tja html... table of div

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bernard

bernard

10/10/2006 20:02:00
Quote Anchor link
hi, ik zit met zo'n brandende vraag! Ik vraag me telkens af wat is er nou beter, divs of tables?

kun je met een table hetzelfde resultaat behalen als met een div? en waar zou ik div gebruiken als ik table gewent ben?

ik weet dat het hier niet hoort maar heeft iemand antwoord hier op?

bedankt, bernard

Mod-edit:
Topic stond op de verkeerde plek, even kickje gegeven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bernard
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 02:36:42
 
Erik Rijk

Erik Rijk

10/10/2006 20:08:00
Quote Anchor link
Op PHPhulp hebben we Jan Koehoorn :)

www.jankoehoorn.nl
daar staan wat css tutorials.

kijk daar eens :)
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 20:16:00
Quote Anchor link
Tabellen zijn voor tabulaire data, bv. een lijstje met namen en telefoonnummers. Er zit dus een verband in de data. Wanneer je een tabel gebruikt voor de opmaak van de hele site, is er geen verband.

Verder is het onderhoud van een pagina opgemaakt met een tabel vele malen lastiger. Je moet namelijk de html-code aanpassen. Even switchen tussen de verschillende layouts zit er niet meer in. Kortom, gebruik div's voor de opmaak van jouw site en tabellen wanneer je tabulaire data wilt weergeven. Maar deze staan gewoon in een div, die zorgt tenslotte voor de opmaak.
 
Bernard

bernard

10/10/2006 20:20:00
Quote Anchor link
maar hoe wil je het dan doen als je een layout maakt in photoshop, wat ik dus altijd doe?

dan moet je wel met tables werken of kan je het omzetten naar div's ?
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 20:23:00
Quote Anchor link
Gewoon met het handje de stylesheets maken en klaar ben je. Wij maken de schetsen met PS, de details worden pas later in de stylesheets uitgewerkt. Eerst alles in PS maken en daarna pas het systeem bouwen neemt gewoon teveel tijd in beslag.
 
Bernard

bernard

10/10/2006 20:32:00
Quote Anchor link
ik heb even met div's gewerkt, ik moet toegeven dat het wel mega stoer werkt, als je de windows resized als je position: absolute gebruikt resized je layout gewoon mee, wat cool zeg... iig bedankt allemaal ik ga een tijd oefenen met div's.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/10/2006 21:58:00
Quote Anchor link
Nog een tip:

postion: absolute wordt door beginnende CSS-ers vaak veel te snel gebruikt. Ik heb al heel wat sites gemaakt met CSS en heb position relative en absolute bijna nooit nodig. Met position: absolute haal je een div uit de normale "flow" van een document en dat lijkt heel handig omdat je hem precies op de plek kunt zetten die je wilt, maar het is ook heel star.

Als je één div een position absolute geeft ben je al snel al je andere divs absolute aan het positioneren. Verdiep je liever eerst goed in floats en je zult merken dat je een heel eind komt.
 
Kalle P

Kalle P

10/10/2006 22:50:00
Quote Anchor link
Google eens op: table versus (of vs) div
Eindeloze en honderden discussies.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.