Twee plaatjes op één link

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wim E

Wim E

20/06/2010 16:23:25
Quote Anchor link
Beste,

Misschien dat jullie een idee hebben.
Ik heb een link.
Hiervoor heb ik het volgende gedaan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="#" class="m_item">Home</a>


In css gebruik ik:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
a.m_item:link {
    display:block;
    height:15px;
    background-image:url('images/button.png');
    background-repeat:no-repeat;
    background-position:0px 4px;
    padding-left:14px;
    font-weight:bolder;
    color:#31c09e;
    text-decoration:none;
    font-family:Arial, cursive;
    font-size:14px;
    margin-bottom:5px;
}


Ik zet voor de link een plaatje (bolletje).
Ik was benieuwd of het mogelijk is om een extra class aan te maken welke een underline image kan instellen.

Indien suggesties hoor ik dat graag!

Gegroet:)
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 07:08:44
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/06/2010 16:30:20
Quote Anchor link
Je kunt een element meerdere CSS classes meegeven:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="#" class="m_item extra_class">...</a>


Maar CSS properties die gedefinieerd zijn in de tweede genoemde class overschrijven de properties uit de eerst genoemde als die daar ook in voorkomen.

Wat bedoel jij precies met een 'underline image instellen'. Wil je een element een tweede background-image meegeven? Dat zal niet lukken zoals hierboven omschreven...
 
Wim E

Wim E

20/06/2010 16:36:43
Quote Anchor link
Hey Blanche,

Ja het klopt inderdaad. Ik wil een tweede image meegeven.
Je hebt dus zeg maar het bolletje, en bij de Hover geef ik dan een underline mee.
Deze wil ik eigelijk vervangen door een image underline. (Gewoon plaatje meegeven welke onder de tekst komt te staan.)

Ik weet idd dat hij dan de oude properties overschrijft. Maar misschien dat iemand een mooie oplossing heeft:)
Ik kan wel met een image sprite werken,dat bij hover hij "het onderste plaatje" pakt. Maar de underline is afhankelijk van de lengte van de tekst. En het is natuurlijk niet erg mooi om halve bolletjes(zijn ook kleine bolletjes) te zien (door width aan link mee te geven), en bij een lange tekst stopt de underline plots.

Nougoed, indien iemand idee heeft om beetje netjes dit op te lossen hoor ik dat graag:)
 
- -

- -

20/06/2010 19:24:23
Quote Anchor link
Netjes is relatief. Wat wel kan is per soort bolletje en underline een plaatje (of deel in een sprite) maakt die altijd groot genoeg is (geen idee hoe lang je links zijn, als het om korte links gaat kan je bijvoorbeeld plaatjes van 500px breed maken zodat het altijd goed gaat). Is dat wat?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.