Uploaden Progressbar-Perl als Hyves

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sjaak P

Sjaak P

20/05/2008 09:55:00
Quote Anchor link
Hallo Allemaal,

Ik wil bij het uploaden van bestanden bestanden kunnen uploaden tot 100mb zonder hier de server settings voor hoeven aan te passen. Er is me verteld dat dit mogelijk is met Perl+PHP. Wat ik wil is een progressbar die de voortgang aan geeft, ongeveer hetzelfde principe als hyves dus.
Iemand enig idee hoe hyves(of iets anders) dit heeft gedaan en waarmee?

Groeten,
Sjaak
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 09:59:17
 
Crispijn -

Crispijn -

20/05/2008 09:58:00
Quote Anchor link
hyves gebruikt hiervoor java applets. Niet te verwarren met een javascript toepassing!
 
- wes  -

- wes -

20/05/2008 09:59:00
Quote Anchor link
Vraagje, waarom tot 100Mb?

Je webspace is niet een grote FTP dump, gok ik zo.
 
Sjaak P

Sjaak P

20/05/2008 10:01:00
Quote Anchor link
Een opdrachtgever heeft de wens bestanden tot 100mb te kunnen uploaden, vandaar. Weet iemand een andere/betere oplossing?
 
- wes  -

- wes -

20/05/2008 10:03:00
Quote Anchor link
Ok regel hier dan sowieso een aparte bak voor in. Verder moet je eerst ff zoeken op progressbars hier op het forum, zijn 20 topics over
 
Sjaak P

Sjaak P

20/05/2008 10:11:00
Quote Anchor link
Ik heb al zoveel van die dingen gehad en geprobeerd, maar elke heeft wel weer wat, heb er nu een met flash die wel werkt, maar dan moet ik de php.ini van de gehele server aanpassen en dat is ook weer niet de bedoeling.
Ik zla nog eens hier op het forum rond kijken!
 
Andreas Warnaar

Andreas Warnaar

20/05/2008 10:15:00
Quote Anchor link
Voor 100mb!! ik zou FTP gebruiken. Ik weet niet of je er goed aan doet om het over http te verzenden.
 
Sjaak P

Sjaak P

20/05/2008 10:24:00
Quote Anchor link
Tjah, een wens van de opdrachtgever is een webapplicatie met progressbar zonder de php.ini aan te passen.
 
Crispijn -

Crispijn -

20/05/2008 10:36:00
Quote Anchor link
Ga je voor snelheid of de eenvoudige inplementatie? Dit is een goede reden tot discussie met je opdrachtgever -> Zal hij wel kunnen begrijpen denk ik!
 
- wes  -

- wes -

20/05/2008 10:53:00
Quote Anchor link
Jij bent de programmeur Sjaak, jij moet aan de opdrachtgever ook een bepaald advies geven over wat slim is en wat een betere oplossing zou zijn voor wat hij wil. Dat hij via http 100Mb wil versturen is leuk, maar compleet onpraktisch. Je gaat jezelf hiermee alleen maar in de vingers snijden.
 
Sjaak P

Sjaak P

20/05/2008 11:12:00
Quote Anchor link
Ok bedankt voor de reacties, kun je me in dat geval wat punten geven waarom het dan onhandig is om via http 100mb bestanden te versturen.

het principe is het volgende:
het is een document beheer systeem waar dus documenten worden gedeeld. De bedoeling is dat voor het uploaden van grotere documenten een progressbar met voortgang word getoond. Dit word een onderdeel van het CMS en moet dus niet de php.ini aanpassen aangezien dat dan bij elke server waar het cms op word gezet moet gebeuren.
 
Crispijn -

Crispijn -

20/05/2008 11:49:00
Quote Anchor link
kan je niet in een .htaccess deze waarde veranderen? Verder als je dat netjes in je installatie procedure opneemt lijkt mij het niet storend...
 
Jacco Engel

Jacco Engel

20/05/2008 11:50:00
 
Crispijn -

Crispijn -

20/05/2008 12:19:00
Quote Anchor link
Dan zou je er dus in 1 keer zijn als je dit bestand mee laat uploaden naar de server :)
 
- wes  -

- wes -

20/05/2008 12:23:00
Quote Anchor link
Sjaak de meeste servers hebben een file size limit, een upload limit en een timeout voor uploaden van files, en het laden van paginas in het algemeen.

Om die allemaal zo te zetten dat 100mb kan worden ondersteunt is eigenlijk niet helemaal waar een webserver voor gemaakt is. Er staan default values in die op 2Mb staan voor een reden zullen we maar zeggen.

Zet een FTP server neer waar je een portal voor maakt, kan je jezelf helemaal 4 slagen in de rondte uploaden zonder dat je site daar last van ondervind. Is ook gemakkelijker met het ook op backups etc.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.