UPDATE error message.
Hallo allemaal,
Heb de volgende code:
Nou is het zo dat hij alleen punten UPDATE wanneer punten toereikend zijn.
Nu wil ik dat die de volgende echo uitvoert: "Aankoop mislukt" als punten niet toereikend zijn. Mischien een idee om dat te echo en, Als veld punten onveranderd blijft na query. Hoe doe ik dit?
code tags toegevoegd.[/modedit]
Heb de volgende code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$query = "UPDATE klanten SET punten = punten - '$punten' - '$punten2' - '$punten3' - '$punten4' - '$punten5' WHERE code = '$customerID'
AND punten > '$punten' + '$punten2' + '$punten3' + '$punten4' + '$punten5';
";
if(mysql_query($query)){
echo "Aankoop gelukt";
}
else{
echo "Aankoop mislukt";
}
?>
$query = "UPDATE klanten SET punten = punten - '$punten' - '$punten2' - '$punten3' - '$punten4' - '$punten5' WHERE code = '$customerID'
";
if(mysql_query($query)){
echo "Aankoop gelukt";
}
else{
echo "Aankoop mislukt";
}
?>
Nou is het zo dat hij alleen punten UPDATE wanneer punten toereikend zijn.
Nu wil ik dat die de volgende echo uitvoert: "Aankoop mislukt" als punten niet toereikend zijn. Mischien een idee om dat te echo en, Als veld punten onveranderd blijft na query. Hoe doe ik dit?
code tags toegevoegd.[/modedit]
Gewijzigd op 02/09/2013 12:00:18 door Bas IJzelendoorn
Van te voren een if maken met (punten >= (punten1+punten2 etc.)) en als dat zo is de query uitvoeren.
Milan Drossaerts op 02/09/2013 11:00:06:
Van te voren een if maken met (punten >= (punten1+punten2 etc.)) en als dat zo is de query uitvoeren.
Hallo Milan,
Bedankt voor het antwoord. Hoe zou ik dit dan toepassen? Heb nu het volgende:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
";
if (punten <= ($punten+$punten2+$punten3+$punten4+$punten5)){
echo "Aankoop Mislukt";
}
else(mysql_query($query)){
echo "Aankoop Gelukt";
}
?>
";
if (punten <= ($punten+$punten2+$punten3+$punten4+$punten5)){
echo "Aankoop Mislukt";
}
else(mysql_query($query)){
echo "Aankoop Gelukt";
}
?>
Gewijzigd op 02/09/2013 12:01:58 door Johan Vels
Echo die $query eens.
Zie wat er gebeurt.
Copy/paste die SQL-string in phpMysql en zie waarom er iets gebeurt wat je niet verwacht.
Echo die query trouwens hier eens.
En vertel eens op hoeveel punten 'punten' nu staat.
Dan kunnen we zien of we hier met logica geraken
Zie wat er gebeurt.
Copy/paste die SQL-string in phpMysql en zie waarom er iets gebeurt wat je niet verwacht.
Echo die query trouwens hier eens.
En vertel eens op hoeveel punten 'punten' nu staat.
Dan kunnen we zien of we hier met logica geraken
Gewijzigd op 02/09/2013 12:13:43 door Kris Peeters
Al eens naar mysql_affected_rows gekeken? http://www.php.net/manual/en/function.mysql-affected-rows.php
Overigens als die functie 0 teruggeeft (0 rijen geupdate) weet je niet waarom dat is. Het kan ook zijn dat de code verkeerd is.
Overigens als die functie 0 teruggeeft (0 rijen geupdate) weet je niet waarom dat is. Het kan ook zijn dat de code verkeerd is.
Hallo Kris,
Nu is het zo: (uitgaan van onderstaande query) als het veld: punten in db meer dan 200 hij update en bij minder dan 200 niet update. Dat is goed. Echter wil ik een echo in de trend van "Aankoop mislukt" wannneer het veld punten onveranderd blijft. Zo als nu het geval kan zijn.
Hij UPDATE zoals gezegd wel met de volgende code:
De echo van $query met 1 POST product geselecteerd:
Iemand een idee?
Nu is het zo: (uitgaan van onderstaande query) als het veld: punten in db meer dan 200 hij update en bij minder dan 200 niet update. Dat is goed. Echter wil ik een echo in de trend van "Aankoop mislukt" wannneer het veld punten onveranderd blijft. Zo als nu het geval kan zijn.
Hij UPDATE zoals gezegd wel met de volgende code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
";
if(mysql_query($query)){
echo "Aankoop gelukt";
}
else{
echo "Aankoop mislukt";
}
?>
";
if(mysql_query($query)){
echo "Aankoop gelukt";
}
else{
echo "Aankoop mislukt";
}
?>
De echo van $query met 1 POST product geselecteerd:
Code (php)
1
UPDATE klanten SET punten = punten - '' - '200 pt' - '' - '' - '' WHERE code = '2233000' AND punten > '' + '200 pt' + '' + '' + '';
Iemand een idee?
Gewijzigd op 03/09/2013 09:49:35 door Johan Vels