uploaden hoesjes gaat fout
Met een stukje upload code en een query wil ik bepaalde gegevens in een database stoppen. Hierbij wil ik graag max 40 covers toevoegen.
De opstelling is:
1 naam1 cover1
2 naam2 cover2
3 naam3 cover3
enz.....
Maar zodra het script of wel query bij
21 naam21 cover21
Dan stopt hij er mee en krijg ik een error.
Deze error is:
Notice: Undefined offset: 20 in ../../toevoegen.php on line 78
Notice: Undefined offset: 20 in ../../toevoegen.php on line 84
Notice: Undefined offset: 20 in ../../toevoegen.php on line 87
De code is: Regel nummers achter de code gezet.
Het lijkt er op dat het scriptje wel goed werkt. Die doet bij de eerste 20 ook wat hij moet doen. alleen zoals gezegt dat hij bij nummer 21 aan komt dan stopt hij op die 3 regels. Zelf heb ik het vermoeden dat het alleen mis gaat op regel 78 en dat de rest daar afhankelijk van is.
Alleen zie ik niet waarom hij nu stopt met uploaden en resize na 20 covers.
Wie kan mij helpen.
De opstelling is:
1 naam1 cover1
2 naam2 cover2
3 naam3 cover3
enz.....
Maar zodra het script of wel query bij
21 naam21 cover21
Dan stopt hij er mee en krijg ik een error.
Deze error is:
Notice: Undefined offset: 20 in ../../toevoegen.php on line 78
Notice: Undefined offset: 20 in ../../toevoegen.php on line 84
Notice: Undefined offset: 20 in ../../toevoegen.php on line 87
De code is: Regel nummers achter de code gezet.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$u_naam = $_POST['naam'][$teller];
$u_naam = str_replace(" ","-",$u_naam);
//de extensie van het bestand in een $var zetten.
$x = strtolower(substr($_FILES['cover']['name'][$teller], -3)); // Regel 78
$plaatje = $u_naam.'.'.$x;
$target_new = '../images/';
$target = '../images/' .$plaatje;
// De cover wegschrijven naar server en resize.
move_uploaded_file($_FILES['cover']['tmp_name'][$teller], $target); // Regel 84
$new = $target_new.$u_name.'.'.$x; // Alles voor de rezise plaatje in een $var zetten.
$type = $_FILES['cover']['type'][$teller]; // Regel 87
$w = 80; // Width nieuwe plaatje.
$h = 80; // Hight nieuwe plaatje.
resize($target,$new,$w,$h,$type); // Funtion aanroepen voor resize.
?>
$u_naam = $_POST['naam'][$teller];
$u_naam = str_replace(" ","-",$u_naam);
//de extensie van het bestand in een $var zetten.
$x = strtolower(substr($_FILES['cover']['name'][$teller], -3)); // Regel 78
$plaatje = $u_naam.'.'.$x;
$target_new = '../images/';
$target = '../images/' .$plaatje;
// De cover wegschrijven naar server en resize.
move_uploaded_file($_FILES['cover']['tmp_name'][$teller], $target); // Regel 84
$new = $target_new.$u_name.'.'.$x; // Alles voor de rezise plaatje in een $var zetten.
$type = $_FILES['cover']['type'][$teller]; // Regel 87
$w = 80; // Width nieuwe plaatje.
$h = 80; // Hight nieuwe plaatje.
resize($target,$new,$w,$h,$type); // Funtion aanroepen voor resize.
?>
Het lijkt er op dat het scriptje wel goed werkt. Die doet bij de eerste 20 ook wat hij moet doen. alleen zoals gezegt dat hij bij nummer 21 aan komt dan stopt hij op die 3 regels. Zelf heb ik het vermoeden dat het alleen mis gaat op regel 78 en dat de rest daar afhankelijk van is.
Alleen zie ik niet waarom hij nu stopt met uploaden en resize na 20 covers.
Wie kan mij helpen.
Zou je misschien ook je uploadform laten zien, dat zou ook handig zijn.
Dat komt door de standaard php.ini settings. Standaard kan je namelijk maar 20 bestanden tegelijk uploaden. Wil je dat verhogen dan moet je max_file_uploads op een hogere waarde zetten.
Check de volgende pagina maar: http://php.net/manual/en/ini.core.php
(zoeken op max_file_uploads, staat ergens onderaan)
Check de volgende pagina maar: http://php.net/manual/en/ini.core.php
(zoeken op max_file_uploads, staat ergens onderaan)
Erwin H op 03/06/2012 09:30:46:
Dat komt door de standaard php.ini settings. Standaard kan je namelijk maar 20 bestanden tegelijk uploaden.
Ah, interessant. Daar zou ik niet gauw zijn opgekomen.
Thanks. Weer wat wijzer geworden ;-)
Kijk, wederom nuttige info. Ik zat in de geest te denken dat ik de max file size overschreed. En dat php keek na alle file size.
Ik heb reeds in phpinfo.php gekeken waar de waarde op staat. Dit wis idd max 20 file's per keer. Ik ga even mijn hosting aan de veren om te kijken of deze verhoogt kan worden. Erwin bedankt weer voor de reactie.
Ik heb reeds in phpinfo.php gekeken waar de waarde op staat. Dit wis idd max 20 file's per keer. Ik ga even mijn hosting aan de veren om te kijken of deze verhoogt kan worden. Erwin bedankt weer voor de reactie.
Je kan de ini settings ook runtime aanpassen via de functie ini_set. In dat geval blijft de ini file zelf ongewijzigd, maar voor de executie van je sript verandert de waarde naar wat je opgeeft. in dit geval, vanwege het uploaden van files, durf ik niet te zeggen of dat ook kan, maar het valt in elk geval te proberen als je provider de ini niet aan wil passen.
Zoals ik heb begrepen net van mijn hosting, gaat het met uploaden vaker fout dan goed met de ini_set functie. Maar het probleem heb ik nu net opgelost met de hosting.
Hun wouden idd de ini file niet aanpassen voor mij, dit vanwege alle website's wat op zelfde server loopt de max_file_upload ook verandert. Dit was een reden om dit niet te doen. Maar uit service kwamen ze met een leuke aanbieding en deze heb ik aangenomen.
Ik beschik vanaf morgen vroeg 8:00 over een VPS server. Hier kan ik op gaan doen wat ik wil. Teven heb ik hier SSH toegang om zelf de ini file aan te kunnen passen.Deze aanpassingen zijn dan alleen voor mij van toepassing zoals hosting mij melde. Deze oplossing spreekt mij wel aan en gaan hier ook even mee aan de slag.
Erwin thnx voor het mee denken en aandragen van oplossing.
Hun wouden idd de ini file niet aanpassen voor mij, dit vanwege alle website's wat op zelfde server loopt de max_file_upload ook verandert. Dit was een reden om dit niet te doen. Maar uit service kwamen ze met een leuke aanbieding en deze heb ik aangenomen.
Ik beschik vanaf morgen vroeg 8:00 over een VPS server. Hier kan ik op gaan doen wat ik wil. Teven heb ik hier SSH toegang om zelf de ini file aan te kunnen passen.Deze aanpassingen zijn dan alleen voor mij van toepassing zoals hosting mij melde. Deze oplossing spreekt mij wel aan en gaan hier ook even mee aan de slag.
Erwin thnx voor het mee denken en aandragen van oplossing.