Ubuntu - Windows (vsFTPd - Webserver)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Dennis Mertens

Dennis Mertens

28/03/2009 17:54:00
Quote Anchor link
Hallo PH'ers,

Ik ben al een aantal PM's verder met Frank, maar het lukt nog niet allemaal.

Ik heb een laptop met Vista Home Premium waarop ik VMware Workstation v6 heb staan. Hierop heb ik Ubuntu Desktop v8.10 gezet.

Op de Ubuntu heb ik Apache, PHP, MySQL, PHPMyAdmin allemaal draaien, werkt prima. Maar deze 'webserver' wil ik gaan gebruiken m.b.v. vsFTPd die ook op Ubuntu staat.

Maar hoe log ik nou vanaf mijn Vista d.m.v. FTP in op Ubuntu?

Als ik meer informatie moet posten, hoor ik het graag.

Alvast bedankt,
Dennis Mertens
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:10:52
 
Daan Onbekend

Daan Onbekend

28/03/2009 18:00:00
Quote Anchor link
Als je de ftp server op Ubuntu hebt draaien, dan kun je toch gewoon met ftp://jouwcomputernaam:21 inloggen?
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

28/03/2009 18:22:00
Quote Anchor link
Ok, het werkt nu. Ik kan alleen niet inloggen als root, wat ik de volgende keer echter wel probeerde.

Wat wel grappig is, is dat het IP 192.168.218.128 is, en niet zoals ik in mijn router thuis, heb ingesteld: 192.168.1.*

Iemand enig idee hoe dit komt?

Nu kijken hoe ik PostgreSQL kan gebruiken.
 
Rene Sn

Rene Sn

28/03/2009 18:26:00
Quote Anchor link
Dennis Mertens schreef op 28.03.2009 18:22:
Wat wel grappig is, is dat het IP 192.168.218.128 is, en niet zoals ik in mijn router thuis, heb ingesteld: 192.168.1.*


Heeft met de config van je vmware te maken, dan heb je denk ik in de eigenschappen, de ethernet eth0 niet in bridge mode staan. maar in nat.

Dan gebruikt vmware de host pc (jouw vista) als 'router' ... En vraagt niet bij je router thuis een ipnummer aan maar krijgt deze dan van de vmware-nat-service.

Grts.
René
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

28/03/2009 18:30:00
Quote Anchor link
Oke, dank u Rene.

Zo leer ik weer eens wat.

Waar kan ik dat IP adres dan instellen? En als ik nu naar mijn vriendin ga, daar op het LAN inlog, heb ik nog steeds 192.168.218.128 als IP, of verandert dit?
 
Rene Sn

Rene Sn

29/03/2009 04:35:00
Quote Anchor link
Dennis Mertens schreef op 28.03.2009 18:30:
Oke, dank u Rene.

Zo leer ik weer eens wat.

Waar kan ik dat IP adres dan instellen? En als ik nu naar mijn vriendin ga, daar op het LAN inlog, heb ik nog steeds 192.168.218.128 als IP, of verandert dit?


Je bent nooit te oud om te leren :P

Waar je het met de vmware-client moet doen weet ik niet , ik gebruik vmplayer (dat is alleen de player. verder geen configuratie opties)
wel weet ik dat je in de config file bijvoorbeeld "speeldoos.vmx" het een en ander kunt instellen. hieronder effe stukkie van mijn speeldoos.vmx

# First network interface card
ethernet0.present = "TRUE"
ethernet0.virtualDev = "e1000"
ethernet0.connectionType = "bridged"
ethernet0.addressType = "generated"
ethernet0.generatedAddressOffset = "0"
ethernet0.wakeOnPcktRcv = "TRUE"

Als je hem op "NAT" laat staan dan blijf je 't ip 192.168.218.128 houden,
ook kun je als je de *.vmx gevonden hebt, de hele network gewoon copieren, ethernet0 vervangen voor ethernet1 en dan eentje daar van op nat / bridged zetten, zo krijg je 2 ip's 1 die ook via de router te vinden is ( dus andere pc's in het netwerk ) en 1 die 100% lokaal op je pc blijft. (die wel 't net op kan indien nodig).

Succes,
als je d'r niet uit komt hoor/lees ik 't wel.
Grts. René
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

29/03/2009 11:45:00
Quote Anchor link
Oke, dat met dat IP adres komt later nog wel. Als hij niet verandert, is het goed. Anders moet ik telkens controleren wat het ip is etc.

Nu heb ik ook PostgreSQL en pgAdmin3 geinstalleerd op Ubuntu.

A.d.h.v. deze tutorial: http://hocuspokus.net/2007/11/install-postgresql-on-ubuntu-710]Install PostgreSQL on Ubuntu

Ik ben nu in de pgAdmin3, software matig. Maar ik wil op mijn Vista naar de webbased pgadmin3. Net zoals PHPMyAdmin.

Ik zoek mij ter pletter, maar tevergeefs tot nu toe.

En, ik lees telkens ergens over dat PHP gecompiled moet worden met pgAdmin3?

Wederom, alvast bedankt.

Edit
Ik heb mijn laptop opnieuw opgestart. En het IP is verandert naar 192.168.218.129...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

30/03/2009 09:35:00
Quote Anchor link
Quote:
Bump


Ook heb ik nu Ubuntu Server geinstalleerd en daar Apache2, PHP5, MySQL, PHPMyAdmin, PostgreSQL en pgAdminIII geinstalleerd.

Alleen nu wil ik net zoals PHPMyAdmin een webbased portal waar ik de database van PostgreSQL kan beheren.

Alvast bedankt,
Dennis Mertens
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

30/03/2009 12:10:00
Quote Anchor link
Inloggen als root is standaard ook niet mogelijk. Wat eigenlijk ook maar goed is ook. Stel iemand anders logt in als root en verwijderd even alles uit /. op het moment dat je reboot werkt niets meer.

Dennis Mertens schreef op 30.03.2009 09:35:
Quote:
Bump


Ook heb ik nu Ubuntu Server geinstalleerd en daar Apache2, PHP5, MySQL, PHPMyAdmin, PostgreSQL en pgAdminIII geinstalleerd.

Alleen nu wil ik net zoals PHPMyAdmin een webbased portal waar ik de database van PostgreSQL kan beheren.

Alvast bedankt,
Dennis Mertens


Je kunt PHPPgAdmin installeren of PGAdmin 3. Je kunt in pg_hba.conf aangeven welke netwerken er toegang mogen hebben tot de server. Standaard staat hij alleen open voor localhost. Ik heb hem thuis zo geconfigureerd dat hij alleen via het interne netwerk te benaderen is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

30/03/2009 13:35:00
Quote Anchor link
Ik had pgAdminIII al geinstalleerd.

Nu heb ik ook PhpPgAdmin geinstalleerd. Alleen kan hem niet bereiken met localhost/phppgadmin.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

30/03/2009 14:18:00
Quote Anchor link
Linux is hoofdletter gevoelig, waarschijnlijk is het PHPPgadmin of iets dergelijks. Gebruik de exacte mapnaam zoals deze op de server staat.
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

30/03/2009 16:49:00
Quote Anchor link
Ik zit erin :)

Moest in /etc/apache2/conf.d/phppgadmin de rechten even aanpassen.

Hardstikke bedankt tot zo ver.

Kijken waar ik nog meer op stuit.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
 
Frank -

Frank -

30/03/2009 18:34:00
Quote Anchor link
Je gaat toch niet met een browserbased tooltje werken wanneer je echt gereedschap tot je beschikking hebt? phppgadmin is handig wanneer het verboden is om echt gereedschap te gebruiken, maar verder is het natuurlijk volkomen waardeloos. Op je eigen (virtuele) server doe je dit jezelf niet aan en ga je gewoon met pgAdmin3 (of een ander programma) werken, dat werkt echt 100x beter. Even jezelf toegang geven door pg_hba.conf en postgresql.conf aan te passen en klaar is kees.

https://help.ubuntu.com/8.04/serverguide/C/postgresql.html
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

31/03/2009 09:17:00
Quote Anchor link
Oke, dus op mijn laptop zelf (Vista) moet ik pgAdmin3 installeren.

Ik zal dat, als ik thuis ben eens even proberen dan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.