Toegang restricties op XML/PHP file

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

ZMS -

ZMS -

18/11/2010 01:56:16
Quote Anchor link
Hallo allen,

Laat ik even uitleggen wat ik wil bereiken. Ik ga een XML bestand genereren, welke uitgelezen zal gaan worden door derden. Ik wil hier echter controle op houden wie dat in leest.

Ik zoek nu een goede manier om dit in de hand te houden. Ik wil iedereen dus de toegang weigeren van dit bestand, behalve mijn lijstje van 'allowed hosts'.

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Zelf had ik in gedachte om middels een PHP functie te controleren waar de aanvraag van komt en deze vergelijk met mijn lijstje. Dit lijkt me echter niet geheel waterdicht in gevallen van spoofing.

Wat zouden andere methodes kunnen zijn? Kan ik iets met een htaccess file of iets anders? Het kan hier gaan om een echte XML file of een XML file die wordt gecreëerd door PHP met als output XML.

Graag jullie ideeën en meningen hier over :)

Bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:40:35
 
Aad B

Aad B

18/11/2010 09:35:03
Quote Anchor link
is een goede username/password niet het eenvoudigste om toegang te verlenen?
 
ZMS -

ZMS -

18/11/2010 09:37:17
Quote Anchor link
De XML bestanden worden uiteraard door een ander systeem uitgelezen. Login lijkt me dan niet echt wenselijk of we moeten met cURL aan de slag.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.