[UML]uitleggen...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 21:18:00
Quote Anchor link
Hallo
Wil dus een diagram maken maar weet nu niet precies hoe dat werkt. Ik vind wel UML tutorials, maar ze bevatten geen voorbeeld code die aan de uml voldoet. Ik zou zo graag willen zien hoe UML nu werkt. Dus dat een UML class diagram ziet en dan de OOP code en de classen enz. Kan iemand misschien hier uitleggen of me verwijzen naar een tut die hier aan voldoet? Als iemand ook een engels talig (e)boek weet die voorbeelden geeft zou ik graag ook de titel daarvan willen weten :).
Albast bedankt :),
DDragonz
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 22:53:03
 
Robert Deiman

Robert Deiman

18/02/2008 21:22:00
Quote Anchor link
Dat wil ik ook wel :)
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 21:33:00
Quote Anchor link
UML is geen code, dat kan niemand je geven. Zie WikiPedia.

Er zijn 1000-en-1 boeken over geschreven, ga eens naar de biep of boekhandel en blader eens wat door.
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 21:43:00
Quote Anchor link
Neem deze presentatie eens door: UML een overzicht

De eerste de beste die begint over een dubbelpost, die krijgt een schop... ;)

Bumpen::

Ik durf het wel @pgfrank ;-)

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

Maar ik durf het je ook wel te vergeven ;-)

Moderator:
Danny Roelofs
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Crispijn -

Crispijn -

18/02/2008 21:59:00
Quote Anchor link
Je wil zeker hard naar de 10.000 posts Frank ;)
 
TJVB tvb

TJVB tvb

18/02/2008 22:12:00
Quote Anchor link
@DDragonz, Bij UML moet je proberen de theorie te snappen. Maar het ook "gewoon" doen. Begin vooral niet met te ingewikkelde dingen. Eerst iets kleins, maak er wat code bij en vergelijk het resultaat. Zo kun je er ook meer gevoel voor krijgen.
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 22:23:00
Quote Anchor link
Alles begint bij de Use Case Diagrams, een pen en een stuk papier. Ga hiermee de acteurs en de acties uittekenen, dan heb je de basis van je systeem al in de steigers staan. Je kunt nu ook al gaan beginnen met het testen van je systeem!

Zie ook de overige artikelen uit deze reeks, kun je een hoop van opsteken.

@Crispijn: Dat is geen doel op zich, al zijn 10.000 nuttige bijdrages nooit weg.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/02/2008 22:27:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 18.02.2008 22:23:
@Crispijn: Dat is geen doel op zich, al zijn 10.000 nuttige bijdrages nooit weg.

Amen ;-)
 
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 22:59:00
Quote Anchor link
@pgFrank:
Quote:
UML is geen code, dat kan niemand je geven. Zie WikiPedia.

Er zijn 1000-en-1 boeken over geschreven, ga eens naar de biep of boekhandel en blader eens wat door.

Ik weet dat het geen code is en ik heb ook al gegoogled ;)(En ook op Wikipedia beland). Maar mijn probleem is dat ik het niet echt begrijpt. Er worden begrippen genoemt die ik niet 1-2-3 aan iets kan binden.

@all:
Ik wil dus gewoon aan de hand van een OOP script een bijbehorende UML diagram zien hoe alles in elkaar steekt.

Dus bv hoe komt dit uit te zien in een UML code(even simpel):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
class voorbeeld
{
  function
__construct($a, $b, $c)
  {

    //de code
  }

  function
get_voorbeel($voorbeeld)
  {

    //de code
  }
}

?>


Snap jullie het nu :)(voor diegene die het nog niet snapte). Ik moet nog naar de gegeven links gaan kijken :). Ga ik nu nog een bekijken :).

edit:
@pgFrank:
Use Case Diagrams is toch zoiets als denken vanuit de gebruiker. Welke stappen de gebruiker (moet) maakt/maken om iets te doen. Heb het nog niet gelezen, maar dit is het eerste wat mij te binnen schiet als ik de naam: Use Case Diagrams lees.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 23:02:00
Quote Anchor link
Tja, normaal ga je eerst de diagrammen opstellen en daarna pas coderen. Nu probeer je het paard achter de wagen te spannen, dat wordt geen succes. Een kenner zal het wel lukken, reverse enginering is tenslotte ook een vak, ik raad het je alleen niet aan. UML volgens het boekje is al moeilijk genoeg.
 
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 23:12:00
Quote Anchor link
Aah, dacht dat ik het nu goed had :P. Het is dat ik geen UML kan anders deed ik dat. Ik wil dus een tut met de UML en de bijbehorende OOP code. Om ze te vergelijken en zo te leren wat - wat is.

Net als dat je php leert door naar scripts te kijken die andere mensen hebben gemaakt, wil ik nu kijken naar de UML en de OOP code die erbij hoort om het zo te snappen en te leren.
edit:
En reverse enginering lijkt mij ook wel vet :P. Als je technologie uit de toekoms kan stelen :P (reverse enginering deed me denken aan een film waar dat zo was)
edit2:
offtopic:
En is het pgFrank afgeleid van pgSQL. Als dat zo is en je hebt er verstand van dan weet je mischien wel een goeie tut voor het opzetten van een LAPP server?

Edit3:
Ben weer wat gaan googlen en heb wat leuks gevonden om door telezen. Denk dat engels hier toch geen probleem is he...:
Overzicht van de soorte UML's + optie voor meer detail en een selftest
Class Diagram uitgelegd met voorbeeld code*!
Een andere Class diagram tut die goed lijkt te zijn
UML algemeen van de zelfde site als de link hierboven

*
Met dat van UML en voorbeeld code bedoel ik dus zoiets als dit:
Quote:
Circle
Area():double
Circumference():double
SetCenter(Point)
SetRadius(double


En de bijbehorende code(jammer genoeg wel in C++. Liever gehad in php.)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
class Circle
{
public:
void SetCenter(const Point&);
void SetRadius(double);
double Area() const;
double Circumference() const;
private:
double itsRadius;
Point itsCenter;
};


Zo word 1 vraag al van mij beantwoord. De vraag zou geluid hebben: Is ieder vierkantje(in een UML Class diagram) een class. En dat blijkt dus zo te zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 23:22:00
Quote Anchor link
DDragonz schreef op 18.02.2008 23:12:
Ik wil dus een tut met de UML en de bijbehorende OOP code.

Vergeet de OOP eventjes, dat is echt een heel aantal bruggen te ver. Ga nu eerst eens met de use case diagrammen aan de slag en zo de requirements van een een systeempje opstellen. Dan heb je al 2 diagrammen te pakken en krijg je inzicht in wat je nu daadwerkelijk moet gaan bouwen. Ga dan pas met je classe diagram aan de slag. Wanneer dat klaar is, kun je voor het eerst gaan denken in code.

Quote:
En is het pgFrank afgeleid van pgSQL. Als dat zo is en je hebt er verstand van dan weet je mischien wel een goeie tut voor het opzetten van een LAPP server?
Richt Linux, Apache en PHP goed in en zet er vervolgens PostgreSQL bij. Ga deze daarna netjes configureren en je hebt de gewenste LAPP-server. Pak de componenten 1-voor-1 aan, dan is het niet zo moeilijk.

Edit: Let er bij PHP wel even op dat je de pgSQL-componenten goed instelt, anders gaat het niet werken... Wellicht handiger om eerst pgSQL te installeren en daarna pas PHP.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 23:35:00
Quote Anchor link
Dus dan de stappen plan is dan:
1. Use Case Diagram
2. Dan heb je de requirements
3. Class Diagram
4. SCRIPTEN :) Leukste gedeelte alhoewel die bovenste gedeelte ook leuk is :))

edit:
Stappen dan toch op dit:
Link[ur/l]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 23:40:00
Quote Anchor link
2) Dan maak je een requirements diagram

Punt 4 is ook nog discutabel, in grotere systemen ga je echt nog wel wat meer diagrammen opstellen:
Afbeelding

Het grootste probleem zit hem echter altijd in de use case diagrammen en de requirements. Die krijg je zelden goed op papier en leveren altijd (ernstige) bugs op. Vandaar dat je direct na op het opstellen van deze diagrammen begint met testen (op papier!), dan komen deze zaken hopelijk alsnog aan het licht.

De use cases zijn directe input voor het schrijven van je testplan, testgevallen en testcases.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 23:52:00
Quote Anchor link
Ik miscchien iets interessants gevonden. Het is een soort van 'dagboek' van iemand die een curses UML heeft gevolgt. Het bevat opdrachten en uitwerkingen die de persoon zelf heeft gemaakt + de commentaar van een docent op die uitwerkinen. http://www.cs.ru.nl/~gerp/AIS1/

Ow, dacht eerst dat die plaatje een voorbeel was van een requirments diagram. Maar zie nu dat het een soort van stappen plan is voor de stappenplan (lol :P).
Zal dan maar eens beginnen met de Use Case Diagram.

Ken je dit ook op 'minder' complexe dingen toepassen. Bv ik wil dus nu een inlogsysteem gaan maken(Heb ik ook nog een topic pas geleden voor opengemaakt). Kan ik dit dan gebruiken om die diagrams 'uit te testen'. Wil de inlog systeem 'open' maken en dus alles plannen bijhouden en openbaar maken zodat ik tips enz kan krijgen van andere mensen. Zo kan je veel leren :).
edit:
Wil doorgaan met zoeken en leren maar word een beetje laat :( moet gaan slapen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
Pieter

Pieter

01/05/2009 11:24:00
Quote Anchor link
stel da ik een klasse wil met leerkrachtnaam, nummerplaatvanzijnwagen en zijn geboortejaar.

Ik wil bv op basis van zijn naam zijn nummerplaat en zijn geboortejaar krijgen. Welke methode moet ik daarvoor voorzien en welke parameters?
 
Hipska BE

Hipska BE

01/05/2009 11:30:00
Quote Anchor link
@Pieter: Dit heeft helemaal niets met UML te maken. Als je niets nuttigs hebt toe te voegen in dit topic, reageer dan helemaal niet. Wil je een antwoord op je vraag, dan kan je een nieuw topic daarvoor aanmaken.
 
Pieter

Pieter

01/05/2009 11:51:00
Quote Anchor link
ma jawel

khoef geen code ofzo

Gewoon hoe dit er in uml uitziet. Dats is al
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.