uitgebreid account formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Poserman

Poserman

16/01/2009 15:12:00
Quote Anchor link
Goedendag,

Wat ik graag wil, maar nergens kan vinden (of ik zoek niet goed), is een manier om een uitgebreid formulier te maken, wat als een printbaar document er uit komt. Het gaat hier om aanvraag en wijzigingsfomulieren die hier intern gebruikt worden, maar die de gebruikers 99% van de tijd foutief invullen. om dit te veranderen zou ik graag een formulier willen maken waar ze bijna geen fouten in kunnen maken. mijn idee is als volgt:

Account aanvraag formulier
Voornaam: <invullen>
Achternaam: <invullen>
afdeling: <invullen>
Software:
[] office
[] adobe reader
Mappen:
- schijf a
[] map a
[] map b
- schijf b
[] map a
[] map b
Tekst


alleen heb ik het dan niet over 4 mappen en 2 schijven, maar een flink aantal schijven en enkele honderden mappen waar rechten op gegeven kunnen worden. ik graag dat mensen door op een + te klikken, een lijst te kunnen zien van wat daar onder zit, en dingen daar onder ook weer kunen openen, en dan met aanvinken mappen kunnen selecteren. als er op ok word gedrukt, dan moet er een formulier uitkomen dat uitgeprint kan worden en als een correct formulier ingediend kan worden. het zou mij flink wat irritaties schelen op mijn werk.

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben helaas niet zo goed in PHP.

Er moet nog meer bij komen, maar als dit lukt, kan ik het zo uitbreiden dat dat er ook bij komt.

wat wel van belang is, is dat de rest van de groepen (die niet aangevinkt zijn), niet op het formulier komen te staan, anders word elk formulier een halve boom.

Gr,

Robert
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Poserman
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 20:15:08
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

16/01/2009 15:28:00
Quote Anchor link
sja, dan zul je eens aan de slag moeten in javascript. zeker als je met plusjes en minnetjes gaat werken.

En ik denk niet dat als je de keuze hebt uit 300 mappen en 50 schijven dat je input waardes daarmee ten behoeve komt.. dan is het nog steeds erg.. error gevoelig.

Over het selecteren van alleen die map, moet je gaan werken met unieke ids te geven aan mappen.. en dan alleen de waardes die aangevinkt zijn.
 
Poserman

Poserman

16/01/2009 15:36:00
Quote Anchor link
javascript, daar heb ik van gehoord ja :P

Is het anders niet mogelijk met PHP en (my/postgre)SQL?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.