URL Cloaken of andere manier gegevens versturen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Whatever Whatever

Whatever Whatever

04/08/2009 19:35:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik weet niet of dit de goede plek is voor de vraag of dat ik hem onder webservers moet zetten. Het zit zo: Ik wil eigenlijk niet dat gebruikers kunnen zien welke pagina's op de webserver staan. Ik zit eraan te denken om 3 dingen te doen:

1) De URL te cloaken (dus alleen maar de domeinnaam in de browser, dus: www.datepunt.nl), alleen dat is volgens mij wat lastig via IIS
2) Alle variabelen te hiden, dus alleen de subpagina's weer te geven (lid.php?id=17 wordt dan alleen lid.php)

Echter kan de tweede optie volgens mij alleen via Post methodes. Echter zijn er ook directe links (a href="") en daarmee kan je dus niet een formulier posten en dan zijn de variabelen alsnog zichtbaar.

3) Een iframe gebruiken en dus alles in de Iframe te laden. Alleen zijn dan volgens mij directe links uit activatiepagina's enzo weer lastig te maken.

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem het mooiste kan oplossen? Alle suggesties zijn welkom als iemand die heeft, of misschien tips over hoe je het zelf zou doen of wat je de beste oplossing vind....

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 01:44:07
 
PHP erik

PHP erik

04/08/2009 23:53:00
Quote Anchor link
Hmm ik weet niet zeker of ik snap wat je bedoelt, maar je zou de Zend Framework-benadering kunnen kiezen. Via een htaccess wordt alles naar index.php verwezen, en die kijkt op basis van de ingetypte URL welke interne bestanden daarvoor aangeroepen moeten worden. Zo gaat standaard example.org/news/view naar het bestand NewsController.php met de method viewAction(). Zo ziet men niet eens dat je PHP gebruikt en heb je toch een volledig goed werkende omgeving en nette URL's, grotendeels geregeld in PHP.
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

05/08/2009 00:22:00
Quote Anchor link
Dat klinkt aardig interessant dat Zend Framework. Kan je dan dus ook parameters geven dus bijvoorbeeld: example.org/profiel/username. Dan is dus profiel zeg maar de file en de <username> de naam van de user.

Ik ga er (stiekem) vanuit dat jij dus al wel ervaring hebt met Zend. Is dat een beetje makkelijk in een bestaande omgeving te migreren of moet je dan ongeveer je hele omgeving in het framework migreren? (korte vraag, maar ga zelf ook wel even opzoek, maar ik heb geen zin om ongeveer alles om te moeten gaan gooien :P)
 
Zero XT

Zero XT

05/08/2009 00:34:00
Quote Anchor link
Dat is niet de "zend framework" benadering.. dat is is gewoon hoe je nette urls kan maken.
 
Rens nvt

Rens nvt

05/08/2009 00:44:00
Quote Anchor link
@HellRazer: indeed :p

Gewoon via mod_rewrite alle requests doorsturen naar je index.php, en dan kun je zelf bepalen wat je met de url doet. Om nou hiervoor ook meteen een compleet framework te gebruiken... Staan wel een aantal scripts / artikelen op phphulp over mod_rewrite die je op weg kunnen helpen geloof ik.

Edit: zoals bijvoorbeeld.. http://phphulp.nl/php/tutorials/8/536/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

05/08/2009 00:49:00
Quote Anchor link
Mod_rewrite is prachtig, alleen zoals al aangegeven gebruik ik IIS en geen apache. En ja ik weet dat dat niet slim is etc, maar ik kan niet van apache af vanwege exchange en daar overheen de outlook mobile access (e-mail op de mobiele telefoon). Anders had ik allang mod_rewrite gebruikt :P
 
EuWaS

EuWaS

05/08/2009 01:58:00
Quote Anchor link
Er zijn zat modules voor iis om rewrite te hebben, ik zou zeggen typ het is op google in en je vindt ze al.
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

18/08/2009 18:27:00
Quote Anchor link
Update:

Ik heb ondertussen een makkelijkere versie gevonden voor IIS (die ook nog eens multilangual is). Ik heb gewoon voor alle menuitems een sub directory aangemaakt en daar een index.php ingezet. Vervolgens heb ik voor elk van deze mappen een virtual directory aangemaakt (1 in engels en 1 in het nederlands). Nu kan ik gewoon de virtual directories gebruiken als naam en dan kan je automagisch terecht in de goede subfolder (zonder echt te zien wat het absolute path is naar die directory). Ik vind dit veel handiger werken dan mod_rewrites. Nu zijn dus ook nog eens de menu items taal afhankelijk terwijl qua management er helemaal niks is veranderd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.