Uitwerken idee naar uml dan code [PHP]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Mr Beronne

Mr Beronne

25/03/2016 16:34:19
Quote Anchor link
Ik ben al enige tijd bezig met Java en C# OOP.
Nu is het al weer een tijdje geleden dat ik bezig ben geweest met PHP OOP en wil dit weer oppakken.
Ik heb een idee bedacht welke ik eerst wil uitwerken in een class diagram voordat ik deze uitwerk
in code.

Het idee is als volgt::

Oefen opdracht Radio

De opdracht bestaat uit een simpele radio met enkele knoppen. Eén om de radio aan of uit te zetten. Twee knoppen om te zoeken naar verschillende frequenties (zoeken naar radiostations). Met nog een knop kan de volume geregeld worden. Het speciale aan deze radio is, dat je door de lijst met nummer kan bladeren. Hiervoor heeft de radio nog twee extra knoppen (volgende en vorige).

De radio heeft tevens een display waarop het volgende staat weergegeven:


- Gekozen radiostation met frequentie;
- Volume;
- Tijd en datum;
- Een nummer dat afspeelt (nummer van radiostation).

Er kunnen verschillende radiostations zijn met elk hun eigen lijst met nummers. Elk nummer heeft een auteur, titel, genre, tijd, album, omschrijving, kosten van nummer. De verschillende radiostations moeten wel betalen voor nummers omdat hier een copy right op zit. Elke radiostation heeft z’n eigen frequentie met naam waarop deze te benaderen is.

Eenmaal een radio station geselecteerd moet het mogelijk zijn om door de lijst met verschillende nummers te bladeren.

Hebben jullie nog leuke ideeën welke hieraan toegevoegd kunnen worden voordat ik begin aan het uitwerken van
de classe diagram.

p.s. ik weet hoe oop werkt zoals abstract, interface, inherence, Polymorphism, casting etc
Gewijzigd op 25/03/2016 16:41:03 door Mr Beronne
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:54:10
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/03/2016 09:34:53
Quote Anchor link
Je weet dat PHP een serverside script is? Je verteld namelijk veel over hoe de radio er uit moet komen te zien maar voor PHP is het alleen belangrijk welke informatie het moet aanleveren of opslaan (in de database) en welke stukken dynamische HTML er gegenereerd moeten worden. De rest zoals het uiterlijk van de radio en de effects regel je met HTML5, CSS en Javascript.

Indien je bekend bent met OOP zoals je zelf aangeeft en je wilt iets maken in een browser dan zou je je eens kunnen verdiepen in een PHP framework als Symfony, en javascript.

Verder vroeg je om ideeën:
Een favorieten-lijstje voor iedere gebruiker en dus een account en een login voor iedere gebruiker.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.