Top 10 maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Lex van Hees

Lex van Hees

04/03/2011 16:32:45
Quote Anchor link
Hallo iedereen!

Ik ben dringend opzoek naar een manier om alle records uit een tabel uit te lezen en vervolgens te sorteren op het meeste aantal records. Hoe maak ik hem verder af, welke functie moet ik gebruiken?

Het is de bedoeling dat het aantal 'country' wordt geteld en deze in de vorm van een top 10 wordt weergeven.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
            $query
= "SELECT country FROM destinations count(country) GROUP BY country";
            $result = mysql_query($query);
        if ($result && mysql_num_rows($result) >= 1) {        
        while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) {
             echo '<b>'.$row['country'].'</b>';}
    }
else {    
        echo '';
    }
?>


Alvast hartelijk dank!
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 08:49:03
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

04/03/2011 16:57:58
Quote Anchor link
Iets waar je zeer dringend naar op zoek bent, moet je gewoon bij een web IT bedrijfje gooien en de hoofdprijs voor betalen.

Maar ik zou een WHERE functie in je query gooien en daar de selectie in maken naar welke waardes je eruit wilt halen. aan het einde van je query maak je een LIMIT 10.
 
Kevin de Groot

Kevin de Groot

04/03/2011 16:57:58
Quote Anchor link
Ik weet het niet zeker, maar je zou dit eens kunnen proberen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT country
FROM destinations
ORDER BY COUNT(country)
LIMIT 0,10
 

04/03/2011 17:03:15
Quote Anchor link
Misschien gewoon eerst maar een paar lessen SQL doen?
 
Lex van Hees

Lex van Hees

04/03/2011 17:03:25
Quote Anchor link
Harstikke bedankt alvast voor de reacties!

Bij de code geeft die alle laatste records aan die in de database staan. Sommige records staan dubbel. Daar zou die ze op moeten ordenen.
 

08/03/2011 18:48:48
 
Lex van Hees

Lex van Hees

08/03/2011 18:49:47
Quote Anchor link
Bedankt! Het is op inderdaad op die manier gelukt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.