, dat wist ik dus niet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.