To many markers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

A Jansen

A Jansen

14/07/2012 15:22:04
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Heb op mijn site een map van google, maar heb zo veel markers (+/- 5000) dat de kaart nu vol staat, nu heb ik al rond gekeken op google een kwam de volgende oplossing tegen MarkerClusterer, maar als ik deze toe pas op mijn map krijg ik de volgende foutmelding.

Foutdetails webpagina

Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; GTB7.3; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; .NET4.0C)
Tijdstempel: Sat, 14 Jul 2012 13:15:47 UTC


Bericht: 'markers' is niet gedefinieerd
Regel: 76
Teken: 3
Code: 0

Nu is mijn vraag wat gaat hier mis.

Kijk hier voor de code
http://www.plaatscode.be/141849/
Met vriendelijke groet,
A Jansen
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 05:22:26
 
Wouter J

Wouter J

14/07/2012 15:24:11
Quote Anchor link
Precies wat het zegt, je hebt op regel 20 (in jou voorbeeldje) een variabele genaamd marker die je toevoegt aan de MarkerClusterer, alleen die variabele bestaat helemaal niet.
 
A Jansen

A Jansen

15/07/2012 14:13:25
Quote Anchor link
maar hoe moet ik dit aanpassen zodat het wel werkt want wat ik probeer ik krijg het niet werkend
 
Wouter J

Wouter J

15/07/2012 14:36:29
Quote Anchor link
Je moet dus eerst alle markers in die marker variabele zetten en dan pas die MarkerClusterer aanmaken. zo moeilijk is dat toch ook niet?

Het is alsof je een spijker in de muur wilt gaan slaan. Je hebt de spijker, maar nog geen hamer, dus gaat dat niet lukken. Dan moet je eerst zorgen dat je die hamer hebt en dan zal het lukken.

Nu heb je de MarkerClusterer die een map en markers nodig heeft. Je hebt de map, maar nog niet de markers. Dan moet je dus eerst die markers aanmaken en dan pas de MarkerClusterer uitvoeren.
 
A Jansen

A Jansen

16/07/2012 19:47:51
Quote Anchor link
Hoi Wouter J,

Als ik je zo begrijp moet het hier onder staan( zie voorbeeld), want dan zijn alle markers in een variabele gezet.

var markers = data.documentElement.getElementsByTagName("marker");
for (var i = 0; i < markers.length; i++) {
var latlng = new google.maps.LatLng(parseFloat(markers.getAttribute("lat")),
parseFloat(markers.getAttribute("lng")));
var content = '<h3><a href="Camping.php?recordID=' + markers.getAttribute("id") + '">' + markers.getAttribute("camping") + '</a></h3>'+ markers.getAttribute("adres") +'<br>'+ markers.getAttribute("postcode") +', '+ markers.getAttribute("plaats") ;
var marker = createMarker(content, latlng);

var markerCluster = new MarkerClusterer(map, markers);

}

Maar dan krijg ik de volgende fout melding

Foutdetails webpagina

Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; GTB7.3; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; .NET4.0C)
Tijdstempel: Mon, 16 Jul 2012 17:47:28 UTC


Bericht: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object
Regel: 418
Teken: 3
Code: 0
URI: http://localhost/Proberen/Kaartdata/markerclusterer.js

een ik krijg maar 1 marker te zien.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

17/07/2012 09:54:31
Quote Anchor link
Om te beginnen, heb je dit al gezien?
http://google-maps-utility-library-v3.googlecode.com/svn/trunk/markerclusterer/docs/examples.html

----

Ik heb de rest niet deftig bekeken, maar dit lijntje:
var markerCluster = new MarkerClusterer(map, markers);

kan onmogelijk binnen de for-lus horen. Die moet er buiten (onder de } ).


Ik zou iets verwachten zoals dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
var markers = data.documentElement.getElementsByTagName("marker");
var markerArray = [];  // lege array, we gaan die vullen.  Aan het einde geven we deze variabele mee als tweede parameter van MarkerClusterer
for (var i = 0; i < markers.length; i++) {
  var latlng = new google.maps.LatLng(parseFloat(markers.getAttribute("lat")),
  parseFloat(markers.getAttribute("lng")));
  var content = '<h3><a href="Camping.php?recordID=' + markers.getAttribute("id") + '">' + markers.getAttribute("camping") + '</a></h3>'+ markers.getAttribute("adres") +'<br>'+ markers.getAttribute("postcode") +', '+ markers.getAttribute("plaats") ;
  var marker = createMarker(content, latlng);  // dit is dus een nieuwe marker.
  // we gaan die marker op de hoop zwieren
  markerArray.push(marker);
}
var markerCluster = new MarkerClusterer(map, markerArray);
Gewijzigd op 17/07/2012 10:03:49 door Kris Peeters
 
A Jansen

A Jansen

17/07/2012 19:20:21
Quote Anchor link
Hoi Kris,

bedankt voor je reactie, het werkt nu.

Met vriendelijke groet,
A Jansen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.