Unique server ID voor licentie script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wesley Wachter

Wesley Wachter

22/02/2011 20:37:50
Quote Anchor link
De case:
Ik ben een licentie systeem aan het schrijven, voor een php script wat ik op licentie ga verkopen. Een gebruiker koopt een licentie van mijn script om op zijn eigen server te draaien. So far so good, ik heb alles al geschreven en de licentie wordt al gecheckt met mijn licentie server. Maar nu komt het punt.

Ik wil dat de licentie maar 1 keer gebruikt kan worden. Nu is dit makkelijk te doen door te chekken vanaf welk IP er geconnect wordt maar, omdat de licentie maar 1 keer gebruikt kan worden zou dit betekenen dat de licentie geblokkeerd wordt nadat hij 1 keer in contact komt met een ander IP adres. Dit is natuurlijk niet preferabel omdat dit vervelende situaties op kan leveren voor klanten. (Dit ook omdat het systeem waarschijnlijk veelal op home servers gehost gaat worden en ik niet het risico wil lopen dat klanten geblokkeerd worden door DHCP, van hun isp)

Nu wil ik dus een unieke identifier van een server ophalen zodat ik niet meer gebonden ben aan een IP adres. Maaarrrr, weet iemand hoe?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:52:46
 
Joost B

Joost B

22/02/2011 20:48:41
Quote Anchor link
Laat het PHP script het MAC adres van de server erbij pakken of een account aanbieden via je eigen website, waar ze hun licentie beheren en hun server IP kunnen instellen.
 
Wesley Wachter

Wesley Wachter

22/02/2011 20:51:47
Quote Anchor link
Joost B op 22/02/2011 20:48:41:
Laat het PHP script het MAC adres van de server erbij pakken of een account aanbieden via je eigen website, waar ze hun licentie beheren en hun server IP kunnen instellen.


Mac adres had ik al bekeken alleen dat zou te OS gericht zijn en daar moet een (linux) user waaronder PHP draait wel rechten toen hebben.
MAAR, een account koppelen met een admin panel waar in je je IP adres kan invullen is werkelijk geniaal! Ik was hier zelf nog niet op gekomen en dit lost ook mijn probleem op!
Super bedankt :)
 
Joost B

Joost B

22/02/2011 20:57:59
Quote Anchor link
Tnx, geen probleem ^^
Gewijzigd op 22/02/2011 20:58:15 door Joost B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.