Uploaden werkt op de ene server wel, op de andere niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Willem van Oort

Willem van Oort

23/05/2010 02:17:55
Quote Anchor link
Hallo beste mensen,
ik heb een probleem en ik hoop dat dit op te lossen is zonder dat ik jullie een script geef.
Ik ben recent bezig geweest aan een website en heb deze helemaal getest en gemaakt op een server van one.com (waar mijn site dus gehost is). De persoon waarvoor ik werk heeft een site gehost bij webreus.nl
Nu werkt mijn upload script WEL op mijn server, maar niet op de zijne. De PHP-versie is exact hetzelfde, heeft iemand anders ook ooit een dergelijk probleem gehad? Zoja, hoe heb je dit opgelost.
Als het nodig is, wil ik nog wel een keer het script laten zien, maar het is nu een beetje laat dus zal het laten zien als jullie het nodig hebben.

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 14:38:33
 
Kurt Cobain

Kurt Cobain

23/05/2010 03:04:26
Quote Anchor link
Misschien dat mensen met phpinfo() wat meer kunnen betekenen voor je..
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

23/05/2010 08:47:43
Quote Anchor link
Kan aan meerdere dingen liggen...
Wat ik zo snel vind is dat Webreus de limit standaard op 2Mb heeft staan, maar je die met .htaccess mag ophogen.
Misschien test je te grote bestanden?
 
- SanThe -

- SanThe -

23/05/2010 10:22:05
Quote Anchor link
Wat werkt er niet? Foutmelding?
 
Willem van Oort

Willem van Oort

23/05/2010 11:06:14
Quote Anchor link
@Kurt Cobain: bedankt voor de ik zal ze vergelijken.
@Willem Jan: Nee, het bestand wat werkt op de server van one.com en niet op die van webreus is slechts 32,1kb groot.
@SanThe Nvt: ik krijg geen foutmelding, het is een heel simpel upload scriptje.

Ik heb even een nog eenvoudiger script van w3schools afgehaald, die wel werkt. Met het betreffende (niet werkende) script heb ik deze ook als basis gebruikt, dus ik zal even kijken of ik het script aan de praat krijg als ik hem opnieuw schrijf, maar ik vind het nog steeds raar dat het script niet werkt op webreus en wel op one.com.
 
- SanThe -

- SanThe -

23/05/2010 12:11:04
Quote Anchor link
Het zal iets simpels zijn waarschijnlijk.
Maar zet error_reporting(E_ALL) eens aan.
 
Willem van Oort

Willem van Oort

23/05/2010 13:45:51
Quote Anchor link
@SanThe Nvt: error_reporting stond al aan, maar je ziet de pagina niet waarmee hij upload, dat gaat zeg maar op de achtergrond.

Ik bedenk me nu ook ineens dat het een multi-upload script is, via flash kun je meerder bestanden selecteren, om te testen met uploaden pakte ik telkens maar 1 bestand tegelijk maar misschien heeft het hiermee iets vandoen?
Ik heb het script ooit van een website afgehaald, maar ik dacht dat flash cliënt-side was?
 
Willem van Oort

Willem van Oort

26/05/2010 17:21:09
Quote Anchor link
iemand? (sorry voor de dubbele post, maar de topic was nogal weggezakt)
 
Chris -

Chris -

26/05/2010 17:46:17
Quote Anchor link
Heeft het upload script een configuratie-bestand? Zoja, kun je die hier dan plaatsen? Mogelijk is er een pad verkeerd ingesteld. (Krijg je verder geen foutmeldingen? Staan foutmeldingen ingeschakeld?)
 
Jens V

Jens V

26/05/2010 18:34:35
Quote Anchor link
Heeft het bestand waarin het upload script staat de juiste rechten (uitvoeren)? Ik weet niet of het nodig is maar ik denk dat je folder naar waar je het bestand uploadt ook die schrijf- en uitvoerrechten nodig heeft. (Ik gebruik bijna altijd CHMOD 777, hoewel wat minder waarschijnlijk ook al voldoende is.

Jens
 
Willem van Oort

Willem van Oort

01/06/2010 22:17:52
Quote Anchor link
@Chris Horeweg: het upload script heeft alleen een configuratie bestand voor de verbinding naar mijn MySql database, die verder voor het uploaden niet in de weg zit. Foutmeldingen staan ingeschakeld, maar ik krijg geen foutmelding:S

@Jens V: ik zet mijn folders ook altijd op 777, dus ook bij het upload folder

EDIT: ik heb even getest, en met een heel eenvoudig upload script werkt alles wel, is er nu nog een verklaring?:P
Gewijzigd op 01/06/2010 22:22:25 door Willem van Oort
 

01/06/2010 22:35:46
Quote Anchor link
Een chmod van 777 is écht te veel, dat is eignelijk nooit nodig voor een script. Waarom zou de hele wereld (op het systeem) je bestanden moeten kunnen lezen?
In principe, als je bij een goede host zit, dan zou er een chmod moeten zijn dat jij alleen lezen, schrijven en uitvoer rechten hebt, de eigenaar.
Verder kan het zo zijn dat er dus wel fouten in het script zitten, maar dat je die niet worden getoond, maar wel gerapporteerd.
Dus gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
?>

Ik heb namelijk wel eens gehad dat een scriptje online ergens niet werkte, maar bij mij thuis wel. Het bleek dat bepaalde php dingen te nieuw waren, niet ondersteund door de hosting. Het script gaf géén foutmelding, er kwam alleen een blanke pagina tot display_errors aangezet werd.
Hier kan het dus zijn dat op bij de ene host iets wel aan staat en bij de andere niet.
Maar jammer genoeg kunnen we hier niet veel zonder foutmelding of zonder script. Eigenlijk is één van beide wel een vereiste.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.