update zonder alles te rewriten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Tim Ouwerkerk

Tim Ouwerkerk

10/03/2011 14:29:06
Quote Anchor link
Hallo phphulpers,

ik heb even een vraagje over het volgende:

Ik heb een clan systeem gemaakt, en zodra iemand een invite accept haal ik nu eerst alle members op, plaats dan de nieuwe member erbij en doe dan een mysql update query.
ik vraag me af of het ook mogelijk is om alleen de nieuwe member erbij te voegen zonder alle voorgaande text te rewriten met een update query.

Bedankt alvast.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/05/2024 15:32:13
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

10/03/2011 14:34:04
Quote Anchor link
Hoe zit jouw database structuur er uit?

Ik denk dat die namelijk verkeert zit.
 
Tim Ouwerkerk

Tim Ouwerkerk

10/03/2011 14:38:56
Quote Anchor link
nou ik heb een kolom genaamd members, in mijn tabel clans daarin voeg ik iedere member toe die een invite geaccept heeft met een , ervoor zoals bijvoobeeld ,clanmember1 die explode ik dan naar een array zodat ik weet wie erin zit maar als ik dus alleen mysql update set='$clanmember1' dan herschrijft hij alles wat er al instond, ik vroeg me af of het mogelijk is om alleen hetgene wat ik wil updaten erbij kon schrijven zonder te herschrijven
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

10/03/2011 14:42:20
Quote Anchor link
dan moet je al die clanmembers apart in een tabel stoppen en niet in 1 kolom.
 
Tim Ouwerkerk

Tim Ouwerkerk

10/03/2011 14:53:27
Quote Anchor link
bedankt voor je antwoord, maar hij doet het al wel, vroeg me alleen af of het mogelijk is om alleen een kolom te updaten zonder alles te rewriten ipv eerst allen ophalen uit de klom dan de nieuwe content erbij te voegen en dan die 2 samen te updaten naar de kolom?
 
Pim -

Pim -

10/03/2011 15:18:08
Quote Anchor link
UPDATE clans SET members = CONCAT(members, ',NAAM') WHERE clan_id = ID

Zo doe je dat. Doe het echter niet zo en luister naar Vincent.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.