Topic plaatsen als je ingelogd bent.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wesley Schuitemaker

Wesley Schuitemaker

10/11/2012 15:38:13
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik heb dus een website gemaakt. Als je ingelogd bent dan kun je een topic maken. Maar je moet je eigen naam invullen.
Maar ik wil dat dat niet hoeft. Dat als je een topic maakt dat je dan ziet dat 'user' het topic heeft gemaakt. Ik snap dat je cookies moet gebruiken. Maar ik heb al duizenden tutorials gekeken over cookies maar snap er nog steeds niks van.

Ik heb op Google gezocht naar: form text holder
Daarmee bedoel ik dat als je bent ingelogd dat er dan bij waar je je naam in moet vullen al je username staat die je niet kan veranderen.

Mijn vraag luid: Hoe moet je hun naam automatisch laten invullen in plaats van dat hun het moeten invullen

Hoogachtend,
Wesley Schuitemaker

(P.s sorry voor 2e topic).
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 08:14:11
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2012 15:44:07
Quote Anchor link
Ten eerste moet je niet de username in de Cookie stoppen, om deze in de database te zetten. Cookiez zijn makkelijk aan te passen (het zijn gewoon tekst-bestanden).

Je moet dus een systeem hebben om de inlogsessies centraal op te slaan. En dat kan PHP al voor je doen:
Het beste is gewoon om met PHP-Sessions te werken, en de UserID van de gebruiker in een sessie op te slaan. Deze sla je dan bij het topic/bericht op, en met een JOIN in PHP kan je de deze vervolgens ophalen bij uit de leden-tabel bij het ophalen van je berichten/topics.

Toevoeging op 10/11/2012 15:45:35:

Wesley Schuitemaker op 10/11/2012 15:38:13:
(P.s sorry voor 2e topic).

Niets te verontschuldigen hoor. We helpen je graag...
Wel erg fijn dat je overigens al op Google rondneust, hoewel het niet de beste steekwoorden zijn. Ik denk persoonlijk dat het beter is om eerst wat inzicht op te doen in de werking van PHP en hoe applicaties werken, zo kan je ook vervolgens prima Googlen op de juiste woorden en termen.
Gewijzigd op 10/11/2012 15:47:02 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.