url invullen vanuit zelfde tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full-stack Java Developer

Functieomschrijving Wil jij continu een organisatie en processen optimaliseren? Maak jij graag IT applicaties die impact hebben? Wil jij jezelf en Nederland in beweging houden? Wat ga je doen als Full-stack Java Developer bij Randstad Nederland? Als je als full-stack java developer ergens impact hebt, dan is het hier wel. Wij ondersteunen onze HR-dienstverlening met hightech apps en software, die we continu verbeteren. Zodat onze mensen ervoor kunnen zorgen dat bijvoorbeeld jouw koffer op de band terecht komt op het vliegveld, jouw pakketjes netjes op tijd worden geleverd en goed verzorgt wordt in het ziekenhuis. Onze innovaties volgen elkaar in

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer gezocht (C#, .NET Core, Azur

Bedrijfsomschrijving Mijn klant is een middelgrote organisatie, gevestigd in Wassenaar. In totaal werken hier inmiddels ruim 25 personen, waarvan ongeveer de helft als Software Developer werkt. Het is een uiterst professionele organisatie waar ontzettend mooie producten gebouwd worden, maar waar toch een hele prettige en informele sfeer hangt. Iedereen krijgt de ruimte om zichzelf te zijn en ieder zijn inbreng wordt gewaardeerd. Dit is ook een belangrijke kernwaarde binnen de organisatie; iedereen moet zichzelf kunnen zijn en de ruimte krijgen om binnen een relaxte sfeer zichzelf verder te ontwikkelen. Het is een financieel gezonde organisatie waar, dankzij aanhoudende groei, nu

Bekijk vacature »

.NET/C# ontwikkelaar

Ben jij de .Net ontwikkelaar die ons team komt versterken? Wat ga je doen? Als ervaren.Net/C# onwikkelaar zet jij jouw skillset in bij het ontwikkelen van nieuwe financiele applicaties en diensten die niet door de standaard systemen volledig worden geautomatiseerd. Je waarborgt de kwaliteit en security in ASP.Net en C#. Je komt te werken in multidisciplinaire Scrum/Agile team en samen zorgen jullie ervoor dat de transitie naar Cloud zo goed mogelijk verloopt. Wat breng je mee? Je klantgericht en enthousiast. Je loopt voorop in architecturen, tools en technieken die helemaal van deze tijd zijn. Daarnaast heb jij: • Afgeronde HBO-

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Bedrijfsomschrijving Voor een goede relatie van ons in de regio Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren .NET Developer. De organisatie is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een groot aantal portalen die onmisbaar zijn in de Nederlandse zorgsector. De systemen worden gebruikt door zorgverzekeraars, zorgverleners en tal van andere partijen. Gezien de omvang, maar ook het aantal van portalen die deze organisatie op haar naam heeft staan, zijn inmiddels 9 Scrum teams verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en het van scratch af aan opbouwen van nieuwe functionaliteiten. De teams bestaan uit meerdere ontwikkelaars, een tester, een informatie analist en een

Bekijk vacature »

Senior C# developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Senior C# developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of Dynamo/Cosmos. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Junior Python Developer Data Scientist

Bedrijfsomschrijving Onze klant biedt financiële dienstverlening aan organisaties binnen de non-profit sector. Hierbij kun je denken aan overheden en instellingen met een maatschappelijk belang. In vergelijking met andere financiële dienstverleners staan zij er bijzonder goed voor. De organisatie heeft een open cultuur met vrij korte lijnen. Daarnaast zijn duurzaamheid en betrouwbaarheid termen die de organisatie kenmerken. Ter uitbreiding van één van de IT teams zijn zij op zoek naar een Python Ontwikkelaar met interesse voor Data Science. Grote hoeveelheden data zijn kenmerkend voor het applicatie landschap, waarbij aan de finance kant hier complexe data, formules en wiskundige berekeningen komen kijken.

Bekijk vacature »

Medior fullstack .NET developer

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een grote internationale speler. Ze investeren steeds in het uitbreiden van het analyse- en servicepakket om de klanten goed van dienst te kunnen blijven. Naast Nederland zijn er nog enkele andere locaties in Europa waar ze zijn gevestigd. IT is verspreid over alle vestigingen. Op elke locatie zijn Developers en System engineers aanwezig. Onze klant is marktleider binnen het gebied waarin zij actief zijn. Nu zijn wij op zoek naar verschillende developers, die er samen met het andere personeel, 110% voor willen gaan. Functieomschrijving Medior fullstack .NET Developer .Net code schrijven; Onderhoud van bestaande applicaties; Meewerken

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer

Functieomschrijving Met jouw expertise zorg je als java developer voor de meest plezierige en efficiënte klant ervaring. Met jouw state-of-the-art-systemen verbeter je onze business en maak je echt impact! Want als je in ons tech team werkt, houd je jezelf en Nederland in beweging. Wij zijn continu bezig onze business en processen te optimaliseren, zodat we onze klanten en kandidaten meer gemak, snelheid en transparantie kunnen bieden. Impactvolle tech, daar doen we het voor. Artificial intelligence, machine learning en innovatieve zoek oplossingen. Zoek oplossingen? Yes! Solliciteren moet makkelijk en leuk zijn. Toch? Daar kan jij aan bijdragen! wat ga je

Bekijk vacature »

Fullstack .NET Developer

Bedrijfsomschrijving Over de hele wereld worden er per uur meer dan 50.000 producten per machine geproduceerd door de organisatie waar jij aan de slag gaat. Samen met ruim 300 collega's ben jij mede- verantwoordelijk voor de gehele productiecyclus. Je komt te werken in een dynamische werkomgeving waar een informele, fijne sfeer hangt en hoewel het bedrijf internationaal opereert met deze 300 werknemers zul je werken in een hecht team op het hoofdkantoor in Nederland. Een uniek aspect van de rol als Fullstack .NET Developer bij deze organisatie is jouw end-to-end betrokkenheid op het gehele ontwikkelingsproces. Zo ben je verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

.NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

.NET Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar de Cloud. Het development team richt zich voornamelijk op stevige back-end vraagstukken. Hierbij zal jij je veel richten op het koppelen van het oude landschap met de

Bekijk vacature »

Business Intelligence Developer

Dit is de rol Boels pitstop De organisatie Boels is zich aan het professionaliseren en digitaliseren. Jij gaat hier een grote rol in spelen. Wat doet de organistaie Boels? Hoe doen we het? Waar staan we? Waar willen/moeten we naartoe? De afdeling BI krijgt steeds meer (aan)vragen voor dashboards/data etc. vanuit de organisatie om dit te onderzoeken. Dit doen we centraal vanuit Sittard. Als Business Intelligence Developer werk je aan projecten (klein of groot), waar we met data inzichten verschaffen aan onze organisatie. Je denkt mee met onze interne stakeholders, draagt initiatieven aan en zorgt er vervolgens voor dat de

Bekijk vacature »

Webdeveloper .NET In de buurt van Arnhem

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever biedt je een fantastische werkplek en echt hele gave projecten om aan te werken. Het ontbreekt je hier aan niks om het beste uit jezelf te halen en om de verwachtingen van klanten te overtreffen. Het bedrijf bestaat uit 40 collega's uit diverse disciplines waar je samen mee optrekt binnen projecten. De opdrachtgevers zijn divers, van scholen en ziekenhuizen tot retailers en logistieke bedrijven. Zeker het vermelden waard is dat enkele van de projecten award winning zijn op mondiaal niveau. Work Hard play hard! Want naast het harde werken is er natuurlijk ook tijd voor ontspanning. Dat

Bekijk vacature »

Agile Developer - Banking

Do you embody the Agile principles? Do you have passion for innovation and get motivated by complex challenges and innovative solutions? Are you ready for working with state of the art technology stacks? Your day-to-day activities As an experienced full stack Agile Developer you design, develop and test software systems and applications. You know what the software system of the client needs to do and you find ways to improve and revolutionize them. You create software tailored to the clients’ specific needs. High quality is important to you. Continuous Integration and Continuous Deployment are no strangers to you. Things you

Bekijk vacature »

Product Owner

Ben jij continue op zoek naar het verbeteren van producten en processen en wil jij deze kennis overdragen aan anderen? Ligt jouw interesse in de digitale wereld? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wat ga je doen? Kennis vastleggen in tooling, zodat het goed toegepast kan worden. Je bent verantwoordelijk voor de (door-)ontwikkeling van lesmateriaal en software producten, die de collega's en klanten ondersteunen bij het opstellen van materiaallijsten. Je verzamelt input vanuit de gebruikers en verwerkt deze op agile wijze in de producten. Hiervoor werk je nauw samen met w-engineers en de verkooporganisatie. Daarbij stel je userstory's op

Bekijk vacature »
Mark moes

mark moes

18/12/2009 13:32:00
Quote Anchor link
Hoi,
ik ben bezig met een script waarin ik gegevens voor het menu uit mijn database wil halen, en de gegevens voor het content uit de zelfde database, een andere tabel.

Nu heb ik een vraagje over de tabel voor de content:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
CREATE TABLE IF NOT EXISTS content_data.content(
    id INT(11) NOT NULL auto_increment,
    id_menu INT(11) NOT NULL,
    item VARCHAR(80) NOT NULL,
    content LONGTEXT NOT NULL,
    url VARCHAR(80) NOT NULL default "?Page=",
    author VARCHAR(80) NOT NULL,
    datetime_create DATETIME NOT NULL,
    datetime_edit DATETIME NOT NULL,
    readable SET("all", "admin", "director", "editor") NOT NULL default "all",

PRIMARY KEY (id),

FOREIGN KEY (id_menu) references
        content_data.menu(id),

FOREIGN KEY (readable) references
        content_data.menu(readable),

FOREIGN KEY (item) references
        content_data.menu(item),

FULLTEXT (item, content, author)
    )
ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;
?>

Het gaat over de cel genaamd 'url'. Ik wil hier graag bij default invoeren: "?Page=..." en dan op de plaats van de puntjes het resultaat bij item in dezelfde tabel.
Dus als ik bij item 'home'heb staan, moet er dus bij url, mits die niet ingevoerd is, dus een default wil doen, ?Page=home komen te staan.

Is dit mogelijk? Ik zat zelf te denken om dit enkel in de sql te doen, ik probeer namelijk mijn sql in een apart bestand te schrijven, en dan zo nodig te includen.

Misschien hebben jullie nog andere tips, maar ik ben benieuwd. Vraag gerust om meer informatie, ik ben hier om te leren... :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark moes

PHP hulp

PHP hulp

16/05/2021 23:21:50

Leon

leon

18/12/2009 17:07:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT (CASE url WHEN "?Page=" THEN concat(url, item) ELSE url END) as url from content_data.content

zoiets moet je gaan doen denk ik.
Ik heb het even getest met eigen data en daar werkt het. Ik neem aan dat je het url uiteindelijk wilt gebruiken als link.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door leon

Mark moes

mark moes

21/12/2009 08:47:00
Quote Anchor link
Ja, dit is ongeveer wat ik zoek, tenminste, dat wil zeggen, ik had m zelf niet kunnen bedenken, maar het lijkt logischerwijze wel op wat ik nodig had.

Echter heb ik het al een beetje anders opgelost, ik had de cel url in eerste instantie helemaal niet nodig.
Maar wie weet komt het nog van pas, heb in ieder geval weer wat geleerd.

Dank U!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.