Toon Bootsrap modal op basis van gebruikersactie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Donald Boers

Donald Boers

13/07/2018 14:35:16
Quote Anchor link
Ik gebruik een Bootstrap modal voor het aanmelden op een nieuwsbrief hetgeen ik op de volgende manier initieer:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$(window).scroll(function() {
    if($(window).scrollTop() + $(window).height() > $(document).height() - 400) {
        if (Cookies.get('nl_popup') == null){
            $('#newsletterModal').modal('show');
            Cookies.set('nl_popup', 'yes', { expires: 365 });
        }    
   }
});

Note: Ik weet nog niet zeker of ik het modal toon wanneer de onderkant van de pagina wordt bereik of na een bepaald verstreken tijd?

Voor de verwerking van de data gebruik ik JQuery/AJAX en PHP. De gegevens die worden verwekt zijn: naam, e-mailadres, token (word gebruikt om de inschrijving te bevestigen en de aanmelding te activeren), aanmeldingsdatum en IP adres. Wat ik probeer te verwezenlijken is het volgende. Iemand meld zich aan voor het ontvangen van de nieuwsbrief. De volgende keer (sessie) dat deze persoon de website bezoekt wil ik deze persoon weer een modal tonen maar dit keer met een speciale aanbieding of een voucher (alleen als er een aanbieding door de admin/eigenaar geactiveerd is). Mensen die het modal hebben weggeklikt moeten het modal met aanbieding of voucher uiteraard niet te zien krijgen dus het tonen moet gebaseerd worden op een waarde uit de database en tegelijkertijd zou er wanneer het tweede modal word getoond ook weer een Cookie moeten worden geplaatst om te voorkomen dat het tweede modal opnieuw wordt getoond.

Ik ben al sinds vanmorgen aan het puzzelen wat de beste benadering zou kunnen zijn maar heb nog niet echt een helder moment gehad. Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

Elke input is meer dan welkom. Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:06:45
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/07/2018 14:43:43
Quote Anchor link
Het makkelijkste is wellicht nog gebruikers de optie te geven om zich te registreren (wat ze al min of meer doen). Nu kun je hoogstens een soort van "anonieme tracking" toepassen, omdat men zich niet expliciet aanmeldt en ingelogd is (en blijft) op de website.

De vraag is dus een beetje "hoe identificeer ik een (terugkomende) bezoeker en hoe houd ik hier informatie over bij".
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

13/07/2018 14:58:34
Quote Anchor link
Na aanmelden op de nieuwsbrief zet je een cookie nl_step=1. De volgende keer check je dan of nl_step==1, en zo ja, dan toon je die "speciale aanbiedingen" en zet je nl_step=2.

Mocht je 'm dan later nog weer iets anders willen laten zien, dan ga je naar nl_step=3, enz.

Evt. kun je bovenstaande nl_popup ook al in die nl_step verwerken (1 = popup gezien, 2 = aangemeld, 3 = aanbieding gezien, enz). Scheelt je weer een cookie.
 
Donald Boers

Donald Boers

13/07/2018 15:40:25
Quote Anchor link
@Thomas Ze melden zich inderdaad al aan, Dat is een twee stappen procedure (aanmelding en aanmelding bevestigen)

@Rob. Ik snap/begrijp wat je zegt en kan het ook visualiseren alleen de uitwerking zie ik dus niet (ken je dat gevoel). Hoe bijvoorbeeld verwerk ik die twee (of meerdere) stappen in hetgeen ik nu al heb. In andere woorden hoe zou de Javascript eruit komen moeten komen te zien. Of zou ik dat in de database moeten verwerken? Zou je het misschien met een simpel voorbeeld kunnen laten zien?

Alvast bedankt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.