URL in Textarea

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Stefan

stefan

05/01/2008 14:12:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 05.01.2008 13:23:
Daar staat HTTP_REFERER dus niet tussen? Maar roep je de pagina nu direct of via een link aan?

Als je hem via een link benadert, zal HTTP_REFERER zeker wel bestaan...

ps. Zie ook het voorbeeldje dat ik gaf. Dat werkt gewoon.

Als ik dat doe dan komt er niks,, only 3 spaties
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 08:21:34
 
Joren de Wit

Joren de Wit

05/01/2008 14:13:00
Quote Anchor link
Laat de code eens die je gebruikt? En hoe werkt dat voorbeeldje dat ik gaf?
 

05/01/2008 14:32:00
Quote Anchor link
Stefan werkt het voorbeeldje van Blance ook niet? Dan zal waarschijnlijk het volgende van toepassing zijn:
Quote:
'HTTP_REFERER'
The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. This is set by the user agent. Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted.

Je kunt er dus niet echt op vertrouwen.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

05/01/2008 14:36:00
Quote Anchor link
Het is inderdaad niet te vertrouwen. Als alternatief zou je de url als GET variabele aan de link mee kunnen geven, maar dat is zo mogelijk nog makkelijker aan te passen. Het zal echter, ongeacht welke browser je gebruikt, wel werken...
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

05/01/2008 14:51:00
Quote Anchor link
Of sla het als een sessie op en na het reporten die sessie var legen. Om te zorgen dat dat niet aangepast kan worden kun je SSL gebruiken.
 
Stefan

stefan

05/01/2008 15:24:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 05.01.2008 14:36:
Het is inderdaad niet te vertrouwen. Als alternatief zou je de url als GET variabele aan de link mee kunnen geven, maar dat is zo mogelijk nog makkelijker aan te passen. Het zal echter, ongeacht welke browser je gebruikt, wel werken...

En hoe moet je dat doen, ik ben nog niet zo goed in php, zoals je wel kan merken
 
Joren de Wit

Joren de Wit

05/01/2008 15:32:00
Quote Anchor link
Het idee van de sessievariabele is nog iets beter. Dus op pagina.php maak je een sessievariabele aan waarin je de huidige pagina zet.

Op meld.php lees je deze vervolgens weer uit. Heb mijn voorbeeldje even aangepast: klik.
 
Stefan

stefan

05/01/2008 15:34:00
Quote Anchor link
Ik ga het proberen :)
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.