Twitter berichten naar database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander van Schalken

Sander van Schalken

17/02/2011 15:38:43
Quote Anchor link
Ik wil berichten vanaf twitter gaan opslaan in een eigen database (niet illegaals, ik wil bepaalde woorden gaan koppelen om emoties te kunnen herkennen; b.v. http://twittermood.org/).
Nu ben ik me aan het orienteren hoe dit het beste kan, tot nu toe komt OAuth er het beste uit, maar ik vroeg me af of er mensen op Phphulp zijn die ervaring hebben met het fetchen/grabben van data van websites.
Aandachtspunten:
- Twitter vervest natuurlijk per seconde, hoe ga je de berichten vanaf de vorige ophalen (met een cronjob?)
- Hoe haal je de data van twitter, met een api, met een normale zoekopdracht of een hele pagina grabben en dan de data eruit halen?

Ik hoop dat er iemand is die me op het juiste spoor kan zetten om dit hobby projectje verder vorm te gaan geven.
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 10:04:37
 
Justin S

Justin S

17/02/2011 15:41:52
Quote Anchor link
Kijk hier eens naar. Hier kan je vrij veel mee vanuit de class!
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

17/02/2011 17:26:11
Quote Anchor link
En om voor per seconde te doen, zou ik jQuery gebruiken.
Gewoon een ajaxje erin zetten.
 
Pim -

Pim -

17/02/2011 17:43:52
Quote Anchor link
Je hebt OAuth toch helemaal niet nodig? Je gebruikt toch alleen publieke data.
 
Sander van Schalken

Sander van Schalken

18/02/2011 15:39:06
Quote Anchor link
Joris: Ik wist niet dat Jquery dit kon. Heb je een specifieke plugin hiervoor? Tevens... hoe pikt Jquery dan de nieuwe berichten er tussen uit?

Pim: OAuth zou in principe niet nodig hoeven te zijn omdat het idd publieke data is, maar ik ken OAuth nog niet zo goed. Hoe zou jij het doen dan?
 

18/02/2011 15:46:37
Quote Anchor link
Je kunt een jsonp request doen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.