UBB insert

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »
Mik PHP

Mik PHP

01/10/2012 13:47:23
Quote Anchor link
Goedemiddag allemaal,

Ik durf de vraag eigenlijk bijna niet te stellen.. Maar ik zoek naar een goed werkende UBB inserter. Een die ook om geselecteerde tekst UBB codes plaatst, of op de plek waar de cursor staat. Ook als de cursor niet in de textarea staat moet hij hem aan het eind van alle tekst in de textarea invoegen..

Ik heb er wel 1 gevonden namelijk deze:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
function UBB(target, sUBB, eUBB){  
    var objTxtArea = target;
    if (!eUBB){
        eUBB = ' '+sUBB+' '; // Smileys..
        sUBB = '';
    }
    if (objTxtArea.selectionStart || objTxtArea.selectionStart == 0){
        var ss = objTxtArea.selectionStart;
        var se = objTxtArea.selectionEnd;
        objTxtArea.value = objTxtArea.value.substring(0, ss) + sUBB + objTxtArea.value.substring(ss, se) + eUBB + objTxtArea.value.substring(se, objTxtArea.value.length);
        if (sUBB.length != 0){
            objTxtArea.selectionStart = ss;
            objTxtArea.selectionEnd = se + sUBB.length + eUBB.length;
        }else{
            objTxtArea.selectionStart = se + sUBB.length + eUBB.length;
            objTxtArea.selectionEnd = objTxtArea.selectionStart;
        }
        objTxtArea.focus();
    }else if (objTxtArea.createTextRange){
        objTxtArea.focus();    //Needs to get focus to prevent other objects to get ubb codes
        document.selection.createRange().text = sUBB + document.selection.createRange().text + eUBB;
    }else{
        objTxtArea.value = objTxtArea.value + sUBB + eUBB;
    }
}


Alleen kan ik geen manier vinden om de waarde "target" doormiddel van jquery mee te sturen..

Wat ik eigenlijk wil is dat dat als je op bijvoorbeel de UBB button "B" klikt dat hij dan de eerste textarea die te vinden is VOOR de geklikte UBB button meestuurt in de waarde "target".. Ik probeerde dit met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$("#ubb_bold").click(function() {
    var target = $(this).prev("textarea");
    UBB(target, "[b]","[/b]");
});


Helaas werkt dit niet.. En ik kan me geen andere manier bedenken hoe ik dit op deze manier mee kan geven.

Google helpt me ook niet echt verder dus dan is mijn laatste keus het hier even vragen. Weet iemand een oplossing? Of kent een goede UBB insert javascriptje? Je zou me heel erg helpen!

Groetjes,

Mik
Gewijzigd op 01/10/2012 13:49:25 door Mik PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 17:32:33
 
Kris Peeters

Kris Peeters

01/10/2012 17:17:45
Quote Anchor link
Misschien is het al opgelost als je dit doet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
var target = $(this).prev("textarea");
UBB(target[0], "[b]","[/b]");


De jQuery selector* geeft de elementen altijd in een array terug. Zelfs als het via id is.
Als je het element zelf nodig hebt, volstaat het om het nulde item door te geven ...


(* misschien druk ik me een beetje ongelukkig uit; ik hoop dat het duidelijk is)
Gewijzigd op 01/10/2012 17:20:24 door Kris Peeters
 
Mik PHP

Mik PHP

01/10/2012 18:03:50
Quote Anchor link
Ik had dit zelf al geprobeert alleen dan zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
var target = $(this).prev("textarea")[0];
UBB(target, "[b]","[/b]");


Echter werkte dit niet.. Nu ik dit probeer:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
var target = $("textarea")[0];
UBB(target, "[b]","[/b]");


werkt het wel.. Ik had de oplossing dus onbewust al gevonden alleen stuit ik op een ander probleem. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij de textarea wel selecteerd door te zoeken naar de eerst vorige? Want als ik nu meerder textarea's op 1 pagina ga krijgen zal hij ze daar ook inserten.

@Kris:
Bedankt voor je oplossing! De uitleg was goed.

Toevoeging op 01/10/2012 18:29:53:

Ik heb het uiteindelijk zo moeten oplossen:

De textarea zit in de parent van de UBB-button dus dan maar 1 stapje omhoog en dan de textarea proberen te vinden.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
var target = $(this).parents().find("textarea")[0];
UBB(target, "[b]","[/b]");


Toevoeging op 01/10/2012 19:04:24:

Heb weer een soort gelijk probleem. Dit is nu de hele code om het javascript op te roepen als je op de UBB button klikt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$(".ubb_btn_wrapper#bold").click(function() {
    var textarea = $(this).parents().find("textarea:first")[0];
    var counter = $(this).next("div.charcounter_wrapper").children("input")[0];
    UBB(textarea, "[b]","[/b]");
    textCounter(textarea,counter,500);
});


Nu wil ik dat hij na de UBB tag in de textarea gezet te hebben, het aantal characters gaat tellen in de textarea en de charcounter update (Dus hoeveel characters er nog over zijn). Alleen deze selecteren lukt al helemaal niet.

De HTML opmaak ziet er ongeveer zo uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div class="textarea_wrapper">
    <div class="area">
        <textarea name="new_msg">
    </div>
    <div class="options">
        <div class="ubb_wrapper" id="bold"></div> // <<<< HIER IS DUS DE BUTTON
        <div class="charcounter_wrapper">
                <input type="text" name="charcounter" id="charcounter" value="500" /> // << EN HIER DE CHARCOUNTER
        </div>
    </div>
</div>

En deze codes heb ik allemaal geprobeert om de input (charcounter) te selecteren:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
var counter = $(this).next("div.charcounter_wrapper").children("input")[0];
var counter = $(this).next("input#charcounter")[0];
var counter = $(this).find("input#charcounter")[0];
var counter = $(this).find("input#charcounter:first")[0];

En dit werkt allemaal niet.. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Toevoeging op 01/10/2012 19:07:26:

OPLOSSING:

En dit werkt nu opeens wel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
var counter = $(this).parents().find("input#charcounter:first")[0];

Iemand enig idee waarom wel?

Toevoeging op 01/10/2012 19:10:21:

Ow wat ben ik stom.. Ik zie het al.. Ik zit telkens in de button.. En door parents() niet meer.. Haha zo stom! Naja misschien is dit educatief voor andere phphulp bezoekers!
 
Kris Peeters

Kris Peeters

02/10/2012 12:11:55
Quote Anchor link
$(this).parents().find("input#charcounter:first")


Zeg, dat is allemaal niet nodig.
Als je een id hebt, gebruik ze dan gewoon.

$('#charcounter')
Gewijzigd op 02/10/2012 12:12:06 door Kris Peeters
 
Mik PHP

Mik PHP

02/10/2012 20:14:24
Quote Anchor link
Ja, dat weet ik.. Alleen ik wil er zeker van zijn dat als er ik ooit meer textareas ga gebruiken dat ik ze dan niet allemaal op de pagina wijzig..

Uiteraard zullen ze dan dus niet allemaal hetzelfde id hebben.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.