Ubuntu AMD 64 Server - PHP-MYSQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ken

Ken

04/03/2008 19:56:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik heb een vraag over php met een mysql database:

Ik gebruik MySQL - 5.0.22-Debian, phpMyAdmin - 2.8.0.3 op een Ubuntu AMD64 Kernel.

Nu zit ik met de volgende foutmeldingen bij het benaderen van een pagina:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/SPM/pages/affairs.php on line 370

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/SPM/pages/affairs.php on line 380

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/SPM/pages/affairs.php on line 387

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/SPM/pages/affairs.php on line 391

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/SPM/pages/affairs.php on line 395

Affairs.php verwijzingen:

370:

$row = mysql_fetch_array($result);

Line 370 haalt de waardes uit de tables van line 369:

$result = mysql_query("SELECT name,logo,motd,moc,mod,mow,gc FROM galinfo WHERE x=$myx AND y='$myy'");

Als ik in de database kijk dan zie ik dal alle variablen aanwezig zijn:

Field Type Collation Attributes Null Default Extra Action
x tinyint(4) No 0
y tinyint(4) No 0
name varchar(200) latin1_swedish_ci Yes A distant Galaxy
password varchar(50) latin1_swedish_ci Yes NULL
hostiles tinyint(4) Yes 0
logo varchar(200) latin1_swedish_ci Yes NULL
galtype tinyint(2) Yes 0
gc int(11) Yes 0
moc int(11) Yes 0
mow int(11) Yes 0
mod int(11) Yes 0
motd text latin1_swedish_ci Yes NULL
titan bigint(20) Yes 0
silicon bigint(20) Yes 0
uran bigint(20) Yes 0
power bigint(20) Yes 0
can_name tinyint(1) Yes 1
can_logo tinyint(1) Yes 1
score bigint(20) Yes 0
position int(11) Yes 0
size int(11) Yes 0
trade_titan tinyint(2) Yes 1
trade_silicon tinyint(2) Yes 1
trade_uran tinyint(2) Yes 1
trade_power tinyint(2) Yes 1
exile_id int(11) Yes 0
exile_date datetime Yes 0000-00-00 00:00:00

De volgende aanpassingen heb ik al gedaan om het mogelijk te verhelpen:

$result = mysql_query("SELECT name,logo,motd,moc,mod,mow,gc FROM galinfo WHERE $x=$myx AND $='$myy'");

$result = mysql_query("SELECT * FROM galinfo WHERE x=$myx AND y='$myy'");

De tweede php regel (*) lost de php foutmeldingen op, echter wordt er in het veld niet de juiste aanpassing gemaakt (webpagina)

Kan iemand mij helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 09:10:32
 
Ken

Ken

04/03/2008 20:01:00
Quote Anchor link
Foutje:

$result = mysql_query("SELECT name,logo,motd,moc,mod,mow,gc FROM galinfo WHERE x=$myx AND y='$myy'");

Geprobeerd te veranderen in:

$result = mysql_query("SELECT name,logo,motd,moc,mod,mow,gc FROM galinfo WHERE $x=$myx AND $y='$myy'");
 
Lode

Lode

04/03/2008 20:04:00
Quote Anchor link
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/SPM/pages/affairs.php on line 370

controleer eerst eens of de query wel lukt...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$res
= mysql_query('SELECT veld FROM blaat LIMIT 1');

if($res){
   //ja resultaat pointer!
}
else{
   echo mysql_errno().' => '.mysql_error().'<br/>'.PHP_EOL;
}

?>

en nooit gehoord van mysql_real_escape_string(); ?

Beetje moeilijk gokken zonder code en glazen bol verder...
kijk ook eens naar 'reserved words mysql' ?

kleurtjes helpen ook...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lode
 
Frank -

Frank -

04/03/2008 20:05:00
Quote Anchor link
De query is waarschijnlijk mislukt, maar dat controleer je nergens, laat staan dat je de foutmelding op het scherm zet of de query echoot. Je hebt nu dus geen idee wat er fout gaat.

Tip: Ga foutafhandeling inbouwen, zie evt. de tutorials, en zet je query in een aparte variabele, dan kun je hem echooen wanneer de boel in het honderd loopt.
 
- SanThe -

- SanThe -

04/03/2008 20:09:00
Quote Anchor link
Maak een fatsoenlijke foutafhandeling en echo de query en de error eens.

Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.