Tooltip

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »
Niels van K

Niels van K

13/11/2008 23:11:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb het volgende scriptje gevonden:

http://devirtu.com/2008/09/22/jquery-making-tooltip/

Nou heb ik dit een beetje verbouwd, want ik heb links op de betreffende website waar de title niks is (title=""). Dus dan krijg ik gewoon een tooltip blokje met niks erin (klein vierkantje), ik gebruik het volgende script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
jQuery("a").bind("mouseover", function( event ) {
    if (this.title == "") {
    this.newtitle = "";
    document.getElementById("hintcontainer").style.display = "none";
    } else
this.newtitle = this.title;
this.title = "";
    jQuery("#hintcontainer").text(this.newtitle);
    jQuery("#hintcontainer").css({display:"block",left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"}).fadeTo(200, 0.8);
}).bind("mouseout", function( event ) {
    jQuery("#hintcontainer").fadeTo(200, 0.0);
}).bind("mousemove", function( event ) {
    jQuery("#hintcontainer").css({left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"});
    });


Met het orginele script van de website, onthoud hij gewoon de text van de vorige link waar een mouseover overheen is geweest. Dus als de title dan niks is, krijg je gewoon de tekst van de vorige link.

Ook geen errors in firebug trouwens. Iemand enig idee?

Hartstikke bedankt,

Niels.
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 00:49:48
 
--

--

14/11/2008 05:44:00
Quote Anchor link
[qoute]Met het orginele script van de website, onthoud hij gewoon de text van de vorige link waar een mouseover overheen is geweest. Dus als de title dan niks is, krijg je gewoon de tekst van de vorige link.[/quote]Waarom??
 
Niels van K

Niels van K

14/11/2008 09:39:00
Quote Anchor link
Ik heb werkelijk geen idee, als ik bijvoorbeeld deze link heb:

<a href="index.php" title="Hoi">bla</a>

En ik ga daar met mijn muis overheen krijg ik netjes "Hoi", maar als ik deze heb:

<a href="index2.php" title="">bla</a>

Krijg ik ook Hoi, omdat de title leeg is, is de andere tekst nog gecached.

Bedankt,

Niels.
 
Mitchell

Mitchell

14/11/2008 10:21:00
Quote Anchor link
Daar zul je dan denk ik een check voor in moeten bouwen, iets als "if attr[title] = aanwezig, show tooltip" en anders gewoon niets uitvoeren.

Edit: document.getElementById("hintcontainer").style.display = "none"; waarom dit? Je werkt met Jquery. $("#hintcontainer").hide(); of $("#hintcontainer").css("display", "block");
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Niels van K

Niels van K

14/11/2008 10:29:00
Quote Anchor link
Ik ben niet zo'n held in jQuery, vandaar.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
jQuery("a").bind("mouseover", function( event ) {
    if (this.title != "") {
        this.newtitle = this.title;
        this.title = "";
    }
    if (this.newtitle == "") jQuery("#hintcontainer").hide();
    jQuery("#hintcontainer").text(this.newtitle);
    jQuery("#hintcontainer").css({display:"block",left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"}).fadeTo(200, 0.8);
}).bind("mouseout", function( event ) {
    jQuery("#hintcontainer").fadeTo(200, 0.0);
}).bind("mousemove", function( event ) {
    jQuery("#hintcontainer").css({left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"});
});


Dan zou zoiets toch genoeg moeten zijn? Ik krijg het maar niet voor elkaar..

Bedankt,

Niels.
 
Mitchell

Mitchell

14/11/2008 10:39:00
Quote Anchor link
Misschien zoiets?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$("a").each(function(){
    var $this = $(this);
    if (this.hasAttribute("title") === true)
        // voer script uit..
    else
        // voer iets anders uit..
});  
 
Niels van K

Niels van K

14/11/2008 10:43:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
jQuery("a").each(function(){
    var this = jQuery(this);
    if (this.hasAttribute("title") === true)
        // voer script uit..
        jQuery("a").bind("mouseover", function( event ) {
    jQuery("#hintcontainer").text(this.newtitle);
    jQuery("#hintcontainer").css({display:"block",left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"}).fadeTo(200, 0.8);
}).bind("mouseout", function( event ) {
    jQuery("#hintcontainer").fadeTo(200, 0.0);
}).bind("mousemove", function( event ) {
    jQuery("#hintcontainer").css({left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"});
    else
        jQuery("#hintcontainer").hide();
});


Zoiets? Ik krijg echter 2 fouten in FireBug:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
missing variable name
[Break on this error] var this = jQuery(this); \n
element.dispatchEvent is not a function
[Break on this error] element.dispatchEvent(event);


Ik ben helemaal niet thuis in Javascript en alles daarom heen, vandaar misschien deze amateuristische fout, hehe.

Bedankt!
 
Mitchell

Mitchell

14/11/2008 10:54:00
Quote Anchor link
Javascript zelf ben ik opzich ook niet goed in, maar ik ben wel redelijk goed in Jquery. Probeer dit eens?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$("a").each(function(){
    var this = $(this);
    if ($this.attr("title") === true)
        jQuery("a").bind("mouseover", function( event ) {
            jQuery("#hintcontainer").text(this.newtitle);
            jQuery("#hintcontainer").css({display:"block",left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"}).fadeTo(200, 0.8);
        }).bind("mouseout", function( event ) {
            jQuery("#hintcontainer").fadeTo(200, 0.0);
        }).bind("mousemove", function( event ) {
            jQuery("#hintcontainer").css({left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"});
});
 
Niels van K

Niels van K

14/11/2008 15:36:00
Quote Anchor link
Hoe moet ik dat doen? Ik heb namelijk ook Prototype draaien, en mij is verteld om dan alle $ door jQuery te vervangen om het te laten werken.. Ik heb het volgende aangepast (als ik met $ tekens gebruikt krijg ik dus een conflict met prototype):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
jQuery.noConflict();

// initialize the jquery code
 jQuery(document).ready(function(){
//close all the content divs on page load
jQuery(".mover").hide();

// toggle slide
jQuery("#slideToggle").click(function(){
// by calling sibling, we can use same div for all demos
jQuery(this).siblings('.mover').slideToggle();
});

// regular toggle with speed of 'slow'
jQuery("#toggleSlow").click(function(){
jQuery(this).siblings('.mover').toggle('slow');
});

// fade in and out
jQuery("#fadeInOut").toggle(function() {
jQuery(this).siblings('.mover').fadeIn('slow');
}, function() {
jQuery(this).siblings('.mover').fadeOut('slow');
});

//animate
jQuery("#animate").click(function() {
jQuery(this).siblings('.mover')
.slideDown(5500).fadeOut(7300);
});

jQuery("a").each(function(){
    var this = jQuery(this);
    if (jQuery(this).attr("title") === true)
        jQuery("a").bind("mouseover", function( event ) {
            jQuery("#hintcontainer").text(this.newtitle);
            jQuery("#hintcontainer").css({display:"block",left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"}).fadeTo(200, 0.8);
        }).bind("mouseout", function( event ) {
            jQuery("#hintcontainer").fadeTo(200, 0.0);
        }).bind("mousemove", function( event ) {
            jQuery("#hintcontainer").css({left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"});
});




});


Dit is mijn hele jQuery script, het bovenste is een slide in en out effect.
 
Mitchell

Mitchell

14/11/2008 15:39:00
Quote Anchor link
Je moet nooit meerdere javascript frameworks draaien, dat gaat zo'n beetje altijd fout. Ga eens kijken naar prototip.
 
Niels van K

Niels van K

14/11/2008 15:45:00
Quote Anchor link
Ja maar dan zit ik ook met die slide in en slide out.. En zonder die tooltip in jQuery draaide het foutloos. :)

Is er echt geen andere manier?

Bedankt,

Niels.
 
Mitchell

Mitchell

14/11/2008 15:49:00
Quote Anchor link
Dit bedoel je? Ik heb het zelf al eens geprobeerd en dat koste me 3/4 uur, zonder succes. Je zou het zelf nog verder kunnen proberen, maar ik heb het al opgegeven.. :)
 
Niels van K

Niels van K

14/11/2008 16:00:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
jQuery("a").bind("mouseover", function( event ) {
    if (jQuery(this).attr("title") != "") {
        this.newtitle = this.title;
            this.title = "";
        jQuery("a").bind("mouseover", function( event ) {
            jQuery("#hintcontainer").text(this.newtitle);
            jQuery("#hintcontainer").css({display:"block",left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"}).fadeTo(200, 0.8);
        }).bind("mouseout", function( event ) {
            jQuery("#hintcontainer").fadeTo(200, 0.0);
        }).bind("mousemove", function( event ) {
            jQuery("#hintcontainer").css({left:event.pageX+"px", top:event.pageY+25+"px"});
});
}
});


Heb het nu werkend, lijkt alleen of hij de if niet pakt, wat als ik bijvoorbeeld over een link ga met title="" geeft hij nog een title, heel raar.
 
Mitchell

Mitchell

14/11/2008 16:06:00
Quote Anchor link
Vervang hem eens door deze if statement.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if (this.hasAttribute("title") === true)


Overigens deze var this = $(this); heb je weg gehaald?
 
Niels van K

Niels van K

14/11/2008 16:17:00
Quote Anchor link
Ja klopt, kreeg met die var een error, denk ik omdat je this niet mag defineren?

Nu zit ik met het laaste probleem:

Het werkt, maar als ik bijvoorbeeld over link 'a' over ga, doet hij het, maar ga ik er nog een keer over heb ik weer een leeg veld.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.