twee variabelen combineren vanuit mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »
Tim

tim

12/02/2007 16:56:00
Quote Anchor link
Ik ben nogsteeds met me textbased mmorpg bezig en ik sta weer voor een probleem. ik ben met jail bezig, als een user gearesteerd word, komt hij met zijn user_id(primarykey) user_name en arrested time in tbl_jail tezitten. de tijd die hij nog moet zitten word berekend door
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$jailreleasetime = $row4['user_jailtime'] + ($userranknr * 30) -20;

die jailreleasetime word vergeleken met de huidige tijd en als dat allemaal goed zit komt de gebruiker vrij,, allemaal heel leuk.
nu word de tijd voor de gebruiker persoonlijk berekend door deze formule
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$jailtimeleft = $jailreleasetime - $ctime;
waar $ctime de huidige tijd is. ook heel leuk maar dat berekend mijn jailscript met de variabel $_session['user_id'] , nogsteeds heel leuk, maar in mijn jailscript waar iedereen staat weet ik echt niet hoe ik de persoon zijn "timeleft" kan laten zien.. best ingewikkeld, (ik heb ook niet echt de makkelijkste manier gebruikt) maar hij werkt, maar hoe ga ik het voorelkaar krijgen dat op 1 pagina word weergeven hoeveel tijd de gebruikers nog moeten wachten.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
groet Tim
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 07:51:26
 
Stien ss

stien ss

12/02/2007 17:50:00
Quote Anchor link
Jou vraag is heel moeilijk te lezen omdat je zo min mogelijk interpunctie probeerd te gebruiken.

Ik snap de vraag dan ook niet helemaal, maar heb wel één opmerking.. Waarom heb je zowel een user_id en username in je jail tabel staan, klinkt als redundantie.

Even over je vraag, als je je variable $jailtimeleft hebt, dan kan je toch gewoon een echo doen?
 
Tim

tim

12/02/2007 18:35:00
Quote Anchor link
ik heb ze er bijde ingezet voor de duidelijkheid, mijn script rekent met de user id ($_SESSION['user_id'] en de username heb ik gebruikt voor het overzicht.
ik snap dat de vraag niet duidelijk is. mijn vraag is. Hoe kan ik een jail pagina maken waar alle gebruikers in jail van elkaar kunnen zien hoelang ze nog moeten wachten. en de moeilijkheids punten zijn dat de $jailtimeleft pas berekend word nadat de gegevens uit de database zijn gehaald, en ik heb werkelijk geen idee hoe ik aan de users gruikersnaam een variabel moet koppelen die pas later uitgerekend word .
 
Tim

tim

12/02/2007 19:11:00
Quote Anchor link
tim schreef op 12.02.2007 16:56:
Ik ben nogsteeds met me textbased mmorpg bezig en ik sta weer voor een probleem. ik ben met jail bezig, als een user gearesteerd word, komt hij met zijn user_id(primarykey) user_name en arrested time in tbl_jail tezitten. de tijd die hij nog moet zitten word berekend door
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$jailreleasetime = $row4['user_jailtime'] - $ctime(huidigetijd)

die user_jailtime word tehoog ingesteld als een user word gearesteerd,, dus bijvoorbeeld 90 seconde in de toekomts, als de huidige tijd na 90 seconde dan toch hoger word, word hij vrij gelaten.

maar die user_jailtime die word uit de database gehaald dmv de user zijn session['user_id'] .. dat is persoonlijk en dat werkt gewoon.. maar in jail zijn er meerdere users en ik wil dat iedereen hun tijden kunnen zien, maar hoe doe ik dit. ik zit al dagen te rotzooie met die rot lussen om de namen er goed uit te krijgen. maar nu ik ook nog de overgebleven tijd moet berekenen word het voor mij iets te lastig.

Hoe kan ik iedereen ze overgebleven tijd in een tabel zetten naast zijn gebruikers naam?

Sugesties ??
grtz Tim

P.S. dit bericht is een beetje aangepast omdat ik het systeem iets heb veranderd .. en de vraag beter heb neergezet..
 
- SanThe -

- SanThe -

12/02/2007 19:18:00
Quote Anchor link
* Bumpen * mag pas na 24 uur. Zie de regels van het forum.
 
Tim

tim

12/02/2007 19:20:00
Quote Anchor link
dat was niet de bedoeling :S ik wilde me bericht aanpassen maar dat ging niet zo als geplanned
 
Joren de Wit

Joren de Wit

12/02/2007 19:21:00
Quote Anchor link
Het lijkt erop dat je niet helemaal goed bezig bent. Sowieso het opslaan van de gebruikersnaam in de jail tabel is niet juist. Daarnaast zou je gewoon in de database het tijdstip op moeten slaan waarop iemand vrij komt (in een DATETIME veld!).

Verder laat je het rekenen aan tijden gewoon over aan mysql en ga je niet moeilijk zitten doen met php. Dus de tabellen:

users
-------
id
naam
etc...

jail
----
id
user_id
arrested (datetime!)
release (datetime!)

Om alle gebruikers te selecteren die in de gevangenis zitten en daarnaast ook te selecteren hoe lang ze nog moeten gebruik je de volgende query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    users.naam,
    TIMEDIFF(jail.release, NOW()) AS time_left
FROM
    users,
    jail
WHERE
    users.id = jail.user_id

Vervolgens de gegevens uitlezen met behulp van een while loop...
 
Tim

tim

12/02/2007 19:50:00
Quote Anchor link
ik ga er mee aan de slag dankjewel :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.