UPDATE table from other table

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

04/12/2017 22:18:39
Quote Anchor link
Dag allemaal,

daar zijn we weer met die vervelende vragen :D

Ik heb een best wel veel velden in een 'redelijk groot' tabel.

Ik maak tijdelijke tabellen aan, om zo meervoudige aanpassingen te kunnen doen. Zonder dat de eindgebruiker die 1-20seconden hier last van heeft.

Deze data wil ik graag weer terug updaten naar de 'live' tabel.
Maar zo lui als ik ben, wil ik niet ALLE velden gaan benoemen, want het is 100% zeker dat de veldnamen hetzelfde zijn.
Ik gebruik namelijk
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
CREATE TABLE tmp_' . $hdesk . ' AS
                            SELECT *
                            FROM dns_tickets
                            WHERE ticket_hdesk = ' . $hdeskID

tickets heeft een primary key ticket_id met Auto Increment.
Ik heb wel het een en ander opgezocht en kwam eigenlijk op het volgende uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
REPLACE INTO dns_tickets live SELECT tmp.* FROM tmp_' . $hdesk . ' tmp WHERE live.ticket_id = tmp.ticket_id

Maar hierover las ik ook weer dat deze functie eigenlijk eerst doet deleten, en dan doet inserten, klopt dit?
Is er een betere oplossing hiervoor ?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 07:14:23
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/12/2017 23:17:41
Quote Anchor link
Waar komt de noodzaak vandaan om een kopie te trekken? Dit lijkt mij onwenselijk omdat je dan ineens twee bronnen hebt van wat in wezen dezelfde informatie is.

Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld een (of meer) index(en) aan te maken voor snelle(re) lookup? Of gekeken hoe het komt dat e.e.a. traag is (aangenomen dat dat de reden is, of vanwaar dus deze wens)?
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

05/12/2017 08:15:27
Quote Anchor link
Hi Thomas,

Het komt doordat de update best wel wat langer duurt.
Ik moet alle tickets updaten mbt SLA's en kosten berekenen.
Per afdeling kunnen de kosten verschillen.

In eerste instantie dmv csv, xml en xls files update ik vrijwel alle tickets al met een vaste datum, zodat ik daarna kan zien welke geupdate zijn in de live tabel, en vervolgens in de import tabel zie welke nieuw zijn.

Alle updatet tickets moet ik bijwerken mbt SLA kosten en afdelingen, daarna de tickets uit de import tabel toevoegen, en ook nog eens bijwerken, met missende gegevens.

Dit x10 met een cronjob van 5 minuten, het liefst sneller, maar helaas heeft het update script iets tijd nodig om 100 duizenden tickets te bewerken.
M'n updates zijn op basis van de ticket_id, waarvan ik verwacht dat het niet veel sneller kan dmv extra index fields.

Hierdoor lopen gebruikers ietswat vertraging op.
Het gaat maar om seconden werk, soms iets langer dan 3 seconden in totaal om alles bij te werken, maar de tabel dns_tickets raakt gelocked, en staan queries in de wacht tijdens de updates na het importeren.

Dit wil ik graag teniet doen, door per helpdesk een copy te maken van de live tickets, incl. ID, en daarin te werken tot het klaar is, en dan in 1 klap de updates te verwerken.
(de inserts gebeuren wel op de live tabel, maar dat zijn aanzienlijk minder dan de updates)

Ik verwacht dat de eindgebruikers op deze manier geen tot zeer weinig vertraging oplopen, wat frustraties en ban's zal verminderen.
Bans in de zin van, qos bans omdat ze als kippen zonder kop refresh table blijven klikken (een ajax request dat de tickets ophaald op basis van hun filter en aantallen p. pagina)
 
Nick Vledder

Nick Vledder

05/12/2017 22:54:13
Quote Anchor link
Wat ik me afvraag, is of het noodzakelijk is om alle records van de tabel in een beweging te updaten en zo regelmatig ook. Zou je kunnen volstaan met enkel van records die geraadpleegd worden een actuele/ ge-update versie te tonen. Vervolgens ‘s nachts alle records bijwerken.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

06/12/2017 20:58:09
Quote Anchor link
Hi Nick,

Ja dit is gewenst.
Binnen een paar miljoen tickets zijn er gemiddeld vrijwel ongeveer 150.000 aanpassingen, soms meer binnen 3 minuten :-/

Ik heb trouwens dynamische waardes, maar ik weet niet of de SQL server er vrolijk van wordt als ie zelf alle berekeningen in een klap moet uitvoeren en dus zelf de records al update tijdens de import ipv uitbesteden aan php.

Ik zit er bijna aan te denken om over te gaan naar een SAP backend.
Hoewel ik niet denk dat het er veel beter op zal gaan worden.

Ik ga nog wat verder stoeien, en anders zeg ik gewoon dat ze maar ietwat geduld moeten hebben of hun verwachtingen moeten aanpassen in het FO en een nieuwe change aanvragen.
 
Nick Vledder

Nick Vledder

07/12/2017 09:33:41
Quote Anchor link
Het gaat dus om enorm veel records (>1mln) met daarin veel aanpassingen in een kort tijdsbestek. Als ik het goed heb begrepen zijn er ook aanpassingen waar een bepaald(e) algoritme/ rekenregel aan ten grondslag ligt. Ik kan me voorstellen dat er op één moment slechts van een beperkt aantal records (<1mln, <150k en misschien zelfs <100) de SLA-kosten geraadpleegd worden en dus bekend hoeven zijn. Kortom, toepassing van die algoritmes over >1mln records met zo'n 150k aanpassingen kon wel 's beduidend meer resources kosten als het 'on the fly' toepassen van algoritmes op de basisgegevens (?).

Het wordt al complexer als je over meerdere records een totaalplaatje opvraagt ('SLA afdelingskosten'?), maar het is nog steeds te doen en misschien wel efficiënter als bewerkingen die ook nog 's een UPDATE en/of INSERT met zich meebrengen.

Databases verschillen ook in snelheid. Met voor soort database werkt SAP? HANA?
Gewijzigd op 07/12/2017 10:12:56 door Nick Vledder
 
Aad B

Aad B

07/12/2017 11:32:13
Quote Anchor link
Nick Vledder op 07/12/2017 09:33:41:
Databases verschillen ook in snelheid. Met voor soort database werkt SAP? HANA?
SAP werkt doorgaans met Oracle maar kan in kleinere omgevingen ook Microsoft en HANA werken. Oracle is marktleider in SAP. In alle gevallen is het RDBMS wel bereikbaar buiten SAP maar een herkenbaar datamodel is niet echt beschikbaar. Een tabel aangemaakt met het SAP frontend is niet 1:1 terug te vinden in het RDBMS
Gewijzigd op 07/12/2017 11:35:02 door Aad B
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/12/2017 20:05:54
Quote Anchor link
Hi Nick,

Het gaat in een totaal plaatje inderdaad om miljoenen records, waarvan er gemiddeld 150.000 updates zijn in kort tijdbestek.

Het 'on the fly' toepassen van de algoritmes en berekeningen kan wel, maar het gaat niet om enkele gebruikers, en inderdaad zijn de totalen het meest van belang en het visualiseren van de data.

Uiteraard is dit nooit van ALLE tickets, maar in tijdsbestekken, en per team.
Het bedrijf waar ik werk is wereldwijd en een van de marktleiders op logistiek transport.

Deze tickets komen uit vele helpdesks, welke langzaam maar zeker wel ver gaan uitdunnen tot 1 centraal systeem (eindelijk). Maar dat betekend niet dat de tickets minder worden ;-)

Op het moment heb ik meerdere servers, p.s. draaien SQL op OutSystems

Ik ben met kleine projectjes bezig met SAP Hana en Fiori, maar .. anyways ik voel dat we afdwalen :D
Kan ik simpelweg gewoon alle kolommen en records van tabel updaten naar tabel2 op tabel1.id = tabel2.id

Zonder alle veldnamen te specificeren, jullie begrijpen wel dat dit een uitgebreid en 'levend' project is, en als ik deze query elke keer moet aanpassen als ik weer een nieuwe variable erbij krijg per ticket, dat ik rekening moet houden om ALLE queries bij te werken van alle helpdesk imports..
Gewijzigd op 07/12/2017 20:06:28 door Dennis WhoCares
 
Nick Vledder

Nick Vledder

07/12/2017 21:45:48
Quote Anchor link
@Dennis Eerlijk gezegd durf ik deze vraag niet met een ja of nee te beantwoorden, omdat ik bij deze orde van grootte (# records / velden) zelf probeer te voorkomen SQL dit soort geheugen-intensieve operaties te laten uitvoeren.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

08/12/2017 08:12:47
Quote Anchor link
Hi Nick,

welke geheugen-intensieve operaties bedoel je precies? Gehele tabellen heen en weer kopieren ?
Momenteel doe ik de berekeningen enz gewoon in php
 
Nick Vledder

Nick Vledder

08/12/2017 08:51:27
Quote Anchor link
Exact, INSERT en UPDATE kunnen behoorlijk veel capaciteit vragen. Terug naar hoofdvraag, hoe krijg je flexibiliteit als je extra velden gaat toevoegen .... Bij een MongoDB bijvoorbeeld heb je wat dat betreft (misschien) meer flexibiliteit.
Gewijzigd op 08/12/2017 15:55:28 door Nick Vledder
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/12/2017 17:01:20
Quote Anchor link
Is er uberhaupt wel een (goede) analyse gemaakt waarom het traag is? Waar zit de bottleneck? Zijn de (potentiële) probleempunten geïdentificeerd? Zou dit een kwestie kunnen zijn van serverconfiguratie (hetzij hardware, hetzij software)? En ja, mogelijk trekt je server (1 of meer?) het simpelweg niet. En als je zoveel queries hebt kunnen kleine optimalisaties potentieel heel veel winst geven.

Daarnaast (oorspronkelijke vraagstelling), met zoveel mutaties, wat voor garantie heb je dat het origineel niet gewijzigd wordt terwijl je in een kopie loopt te modderen? En als die constructie het origineel vergrendelt lijkt mij dit de vertraging alleen maar in de hand spelen omdat alles en iedereen daarop staat te wachten dan.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

08/12/2017 20:29:51
Quote Anchor link
Hi Thomas,

ik vind dat je met zeer goede vragen komt.
Heb je enige tutorials/tips om dit uit te zoeken op een live systeem ?

Live monitoring mbt geheugen en cpu cores geven me geen indicatie dat het systeem het niet trekt.

Het orgineel wordt alleen en maar dan ook alleen door dezelfde scripts gewijzigd (op dat moment dat het script draaid wordt er wel een 'flag' gezet dat deze specifieke import voor die helpdesk al draait, dus mocht het zijn dat het een te lange operatie wordt en cronjobs over elkaar heen gaan lopen, zal dezelfde script niet draaien mits de 'flag' op 0 staat)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/12/2017 16:29:40
Quote Anchor link
Ik ben geen database-expert maar ik denk dat je met een portie gezond verstand en enig inlevingsvermogen ver kunt komen. Om advies over een oplossingsrichting te kunnen geven, dat is nogal lastig omdat het, als ik het zo goed begrijp, nog niet echt duidelijk is wat de oorzaak is of oorzaken zijn (als je nu iets verandert, wat ben je dan eigenlijk aan het repareren?) en daarnaast weten we verder niets over het systeem zelf.

Is dit een pakket, of is dit zelf in elkaar gezet?
Wat voor tabeltypen gebruik je (MyISAM, InnoDB)?
PHP en MySQL versie (en type)?
Wat is je Client API library version? (zie phpinfo onder kopje mysqli)
Maak je gebruik van (foreign) keys en database-transacties?
Hoe luidt de "flow" / levensweg van een ticket?
Welke queries worden er allemaal uitgevoerd?
Zijn deze van zichzelf traag (kijk met EXPLAIN wat deze doen)?
Welke queries worden het vaakst uitgevoerd en valt hier wat winst te boeken?
Wat zegt eventuele logging van queries hierover (maar gezien de grootte van je dataset zou het loggen mogelijk de performance hiervan kunnen beïnvloeden)?
Geef je tussentijds resultaten vrij die je niet meer nodig hebt?
Is het mogelijk om (tussen)resultaten te cachen zodat deze niet elke keer opnieuw berekend hoeven te worden (hierbij moet je wel rekening houden met veranderingen in de gegevens die deze (tussen)resultaten samenstellen, je zult dan zaken opnieuw moeten berekenen)?
Je maakt ergens onderscheid tussen tickets via een datum, staat hier een index op, of wellicht zou je hier een apart veld van kunnen maken (live y/n met index)? Voor tickets die actueel zijn voeg je dan overal AND live = 1 toe ofzo, daarmee kap je al een heel groot deel van potentiële resultaten weg waar je niet meer doorheen hoeft te ploeteren. Of mogelijk zijn er meerdere statussen die een indicatie geven waar in de levensloop een ticket zich bevindt, of wellicht zijn er meerdere flags nodig (visible, deleted, whatever, ook hier geldt weer dat je dit dan in alle queries zult moeten meenemen).
Ook klinkt het gewoon alsof een of enkele tabellen VEEL te groot zijn, is het mogelijk om e.e.a. te archiveren?
Een mogelijk gevaarlijke operatie, maar heb je de tabellen ooit geOPTIMIZEd? Of gebeurt dit regelmatig? En met zo'n grote tabel is dit mogelijk een erg zware operatie...

En zo kan ik wss nog wel ff doorgaan :p.
 
Nick Vledder

Nick Vledder

12/12/2017 09:59:45
Quote Anchor link
In aansluiting op Thomas...

Je hebt al rekening gehouden met race-conditions (flag). Wat je zou kunnen doen, heel praktisch, is kijken in hoeverre je de UPDATE bewerking kan opsplitsen in kleinere batches. Vervolgens kun je onderzoeken hoe het zit met locks (ken je het verschil tussen MyISAM en InnoDB bijvoorbeeld)? Locks op records en locks op gehele tabellen. Etc., etc.
 
Aad B

Aad B

12/12/2017 11:38:20
Quote Anchor link
Dennis WhoCares op 08/12/2017 08:12:47:
Momenteel doe ik de berekeningen enz gewoon in php
Heen en weer kopieren en mogelijke bottleneck is wellicht ook SELECT * FROM naar php het transporteren van een hele tabel naar php (array) en vervolgens weer naar de database (UPDATE INSERT REPLACE) is geheugen intensief heen en weer vliegen van tabellen. Waarom in php opgelost? Met efficiente en intelligente SQL en/of databaseprocedures met berekeningen in de database kan je zonder php enorm veel sneller resultaat bereiken. Het heen en weer schuiven van data tussen php en MySQL is zeer tijdrovend en onnodig.
Gewijzigd op 12/12/2017 11:50:48 door Aad B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.